Branna Skrevet 15. desember 2009 #1 Skrevet 15. desember 2009 (endret) Hei Dette er et tema som kommer opp hvert eneste år, og hvert år synes jeg det blir like dumt uansett hva jeg gjør. Når vi skal gi julekort og gaver fra oss begge til mine foreldre for eksempel, skriver man "Til Mamma og Pappa", selv om gaven er fra både meg og mannen og de jo ikke er hans foreldre? Eller bruker man navnene, selv om det føles helt merkelig for meg? Eller skriver man "Til (Sviger)Mamma og (Sviger)Pappa?". Hva ville dere gjort? Endret 15. desember 2009 av Branna
Gjest Gjest Skrevet 15. desember 2009 #2 Skrevet 15. desember 2009 Jeg bruker navnene deres jeg. Til Ola og Kari. Svigermamma hørtes ikke helt bra ut i mine ører, så om du vil buke en slik betegnelse ville jeg skrevet til mamma og pappa fra først barnets navn og så partners navn.
Draum Skrevet 15. desember 2009 #3 Skrevet 15. desember 2009 I fjor skrev jeg til Mamma & Pappa / Svigermor & Svigerfar, men i år har jeg så små merkelapper at jeg knapt nok har plass til navnene, så nå har jeg skrevet navn.
Gjest Gjest Skrevet 15. desember 2009 #4 Skrevet 15. desember 2009 Siden det er jeg som stort sett pakker inn julepresangene her i huset blir det mamma og pappa på foreldrene mine sine presanger, mens det blir navn på svigermor og svigerfar sine presanger. Julekort gir vi ikke til foreldre (de kommer til å få når vi får barn, og det blir bilde på julekortene, men da tror jeg ikke vi skriver hvem det er til - kanskje det blir bestemor og bestefar da..)
stortsettglad Skrevet 15. desember 2009 #5 Skrevet 15. desember 2009 Skriver til mamma og pappa / svigers og mitt navn først under fra til mine foreldre, hans navn først til hans foreldre.
Gjest Gjest Skrevet 15. desember 2009 #6 Skrevet 15. desember 2009 Vi skriver bare navnene deres på julekort og på pakker. Og fra våre to navn. Så enkelt og greit er det
ninuska_ Skrevet 15. desember 2009 #7 Skrevet 15. desember 2009 Skriver til mamma og pappa / svigers og mitt navn først under fra til mine foreldre, hans navn først til hans foreldre.
nessi Skrevet 16. desember 2009 #8 Skrevet 16. desember 2009 Skriver til mamma og pappa på begge to, så skiller jeg dem med å se om mitt eller min manns navn står først etter fra.
Gjest Gjest Skrevet 16. desember 2009 #9 Skrevet 16. desember 2009 Hos oss skriver jeg på lappene til mine foreldre og skriver da "til mamma og pappa", på lappene til svigers skriver mannen på, da kan han skrive det som er naturlig for han...
~Maja~ Skrevet 16. desember 2009 #10 Skrevet 16. desember 2009 (endret) Skriver til mamma og pappa på begge to, så skiller jeg dem med å se om mitt eller min manns navn står først etter fra. Enig! Og bestefar, bestemor, tante, onkel osv. Neste år blir det jul med både mine foreldre og hans foreldre sammen. Da må vi kanskje finne på noe lurt, sånn at det ikke blir full forvirrings. Endret 16. desember 2009 av ~Maja~
nessi Skrevet 16. desember 2009 #11 Skrevet 16. desember 2009 Enig! Og bestefar, bestemor, tante, onkel osv. Neste år blir det jul med både mine foreldre og hans foreldre sammen. Da må vi kanskje finne på noe lurt, sånn at det ikke blir full forvirrings. Det er da fortsatt bare å se på hvem som står først under fra ... har gått fint hos oss hver gang...
~Maja~ Skrevet 16. desember 2009 #12 Skrevet 16. desember 2009 Det er da fortsatt bare å se på hvem som står først under fra ... har gått fint hos oss hver gang... Det går sikkert greit altså. Men kjenner jeg våre familier riktig, hadde det nok blitt en del forvirring rundt dette.
Fanteria Skrevet 16. desember 2009 #13 Skrevet 16. desember 2009 På svigerforeldrene mines gavelapper vil det stå "til svigersvina".
Gjest Gjest Skrevet 23. desember 2009 #14 Skrevet 23. desember 2009 Vi er ikke gift, så vi skriver "mamma/Kari" og "pappa/Ulf". Da er det også lettere å se hvem de er til, i og med at vi også feirer med tante og onkel som også har barn og svigerbarn...
Renesmee Skrevet 25. desember 2009 #15 Skrevet 25. desember 2009 Jeg skriver navnene både på mine og hans foreldre
Gjest Gjest Skrevet 28. desember 2009 #16 Skrevet 28. desember 2009 Vi skriver til mamma og pappa, svigermor og svigerfar. Det går helt fint. Men et år ble det litt klabb og babb med gavene - for det stod det samme til mine og hans foreldre... Så et par av gavene måtte byttes på rundt bordet etterat de var åpnet og vi fant ut av de var åpnet av "feil" mamma og pappa/svigermor og svigerfar.. *ler* *noterer meg tipset over her med hvilket "fra-navn" som står først"
Ebbe Skrevet 29. desember 2009 #17 Skrevet 29. desember 2009 Til "svigers" skriver jeg "Til Mamma <navn> og Pappa <navn>". Har ikke all verdens å si, så lenge riktig person får den :D
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå