Tusenfryd Skrevet 26. august 2003 #1 Skrevet 26. august 2003 Påvirket av tråden om de som ikke skjønner at vi skal stå til høyre og gå til venstre, så vil jeg enda en gang ta opp dette med å gå ut og inn av buss, trikk, tog og bane. Når jeg skal gå av banen, så kommer jeg av og til ikke ut, fordi de som står på stasjonen stormer mot døren og lager en propp så blir vi stående der og sperre da. Jammen meg er det mange som sliter der altså... :-? Hvis du ser en som på en dag med god tid da setter sjømannsbein og legger armene i kors og bare v e n t e r så kan det være meg. Spesielt er dette litt moro på Nationalteateret, for vestkantfruene skjønner det ikke en gang... Skjønner du at du skal la folk slippe AV før du selv går PÅ?
Gjest care Skrevet 26. august 2003 #2 Skrevet 26. august 2003 Skjønner du at du skal la folk slippe AV før du selv går PÅ? Vet du, dette er fryktelig irriterende. Kanskje vi skal kontakte oslo sporveier slik at de kan henge etiketteplakater opp på busser og baner, slik at folk "flest" blir oppmerksomme på dette :-?
aline Skrevet 26. august 2003 #3 Skrevet 26. august 2003 Kjempeirriterende!! Av og til blir jeg overrasket over hvor super-ego skrekkelig mange mennesker er!! Dessuten kommer de jo sjelden noe fortere på, og toget går ihvertfall IKKE før tiden, heller etter fordi det tar dobbelt så lang tid før de kan klare å lukke dørene!! Står jeg i køen og skal på, setter jeg også sjømannsbein og sperrer for de som pusher bakfra, skal jeg av seeeer jeg strengt på de som brøyter seg vei inn og sier høflig "Tror du jeg kan få komme meg av først?" Stort sett så blir de fleste da revet ut av sin egen egosentriske verden og minnet på at det faktisk finnes andre mennesker en dem selv også, og da hender det faktisk at de blir litt flaue!!
Redhead Skrevet 26. august 2003 #4 Skrevet 26. august 2003 Husker veldig godt paraplyfruene utenfor Glassmagasinet i Oslo. De brukte paraplyen som våpen og skulle selvfølgelig inn på trikken før vi andre kom oss ut!! Tror nok jeg dytta litt ekstra innimellom på pur f.... !
Livets datter Skrevet 26. august 2003 #5 Skrevet 26. august 2003 Det samme gjelder for tog! Fryktelig irriterende.
Silfen Skrevet 26. august 2003 #6 Skrevet 26. august 2003 Dette er så utrolig irriterende! Jeg reiser som oftest med vogn og kommer meg ikke av. Halvparten av gangene må jeg be bussjåføren om å åpne dørene igjen, siden jeg fremdeles står på bussen etter at folk har gått på. Men nå har jeg begynt å drite i at folk ikke har sunn fornuft. Jeg går ut jeg og flytter de seg ikke, så synd for de.
ringblomst Skrevet 26. august 2003 #7 Skrevet 26. august 2003 Helt enig i den regelen som sier av først og deretter på - og den følger jeg alltid. Men har dere lagt merke til at det er gjerne de som absolutt presser seg på før andre får gått av, som ikke forstår hvorfor de ikke kommer ut når de selv skal av? Snakk om meg-først-mentalitet .
maiaa Skrevet 26. august 2003 #8 Skrevet 26. august 2003 (He he... må bare smile litt av alle disse "folkeskikk" trådene som har dukket opp i det siste, for mitt aller første innlegg her på KG handlet om akkurat sånne småting som irriterer meg at folk gjør! Det hjalp tydeligvis ikke stort det innlegget... Nå, to år senere er folk fortsatt like frekke... :blunke: )
Gjest Virvel Skrevet 26. august 2003 #9 Skrevet 26. august 2003 Når t-banen kommer stiller jeg meg pent ved siden av døren og venter til folk har gått av. Derfor er jeg som regel den siste som kommer meg på, fordi de fleste andre bykser inn foran meg... Og når jeg så skal av igjen må jeg gjerne brøyte meg gjennom de som står på perrongen og venter, for de skjønner ikke at de må gå til siden for at folk skal komme ut.
Tusenfryd Skrevet 27. august 2003 Forfatter #11 Skrevet 27. august 2003 Ganske artig i går - jeg gikk av banen og alle gikk til side... hadde alle på Nationalteateret i går, lest KG, tro (inkludert damene med paraplyene og gutta med strikkelue på seg?)
Grooo Skrevet 27. august 2003 #13 Skrevet 27. august 2003 Da jeg prøvde å komme meg av trikken på Jernbanetorget i går ble døren sperret av ei jente i tjueåra som pratet i mobiltelefon og skulle PÅ trikken før vi andre kom av... Jeg sa "Hva med å slippe folk ut før du går på trikken?" og fikk et surt blikk fra henne før hun sa noe om "en idiot på trikken" til den hun pratet med i telefon. Går ut i fra at hun snakket om seg selv... :-?
Gjest ikke innlogget Sissi Skrevet 27. august 2003 #14 Skrevet 27. august 2003 Jeg har ofte med meg ungen min på trikk/tog/bane, og man skal jo oppdra sine barn. Det er ganske effektivt å si HØYT til han "Du vet, vi må først slippe ut de som er på før vi kan gå inn". Da er det en del som stopper litt beskjemmet ja.... Mulig dette hadde fortjent en egen tråd: men hva med de som tror at bagen/sekken/posen MÅ ha sitt eget sete i rushtrafikken??? Jeg fatter ikke hva som foregår i hodet på folk som gjør det!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå