Gå til innhold

Noen fedre som har fått vite at de har et barn etter noen år?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min mann fikk etter en god del år vite at han hadde en datter. Etter det verste sjokket hadde gitt seg (ikke at det faktsik kunne ha blitt et barn ut av en natt, men at moren holdt det sjult i så mange år) Vi har forsøkt å gjøre det beste ut av situasjonen, og det er ei flott jente vi har fått inn i familien, men min mann sliter med å få rette farsfølelsen for henne. Han føler det blir mer på linje med ei niese...

Jenta vet ikke hele sannheten enda, men det er jo noe som ligger i kortene. Hun merker nok at faren har et annet forhold til broren, men håper at hun oppfatter det fordi broren bor hos oss. (faren gjør ikke forskjell på barna når de er samlet altså)

Kanskje han burde ha snakket med en familieterapeut eller noen om dette, for det sliter litt på han at det er sånn :(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tror at det nok bare er slik det er. Jeg vet om andre som er i smme situasjon som sier det samme. Men tenk om han bare hadde henne, ikke noe å sammenligne med. Hadde han følt at han følte feil da?

Jeg tror det viktige er at man ikke gjør forskjell, og at man går inn for å føle positive følelser for jenta. Og ikke sammenligner. Man skal ikke ha dårlig samvittighet for å være glad i barnet sitt. Han må prøve å tenke positivt. Det at han føler det samme for jenta som for en niese sier jo noe om at han faktisk er glad i henne. At han er underveis. Det er positivt!! Og Selv om de første årene ikke var der så skal de tross alt ha resten av livet sammen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...