Gjest Gjest Skrevet 15. desember 2009 #1 Skrevet 15. desember 2009 Vet ikke lenger om jeg skal le eller gråte! Pappsen er kommet i 40 års krisen, og holder på med flere damer samtidig! Jeg er 25 og alderforskjellen til disse kvinnene er ikke så langt i fra meg. For å si det sånn: Aldersforskjellen er mindre mellom meg og dem, enn mellom dem og pappa. So..what to do... Jeg vet jo at det er ikke så mye jeg kan gjøre, men jeg nekter å ha kontakt med dem. Jeg er dødsflau over det, og kjenner at jeg rødmer bare jeg skriver det... Og hva hvis en av disse blir gravid??? Poenget er vel at jeg så gjerne vil ha pappaen min tilbake, og at skal slutte å oppføre seg så barnslig... Svar mottas med takk
Gjest Gjest Skrevet 15. desember 2009 #2 Skrevet 15. desember 2009 Det er jo sikkert bare en fase. Akkurat som han har holdt ut i alle dine faser som barn og ungdom, må du nok bare sitte på gjerdet og vente på at han raser fra seg. Du kan jo gi ham et lite kurs i prevensjon til jul Vær du stolt av den spreke pappaen din som yngre damer synes er tiltrekkende
Gjest yess Skrevet 15. desember 2009 #3 Skrevet 15. desember 2009 Pappa'n din er i hvert fall singel, det var ikke min.
Gjest Gjest Skrevet 15. desember 2009 #4 Skrevet 15. desember 2009 Pappa'n din er i hvert fall singel, det var ikke min. Singel nå, men dette er grunnen til at han er singel...for å si det sånn.
Gjest Yess Skrevet 15. desember 2009 #5 Skrevet 15. desember 2009 Singel nå, men dette er grunnen til at han er singel...for å si det sånn. er det ikke moro?
Gjest Gjest Skrevet 15. desember 2009 #6 Skrevet 15. desember 2009 er det ikke moro? Veldig! Han tror nå han er Gud's gave til kvinnen, og oppfører seg som om han var 20. Gir det seg etterhvert?
Gjest Yess Skrevet 15. desember 2009 #7 Skrevet 15. desember 2009 Veldig! Han tror nå han er Gud's gave til kvinnen, og oppfører seg som om han var 20. Gir det seg etterhvert? Vet ikke, min holder på ennå, snart 50 og absolutt en gave til kvinnen og kan ikke la kun en kvinne holde på disse godene - fatter ikke at moren min godtar det. De får vel et slags kick av det da, samt et dårlig forhold til sin eldste datter som sier hva hun mener.
Gjest Gjest Skrevet 15. desember 2009 #8 Skrevet 15. desember 2009 Veldig! Han tror nå han er Gud's gave til kvinnen, og oppfører seg som om han var 20. Gir det seg etterhvert? Det gjør det.... når han sitter i sksa igjen med en ny familie og nye grinende unger Familielivet var antagelig det han rømte fra for å finne seg selv. Han finner seg selv igjen med ei ny runde som ikke er ferdig før han er så gammel at han ikke orker enda en runde....
Gjest Mann, 40 Skrevet 15. desember 2009 #9 Skrevet 15. desember 2009 Det gjør det.... når han sitter i sksa igjen med en ny familie og nye grinende unger Familielivet var antagelig det han rømte fra for å finne seg selv. Han finner seg selv igjen med ei ny runde som ikke er ferdig før han er så gammel at han ikke orker enda en runde.... Hehe, famous last words :-). Kynisk men sant. Mann, 40
Gjest Gjest Skrevet 15. desember 2009 #10 Skrevet 15. desember 2009 Faren min er på samme vis, bare at han har holdt på på samme vis siden tjueåra, og nå er godt oppi femtiåra. Har gjerne minimum tre-fire damer på én gang, som alle tror de er den eneste for han. Får håpe det bare er en fase for faren din.
Gjest Gjest Skrevet 15. desember 2009 #11 Skrevet 15. desember 2009 Desverre er det ikke sikkert at det bare er en fase. Kanskje vedvarer dette eller kanskje han finner seg ei ny å gifte seg med som skal bli din stemamma til tross for at hun bare er to år eldre enn deg. Been there, done that... Venter nå på at han skal få flere barn, slik at barna mine får ny tante/onkel som er yngre enn dem selv. Det er en ting å skulle forholde seg til foreldrene som det mennesket og den personen de er, noe man må når foreldrene får nye paretnere. Det er likevel ganske vanskelig å skulle forholde seg til foreldre med flere partner/på flørten/unge partnere etc fordi man da liksom må forholde seg til foreldrene som et aktivt seksuellt vesen på en annen måte noe som kjennes veldig veldig feil og vanskelig å forholde seg til
Gjest Gjest Skrevet 15. desember 2009 #12 Skrevet 15. desember 2009 Jeg kjenner ikke din far, og vet dermed ikke hvor gale dette er, men ville bare si at 40 åringer er mennesker vi og! Med våre negative og positive sider, akkurat som alle andre. 40 åringer er ikke gamle mennesker, men mennesker der barna nå er flyttet ut, eventuellt på vei til å flytte ut, økonomien er bedre grunnet det, og det blir som en nyvunnen frihet, der en nå kan få gjøre det en selv har lyst å gjøre etter mange år med barn og de forpliktelsene som følger med det. 40 åringene er de nye 20 åringene leste jeg i en artikkel for ikke så lenge siden, og 60 åringene er de nye 40 åringene. Helsa er bedre, økonomien er bedre og friheten er der. Selvfølgelig er vi / bør vi være ansvarlige voksne, og er det, men å høre på sutrete noen og tyve åringer, der mor og far ikke oppfyller deres bilde av hva foreldre skal være, begynner jeg å bli lei av. Vi er ikke klar for å sitte i sofanen med kaffe å kake, å reise til syden en gang i året. Vi en "endelig" fri, deal with it!
Gjest Gjest Skrevet 15. desember 2009 #13 Skrevet 15. desember 2009 må forholde seg til foreldrene som et aktivt seksuellt vesen på en annen måte noe som kjennes veldig veldig feil og vanskelig å forholde seg til Kan forstå på en måte at det kan være vanskelig for deg personlig. Men når dine barn er i din alder, vil du da avstå fra sex for at dine barn ikke skal synes at det er "vanskelig"?
Gjest Gjest Skrevet 15. desember 2009 #14 Skrevet 15. desember 2009 Jeg kjenner ikke din far, og vet dermed ikke hvor gale dette er, men ville bare si at 40 åringer er mennesker vi og! Med våre negative og positive sider, akkurat som alle andre. 40 åringer er ikke gamle mennesker, men mennesker der barna nå er flyttet ut, eventuellt på vei til å flytte ut, økonomien er bedre grunnet det, og det blir som en nyvunnen frihet, der en nå kan få gjøre det en selv har lyst å gjøre etter mange år med barn og de forpliktelsene som følger med det. 40 åringene er de nye 20 åringene leste jeg i en artikkel for ikke så lenge siden, og 60 åringene er de nye 40 åringene. Helsa er bedre, økonomien er bedre og friheten er der. Selvfølgelig er vi / bør vi være ansvarlige voksne, og er det, men å høre på sutrete noen og tyve åringer, der mor og far ikke oppfyller deres bilde av hva foreldre skal være, begynner jeg å bli lei av. Vi er ikke klar for å sitte i sofanen med kaffe å kake, å reise til syden en gang i året. Vi en "endelig" fri, deal with it! Jahh... det er vel her omtrent det går litt skeis med argumentet ditt..."sutrete noen og tyve åringer" kan vel neppe være årsaken når han far sjøl kjem heimatt og presenterer en sådan beskrevet som sin nye flamme...
Gjest Gjest Skrevet 16. desember 2009 #15 Skrevet 16. desember 2009 Kan forstå på en måte at det kan være vanskelig for deg personlig. Men når dine barn er i din alder, vil du da avstå fra sex for at dine barn ikke skal synes at det er "vanskelig"? Som jeg sa, en ting er nye partnere som er mer gjevngamle, at det ikke er mange partnere på gang samtidig etc. Jeg mener at foreldre bør forsøke å skjerme barna sine for dette dersom forholdene ikke ender opp med å bli seriøse. Jeg ønsker å slippe å forholde meg fysisk til mine foreldres seksualitet, men når man da vet at pappa drar på overnattingsdate for andre gang den helga med ei ny dame så blir dette ikke å bare måtte forholde seg til dette på det mentale planet, menn mer det fysiske også. Jeg mener foreldre bør holde slike ting mer privat på samme måte som at gifte foreldre ikke inndirrekte anonserer at de har hatt sex når de har det. Det er ikke tanken på at foreldre har sex som er vanskeligst. Det at foreldre har det fint og har sex er selvsagt positivt. (SÅ nei, jeg hadde ikke slutta å ha sex for at barna mine skulle slippe å tenke på at jeg hadde sex). Jeg mener likevel at det å dra inn en ny partner nr 3 som er 25 år yngre enn seg selv (enn pappa altså) for å introdusere henne for familien er unødvendig. Jeg mener at barn heller ikk ebehøver å fortelle foreldre at de har noe på gang med flere partnere, at de har forhold som i hovedsak er basert på sex etc. Dette er private ting som foreldre ikke behøver å vite om. Dersom foreldrene da er slik mener jeg at de på samme måte ikke behøver å fronte dette ovenfor sine barn. Når pappa reiste til tailand kunne han feks luka vekk bildet med den tredje tailandske jenta som kyssa ham feks. Dette handler ikke om at dette er ubehagelig eller ekkelt å forholde seg til, det handler om at disse foreldrene ofte bringer sine nye flammer for raskt og for mye inn i familien etc. slik at det blir vanskelig å forholde seg til. Det er ikke snakk om voksne barn som suttrer fordi foreldrene har sex/ny parnter. Det handler om at når nye partnere (i flertall) partnere som er VELDIG mye yngre (i mitt tilfelle 25 år yngre enn pappa) så påvirker dette relasjonene i familien, hvordan man ser på sin far etc. og er noe langt mer enn at man bare ikke ønsker å tenke på at foreldrene har heftig sex med ei ung og sprek dame.
Gjest Gjest Skrevet 16. desember 2009 #16 Skrevet 16. desember 2009 Selvfølgelig er vi / bør vi være ansvarlige voksne, og er det, men å høre på sutrete noen og tyve åringer, der mor og far ikke oppfyller deres bilde av hva foreldre skal være, begynner jeg å bli lei av. Vi er ikke klar for å sitte i sofanen med kaffe å kake, å reise til syden en gang i året. Vi en "endelig" fri, deal with it! Poenget er vel heller det at jeg ikke portreterer mine forhold til "ubetydelige" partnere for mine foreldre, jeg forteller ikke om mine ONS, jeg fniser ikke når jeg får melding fra gutt nr tre når jeg er på besøk hos mine foreldre og introduserer ikke tilfeldige partnere for mine foreldre. Jeg forteller ikke om min nye date, og så nye date, og så nye date til mine foreldre. Det br forekomme en grense av privatliv mellom foreldre og barn. Mange (særlig menn i 40-50) alderen respekterer ikke disse grensene ovenfor sine barn og da er det helt normalt at man reagerer. Det handler ikke om at pappa ikke oppfller sitt idealiserte bilde som far for meg, men at han oppfører seg som en fjortis og tafser den nye kjæresten som er 25 år yngre enn ham på rumpa foran meg feks. Jeg respekterer min far nok til å ikke gjøre slike ting (med mer eller mindre tilfeldige partnere) foran ham og jeg mener man kan forlange den samme respekten tilbake. Det er ikke alt som behøver dras inn i et forelder barn forhold, fra noen av partene. Denne respekten for forholdet mellom foreldre og barn bør man kunne ha selv om 40 er den nye 20. Jeg gjorde ikke slik når jeg var 20 feks.
Gjest Gjest Skrevet 16. desember 2009 #17 Skrevet 16. desember 2009 Poenget er vel heller det at jeg ikke portreterer mine forhold til "ubetydelige" partnere for mine foreldre, jeg forteller ikke om mine ONS, jeg fniser ikke når jeg får melding fra gutt nr tre når jeg er på besøk hos mine foreldre og introduserer ikke tilfeldige partnere for mine foreldre. Jeg forteller ikke om min nye date, og så nye date, og så nye date til mine foreldre. Det br forekomme en grense av privatliv mellom foreldre og barn. Mange (særlig menn i 40-50) alderen respekterer ikke disse grensene ovenfor sine barn og da er det helt normalt at man reagerer. Det handler ikke om at pappa ikke oppfller sitt idealiserte bilde som far for meg, men at han oppfører seg som en fjortis og tafser den nye kjæresten som er 25 år yngre enn ham på rumpa foran meg feks. Jeg respekterer min far nok til å ikke gjøre slike ting (med mer eller mindre tilfeldige partnere) foran ham og jeg mener man kan forlange den samme respekten tilbake. Det er ikke alt som behøver dras inn i et forelder barn forhold, fra noen av partene. Denne respekten for forholdet mellom foreldre og barn bør man kunne ha selv om 40 er den nye 20. Jeg gjorde ikke slik når jeg var 20 feks. Er helt enig med deg i dette jeg. Faren din bør faktisk bli snakket til for oppførselen sin. Nå er jeg riktignok dame og mor, men hvis jeg hadde oppført meg sånn overfor ungene mine, (som nå er voksne) så hadde jeg nok fått så øra flagra. Det kunne faktisk ikke falt meg inn å oppføre meg sånn og som du sier. Jeg ville heller ikke likt om en av ungene gjorde noe sånt foran nesa mi heller!
Gjest Gjest Skrevet 16. desember 2009 #18 Skrevet 16. desember 2009 Jeg kjenner ikke din far, og vet dermed ikke hvor gale dette er, men ville bare si at 40 åringer er mennesker vi og! Med våre negative og positive sider, akkurat som alle andre. 40 åringer er ikke gamle mennesker, men mennesker der barna nå er flyttet ut, eventuellt på vei til å flytte ut, økonomien er bedre grunnet det, og det blir som en nyvunnen frihet, der en nå kan få gjøre det en selv har lyst å gjøre etter mange år med barn og de forpliktelsene som følger med det. 40 åringene er de nye 20 åringene leste jeg i en artikkel for ikke så lenge siden, og 60 åringene er de nye 40 åringene. Helsa er bedre, økonomien er bedre og friheten er der. Selvfølgelig er vi / bør vi være ansvarlige voksne, og er det, men å høre på sutrete noen og tyve åringer, der mor og far ikke oppfyller deres bilde av hva foreldre skal være, begynner jeg å bli lei av. Vi er ikke klar for å sitte i sofanen med kaffe å kake, å reise til syden en gang i året. Vi en "endelig" fri, deal with it! Heisann! Trådstarter her igjen.. Takk for mange svar, godt det er noen som forstår meg. Til deg gjest, må jeg bare si at jeg digger 40 åringer jeg... Det var ikke krenkende ment da jeg skrev at pappa var i 40 års krisen, visste bare ikke hva annet jeg skulle kalle det. Kunne vel sagt 50 års krisen siden han er nærmere 50 enn 40. Du sier at å høre på sutrete 20 åringer er noe du begynner å bli lei av. Det kan hende i ditt tilfelle, men jeg syns faktisk jeg har lov å klage. Jeg har hatt en far som har levd for jobben sin så lenge jeg kan huske. Han har aldri vært der for meg, og aldri gjort de vanlige "pappa tingene" Derfor håpet jeg at når jeg endelig ble voksen og flyttet ut, så kanskje vi kunne få et tettere bånd sammen. Men så ble han skilt, og bryr seg nå nesten bare om disse damene sine. Jeg syns jeg har lov å være skuffet, sint og "sytete"...
-Lille My- Skrevet 16. desember 2009 #19 Skrevet 16. desember 2009 Dette er jo ikke et nytt fenomen. At mange 20-åringer syns erfarne menn på 40 + er spennende er nok like vanlig som at disse mennene på 40 + syns det er spennende med litt lammekjøtt ! Oppførselen til faren din som holder på med flere på èn gang som alle tror de er den eneste, og denne utroskapen førte til at han ble singel gjør det selvfølgelig ekstra sårt for deg, da han også har såret din mor (?) Ja, faren din er voksen og gjør som han vil, og han må regne med at barna hans ikke legger en finger i mellom for å fortelle hva de syns om denne oppførselen. Han har vel mistet gangsynet og svømmer i unge lekkerbiskener, og det kan godt hende det hjelper litt å minne han på at forholdet til familien ikke akkurat blir en høydare om han har tenkt å fortsette på denne måten.
Cuckold Skrevet 16. desember 2009 #20 Skrevet 16. desember 2009 Vet ikke lenger om jeg skal le eller gråte! Pappsen er kommet i 40 års krisen, og holder på med flere damer samtidig! Jeg er 25 og alderforskjellen til disse kvinnene er ikke så langt i fra meg. For å si det sånn: Aldersforskjellen er mindre mellom meg og dem, enn mellom dem og pappa. So..what to do... Jeg vet jo at det er ikke så mye jeg kan gjøre, men jeg nekter å ha kontakt med dem. Jeg er dødsflau over det, og kjenner at jeg rødmer bare jeg skriver det... Og hva hvis en av disse blir gravid??? Poenget er vel at jeg så gjerne vil ha pappaen min tilbake, og at skal slutte å oppføre seg så barnslig... Svar mottas med takk Hvis pappaen din er ca 40 og du 25 var han jo veldig ung når han fikk deg. Da er det ikke så rart om enkelte damer han dater er nærmere deg enn han i alder. Det er helt normalt at menn på 40 dater kvinner på 30, ingenting å være flau for. Trenger heller ikke å ha noe med noen 40-årskrise å gjøre. Det er jo heller ikke uvanlig at en mann på 35 dater kvinner på 25. Noen jenter foretrekker gutter på egen alder, andre liker menn som er noen år eldre. Sånn er det bare. Vi må bare godta at vi er forskjellige.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå