Gjest Gjest Skrevet 14. desember 2009 #1 Skrevet 14. desember 2009 Pga gammel gjeld, har ikke kjæresten min greid å betale husleien på leiligheten sin,altså andel av fellesutgifter, noe som gjør at den nå selges på tvangsauksjon. Nå er han ferdig med gjelden sin, men greier selvfølgelig ikke å betale det han skylder i husleie med en gang, det blir mao antageligvis trekt fra salgssummen. Vi har planer om å flytte sammen og da kjøpe hus sammen. Det jeg da lurer på er om han nå da har fått betalingsanmerkning pga manglende innbetaling av husleie og hvor lenge det vil stå? Planen vår var å kjøpe noe nytt straks leiligheten hans er solgt, men nå er jeg litt redd for at det ikke vil bli så enkelt?
Gjest Gjest_Kamilla_* Skrevet 15. desember 2009 #2 Skrevet 15. desember 2009 Betalingsanmerkningen blir strøket når gjelden er betalt.
Gjest Apis Skrevet 15. desember 2009 #3 Skrevet 15. desember 2009 Vil tro han har betalingsanmerkninger så lenge leiligheten har gått på tvangsalg.Skal bli slettet så fort det er betalt. Men det vil ligge i registret til den banken han har lån i nå.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå