Gå til innhold

Hjelp, hvordan betale med Visa på Ebay?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, kjøpte nettopp shampo på ebay, men vil helst betale med visa da jeg skal bruke pengene på paypal andre steder hvor de kun godtar paypal.

Fulgte betalingsanvisningen, og trykket på "other payment" eller hva det het, og så kom jeg rett til en side med confirm payment uten å ha fylt inn noe kortinformasjon. Så stod det at jeg hadde betalt, men kan det stemme uten at jeg har logget på paypal og uten å fylle inn info? Eller går det automatisk siden visakortet er tilknyttet paypalkontoen?

Noen som kan hjelpe??

Skjønner ingenting av dette...

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Det går automatisk ja! Det er det geniale med Paypal, etter man har konto der betaler man med noen tastetrykk!!! :)

Det at du ikke logget inn først, må ha med at PC'en din husker påloggingsinfoen din...

Endret av Darkannie
Skrevet

Men jeg skulle jo betale med kort og ikke paypal..? Eller går det gjennom paypal uansett? Nå har jeg fått to mailer fra ebay hvor det står jeg har betalt, men jeg aner ikke om jeg har det? Noen som kan dette her?

Skrevet

Når du betaler med Paypal blir VISA-kortet ditt belastet, uten at selgeren får vite noe om kredittkortinformasjonen. Det er helt trygt, og veldig genialt, faktisk...

Gjest Dallandra
Skrevet
:Nikke: Du har betalt med VISA-kortet, PayPal fungerer bare som en mellomstasjon. Sikkert for deg, sikkert for selger. :tommelsmil:
Skrevet

Men hvordan finner jeg ut hva som er rett, og hvor står dette? Problemet nå er at jeg ikke vet om det er betalt eller ikke. Jeg har fått to mailer fra ebay som sier jeg har betalt. Inne på ebay siden står det ikke at jeg har betalt. Og inne på paypal og inne på nettbanken min finner jeg ingenting. Så jeg vet ikke om jeg ikke har betalt, eller om jeg har betalt en, eller to ganger.

Skrevet (endret)

Det vil stå inne på Paypal om du har betalt, og hvor mange ganger. Det kan ta en dag eller to før det blir registrert i nettbanken din.

Som nevnt, det blir automatisk trukket fra kortet ditt når du bruker Paypal, med mindre du har penger stående inne på selve Paypal kontoen, f.eks fra noen som har betalt deg penger via Paypal, da vil disse bli trukket først, før det går penger fra visa kortet ditt. Men har du ikke "paypal penger" så er det visa kortet ditt som blir belastet.

Har du fått bekreftelse på mail at du har betalt, så har du det. Det at du har fått 2 mailer kan være at den ene er bekreftelsen fra PayPal, mens mange selgere sender ut en egen mail og bekrefter/takker for betaling. Betyr ikke at du har betalt 2 ganger.

Lykke til, eBay er genialt, og Paypal likeså!

Endret av Darkannie

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...