Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

hei, jeg var i et jævlig vanskelig forhold for en stund, det varte i 1 år ca. nå er det slutt og over og han har flyttet ut da, men før han dro, (det var jeg som slo opp) så slo han meg ned rett og slett. Slepte meg inn i senga og voldtok meg. han slo meg også mens han hadde sex med meg. jeg var ikke helt bevisst gjennom hele akten men fikk jo med meg hva som skjedde og jeg gjorde definitivt motstand og det merket han også. Uansett, han er ute av livet mitt nå.

Det jeg egentlig lurer på her er dette: jeg møtte en ny fyr for omtrent 1 mnd siden,. vi har det kjempe bra sammen og jeg liker han skikkelig godt. blir bare mer og mer intr. men burde jeg fortelle ham om hva som skjedde med meg? eller er det noe man bare ikke snakker om? jeg vet ikke helt her jeg. blir kanskje dumt å si noe....?

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)
hei, jeg var i et jævlig vanskelig forhold for en stund, det varte i 1 år ca. nå er det slutt og over og han har flyttet ut da, men før han dro, (det var jeg som slo opp) så slo han meg ned rett og slett. Slepte meg inn i senga og voldtok meg. han slo meg også mens han hadde sex med meg. jeg var ikke helt bevisst gjennom hele akten men fikk jo med meg hva som skjedde og jeg gjorde definitivt motstand og det merket han også. Uansett, han er ute av livet mitt nå.

Det jeg egentlig lurer på her er dette: jeg møtte en ny fyr for omtrent 1 mnd siden,. vi har det kjempe bra sammen og jeg liker han skikkelig godt. blir bare mer og mer intr. men burde jeg fortelle ham om hva som skjedde med meg? eller er det noe man bare ikke snakker om? jeg vet ikke helt her jeg. blir kanskje dumt å si noe....?

Hadde jeg hørt noe sånt fra en jente før jeg hadde hatt sex med henne så ville jeg blitt dritnervøs og helt rådløs, lurt på om du hadde problemer med sex på grunn av tidligere opplevelser, lurt på hva jeg skulle ha gjort og både det ene og det andre. Men om dere allerede har hatt sex så syntes jeg du burde si det, det betyr noe når folk stoler såpass på deg.

Og selvfølgelig, om du faktisk har problemer med å ha sex i etterkant så kan du si det på forhånd og! Men om du ikke har det så tror jeg du vil få ham til å frike helt ut, jeg ville i allefall ha gjort det. Lurt på om du hadde problemer med å ha sex, hvordan jeg skulle ha gått fram, hva jeg gjør annerleder fra ei annen jente.. Du hadde seriøst kødda mye med hodet mitt ja, blir så redd for å gjøre noe feil som kan skade deg.

Endret av toth
Skrevet
Hadde jeg hørt noe sånt fra en jente før jeg hadde hatt sex med henne så ville jeg blitt dritnervøs og helt rådløs, lurt på om du hadde problemer med sex på grunn av tidligere opplevelser, lurt på hva jeg skulle ha gjort og både det ene og det andre. Men om dere allerede har hatt sex så syntes jeg du burde si det, det betyr noe når folk stoler såpass på deg.

Og selvfølgelig, om du faktisk har problemer med å ha sex i etterkant så kan du si det på forhånd og! Men om du ikke har det så tror jeg du vil få ham til å frike helt ut, jeg ville i allefall ha gjort det. Lurt på om du hadde problemer med å ha sex, hvordan jeg skulle ha gått fram, hva jeg gjør annerleder fra ei annen jente.. Du hadde seriøst kødda mye med hodet mitt ja, blir så redd for å gjøre noe feil som kan skade deg.

vi har allerede hatt sex, så det går jo greit sånn sett,. men vet ikke jeg, om dette er noe han burde få vite om eller ikke.... er vanskelig

Skrevet
Anmeldte du eksen din for voldtekten?

vel nei jeg gjorde ikke det. så redd for at ingen skulle tro på meg, eller få kommentarer som "herregud han var jo typen din da, ikke en fremmed liksom" som jeg fikk på sol forumet,. ikke at det betyr så mye at noen jeg ikke kjenner svarte meg det, men bare det at noen faktisk tenker sånn gjorde meg alt for nervøs. jeg ville bare ha han ut av livet mitt.

Skrevet

Voldtekt skal alltid anmeldes, uansett!

Nok om det. Jeg synes du burde si det til han nye. Ettersom dere allerede er intime med hverandre, så er det viktig at man ikke skjuler den typen ting for hverandre. Jeg tipper at han sikkert kommer til å være ganske rådvill med tanke på hvordan han skal forholde seg til det, men som Toth sa så vet han jo at du ikke har noen problemer med å intimitet og sex.

Skrevet

Jeg synes du burde si det uansett! Dette er viktig å vite for en kjæreste.

Selv om det virker som at du har kommet over det, så er det greit å kunne være sympatisk for det som har skjedd. Det kan være visse ting som får deg tar deg tilbake til når det skjedde, greit å kunne unngå disse eller iallefall vite hvorfor og dermed kunne være der for deg.

Skrevet

jeg synes ikke du skal fortelle om det før du er helt klar for å snakke med han om det.for det kommer sikkert til å poppe opp tusen spørsmål i hodet hans når du sier det til han.og da blir det kanskje litt dumt hvis du ikke føler deg klar for å svare på de spørsmålene.

Gjest Gjest_Arne_*
Skrevet

Kan sikkert høres pussig ut men som gutt har jeg hørt tilsvarende historier av flere jenter jeg har vært sammen med.

Det virker som det betyr mye for deg og da bør du absolutt fortelle det, husk at det blir ikke enklere senere.

Skrevet

Det er lett å si hva du burde ha gjort.

Anmeldt voldtekten med en gang.

Grunnen til at jeg sier det, er at det kan være andre som kommer i en slik situasjon senere.

Det er viktig å anmelde med en gang. Politiet kan sikre spor/DNA, og det vil kunne medføre en domfellelse.

Nå gjorde du dessverre ikke dette, og det vil være påstand mot påstand.

Når det gjelder om du bør fortelle det til din nye kjæreste, så er det du selv som vet best.

Men det er alltid ting du kan vurdere, f.eks om den nye tilfeldigvis er i bekjentskapskretsen til Xen.

Vil det være et problem for kjæresten din å vite om det?

Har du problemer som gjør at han bør vite om det, slik at han kan ta hensyn til deg?

Kan du stole på at kjæresten din ikke sier det videre? Og holder det for seg selv også den dagen det blir slutt mellom dere?

Eller ønsker du at flest mulig skal vite om dette?

Jeg mener på ingen måte at voldtekt skal ties ihjel. Men før man snakker om det, bør man vite hvorfor man vil fortelle det. ;)

Kanskje du kan ha nytte av å snakke med noen med litt erfaring om dette?

Dixi hjelper voldtatte.

Skrevet

Hei

Kan anbefale deg å kontakt med DIXI ressurssenter. les mer på www.dixi.no. Har fått god hjelp sjølv fra de.

Voldtekt skal snakkes ihjel, ikke ties ihjel.

Ønsker deg lykke til

Hilsen meg

Skrevet

Jeg har en venninde som har vært igjennom noe lignende og vi har pratet mye om temaet.

Hun anmeldte heller ikke voldtekten, fordi de "var kjærester". Men hun fikk en reaksjon et par år etter, begynte å slite med sex,og nærhet, var redd når det nye forholdet hun var i kom over nyforelsket fasen.

Hun gikk til enpsykolog og fikk fantastisk god hjelp til å fordøye alle traumene denne voldtekten hadde satt i henne.

Jeg ville anbefalt deg å fortelle han om det, da det kan povirke forholdet ditt nå eller senere. Men mest av alt burde du prate med fagpersonell om din opplevelse og få bearbeidet den.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...