Gå til innhold

Dere som går eller har gått på Champix

Gjest Illiya

Anbefalte innlegg

Jeg er nå på min 3. dag, og foreløpig røyker jeg som vanlig, merker ingenting. Det blir opptrapping på dosen fra i morgen, spent på hvordan det blir etterhvert.

Jeg er fast bestemt på å slutte, og vil gjerne høre hvordan det har gått med andre som har gått eller nå er på Champix.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er nå på min 3. dag, og foreløpig røyker jeg som vanlig, merker ingenting. Det blir opptrapping på dosen fra i morgen, spent på hvordan det blir etterhvert.

Jeg er fast bestemt på å slutte, og vil gjerne høre hvordan det har gått med andre som har gått eller nå er på Champix.

hei, jeg sluttet for tre uker siden med champix og det reduserer røyksuget såpass at det vil gå bra for deg. Viktig å huske dosene og leve med litt kvalme og evt. andre bivirkninger. trøst deg med at bivirkningene likevel ikke kan sammenlignes med de du får uten hjelpemidler. !!! Lykke til og god jul

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei, jeg sluttet for tre uker siden med champix og det reduserer røyksuget såpass at det vil gå bra for deg. Viktig å huske dosene og leve med litt kvalme og evt. andre bivirkninger. trøst deg med at bivirkningene likevel ikke kan sammenlignes med de du får uten hjelpemidler. !!! Lykke til og god jul

Takk for svar :)

Gruer til de første dagene uten røyk, hvordan var de for deg?

Bivirkningene skal jeg klare å leve med, jeg SKAL slutte nå.

God jul, og lykke til videre du også

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en bekjent som sluttet med disse pillene. Hun mistet lysten på røyk allerede etter noen få dager, så hun sluttet før hun egentlig skulle. Den eneste bivirkningen hun har er at hun drømmer mye.

Jeg sluttet selv å røyke for snart 6 uker siden. Jeg bare kuttet ut røyken. Var veldig tøft de første tre ukene, men nå går det greit. Jeg slet med kvalme, vondt i hodet, vondt i lunger og nyrer i 2 uker etter røykeslutt. Så det var tøft. Lykke til!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en bekjent som sluttet med disse pillene. Hun mistet lysten på røyk allerede etter noen få dager, så hun sluttet før hun egentlig skulle. Den eneste bivirkningen hun har er at hun drømmer mye.

Jeg sluttet selv å røyke for snart 6 uker siden. Jeg bare kuttet ut røyken. Var veldig tøft de første tre ukene, men nå går det greit. Jeg slet med kvalme, vondt i hodet, vondt i lunger og nyrer i 2 uker etter røykeslutt. Så det var tøft. Lykke til!!

Så godt gjort at du har greid deg gjennom de første ukene uten røyk og uten hjelpemidler! Jeg heier deg videre, vet du ikke er gjennom alt ennå, men du er på veldig god vei:)

Jeg røyker trøstig videre, men merker at champixen begynner å virke...røyken er ikke god mer, men nå ligger det mer i den psykiske avhengigheten. Siste røykedag er 22 des, den nærmer seg, og jeg gruer meg, men ser også fram til det!

Lykkt til videre du også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

hvordan går det?hmm er det her respeptfritt?

Nei, må til legen først.. Og du må ha lagt i iherdige ærlige forsøk på å slutte først. ikke at det kan bevises...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke alle som får så fæle bivirkninger av å slutte uten hjelpemidler da.. Jeg sluttet for 93 dager siden og det har gått over all forventning. Jeg satt meg en dato flere mnd frem i tid og var ekstremt psykisk klar for å slutte. Selvfølgelig tungt til tider, men alt i alt har det gått helt utrolig bra. Jeg angrer ikke et sekund på at jeg valgte å slutte! :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg vært røykfri siden 23 desember, og det går helt fint. Hadde noen tunge stunder, og behovet var der både fysisk og psykisk de første 2-3 dagene. Deretter gikk det over, og røyking ble "fjernt", det ble ikke viktig lenger.

Har ikke merket noe særlig til bivirkninger av Champix :)

Er klar over at jeg sikkert vil få episoder der jeg får lyst på en røyk igjen, og det får jeg ta når det kommer, men foreløpig går det lettere enn jeg trodde!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Jeg sluttet å røyke den 25. juni, og har ikke sprukket en eneste gang med hverken røyk eller snus. Jeg tok Champix.

Jeg har slutta et par ganger før , holdt meg i 10 mnd, og begynt igjen. Men da tillot jeg festrøyking, og et trekk her og der.

Da jeg begynte på champixen var jeg ikke forberedt på å slutte i det hele tatt. Jeg ble stressa ved tanken på å legge fra meg røyken, og dette stresset fortsatte i ca en uke. Jeg valgte å ikke tenke på at jeg sko slutte. Den 10 dagen skulle jeg slutte. Jeg var veldig bekymra om jeg sko ta den siste røyken på kvelden før jeg la meg, eller om jeg skulle ta en om morgene den 10 dagen. Men da jeg skulle ta den siste røyken den 9 dagen fikk jeg helt avsmak, og har siden ikke tatt en eneste røyk.

Vær obs på at du ikke må tillate deg røyk, ikke på fest, ikke et drag når du synes synd på deg selv. og vær forsiktig når du slutter på pillene, da kommer nemlig røyksuget. Det er mye lettere å håndtere, siden du ikke er avhengig av vanen =)

Lykke til! =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Jeg sluttet å røyke den 25. juni, og har ikke sprukket en eneste gang med hverken røyk eller snus. Jeg tok Champix.

Jeg har slutta et par ganger før , holdt meg i 10 mnd, og begynt igjen. Men da tillot jeg festrøyking, og et trekk her og der.

Da jeg begynte på champixen var jeg ikke forberedt på å slutte i det hele tatt. Jeg ble stressa ved tanken på å legge fra meg røyken, og dette stresset fortsatte i ca en uke. Jeg valgte å ikke tenke på at jeg sko slutte. Den 10 dagen skulle jeg slutte. Jeg var veldig bekymra om jeg sko ta den siste røyken på kvelden før jeg la meg, eller om jeg skulle ta en om morgene den 10 dagen. Men da jeg skulle ta den siste røyken den 9 dagen fikk jeg helt avsmak, og har siden ikke tatt en eneste røyk.

Vær obs på at du ikke må tillate deg røyk, ikke på fest, ikke et drag når du synes synd på deg selv. og vær forsiktig når du slutter på pillene, da kommer nemlig røyksuget. Det er mye lettere å håndtere, siden du ikke er avhengig av vanen =)

Lykke til! =)

Tusen takk for gode råd:)

Skal holde meg unna festrøyk ja, det er da jeg har sprukket de andre gangene jeg har prøvd å slutte.

Hvor lenge gikk du på Champix?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til! =)

Går det an å slutte og bruke snus av disse?

Jeg har sluttet å røyke, men gått over til snus.. Kunne tenkt meg å bli kvitt hele nikotinsuget !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tusen takk for gode råd:)

Skal holde meg unna festrøyk ja, det er da jeg har sprukket de andre gangene jeg har prøvd å slutte.

Hvor lenge gikk du på Champix?

Ja, festrøykingen er farlig!

Jeg husker faktisk ikke, jeg tok startpakken til punkt og prikke, det er vel 4 uker, og så slurva jeg VELDIG videre, så jeg tror jeg kutta det helt ut etter 6 eller 8 uker...

Jeg anbefaler deg ikke å gjøre som meg... Jeg klarte jo å slutte likevel, men det er unødvendig å ta sjanser! Følg kuren så lenge som mulig! =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går det an å slutte og bruke snus av disse?

Jeg har sluttet å røyke, men gått over til snus.. Kunne tenkt meg å bli kvitt hele nikotinsuget !

I teorien skal det gå helt fint vil jeg tro. Champixen skal jo erstatte nikotinsuget.

Men, da jeg valgte å slutte la jeg fra meg snusen helt, og gikk bare over til røyk. Snus var for meg mye vanskeligere å legge fra meg p.g.a. den deilige følelsen av snusen under leppa og hvor enkelt det var.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I teorien skal det gå helt fint vil jeg tro. Champixen skal jo erstatte nikotinsuget.

Men, da jeg valgte å slutte la jeg fra meg snusen helt, og gikk bare over til røyk. Snus var for meg mye vanskeligere å legge fra meg p.g.a. den deilige følelsen av snusen under leppa og hvor enkelt det var.

Jeg skjønte ikke helt tror jeg... Mener du at jeg skal slutte med snus og starte på røyk igjen før jeg eventuellt begynner på Champix?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hva er Champix? Hva er eventuellt forskjellen på det og Nicorette / Nicotinell tyggiene en kan bruke ved røykeslutt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønte ikke helt tror jeg... Mener du at jeg skal slutte med snus og starte på røyk igjen før jeg eventuellt begynner på Champix?

Det var det jeg gjorde! =) Jeg ville rådført meg med legen hvis jeg var deg. For meg var snusen vanskeligere å legge fra seg enn røyken. Derfor valgte jeg å slutte helt med snusen, og deretter kutte røyken ved hjelp av Champix.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var det jeg gjorde! =) Jeg ville rådført meg med legen hvis jeg var deg. For meg var snusen vanskeligere å legge fra seg enn røyken. Derfor valgte jeg å slutte helt med snusen, og deretter kutte røyken ved hjelp av Champix.

Kan være enig med det... Snusen er tilgjengelig og veldig god, ikke vært noe problem å slutte og røyke når jeg har hatt den ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...