Gjest Gjest Skrevet 14. desember 2009 #1 Skrevet 14. desember 2009 En jeg kjenner (som er singel fra før), har et forhold til ei som er trebarnsmor og samboer med barnefaren. Jeg må innrømme at jeg synes det er ubehagelig å vite om dette og noen ganger lurer jeg på om jeg burde si fra til han som blir bedratt... han kjenner jeg ikke i det hele tatt, og det er sikkert nærmere "pårørende" som vet om dette forholdet enn meg, for å si det sånn. Men hva bør man egentlig gjøre..?
Gjest Gjest Skrevet 14. desember 2009 #2 Skrevet 14. desember 2009 Ikke enkelt, men jeg ville helt klart visst det hvis jeg var han. Gjør han oppmerksom på det på en anonym måte kanskje. Gi han et hint (navn på vedkommende f.eks. og hva det gjelder) så har han mulighet til å sjekke det ut selv, hvis han ønsker det. Da er det opp til han. Sikkert ikke den "riktige" måten, men det er nå en måte der man unngår å oppgi hvem man selv er. Og det er greit nok så lenge det er fakta, og ikke bare oppspinn, mener jeg da..
Gjest Gjest Skrevet 14. desember 2009 #3 Skrevet 14. desember 2009 Jeg hadde kun "sladra" om utroskap til mine beste venner som betydde mye for meg og det om jeg var 100% sikker på at det var sant. Andre bekjente og mindre bekjente hadde jeg ikke lagt meg borti, for alt man vet så er "forholdet på si" slutt og de har gjort opp seg imellom, eller så er det ikke sant etc etc. Så i ditt tilfelle så hadde jeg holdt meg unna, ikke ditt problem liksom for å si det litt kjipt..
Gjest Bianca26 Skrevet 14. desember 2009 #4 Skrevet 14. desember 2009 En jeg kjenner (som er singel fra før), har et forhold til ei som er trebarnsmor og samboer med barnefaren. Jeg må innrømme at jeg synes det er ubehagelig å vite om dette og noen ganger lurer jeg på om jeg burde si fra til han som blir bedratt... han kjenner jeg ikke i det hele tatt, og det er sikkert nærmere "pårørende" som vet om dette forholdet enn meg, for å si det sånn. Men hva bør man egentlig gjøre..? Jeg synes ikke du skal si fra, men kanskje heller si til han at han burde fortelle det til samboeren sin. Det er jo hans ansvar å være ærlig å fortelle om det. iallefall gi han en sjans til å fortelle det selv først.
Gjest Gjest Skrevet 14. desember 2009 #5 Skrevet 14. desember 2009 Jeg synes ikke du skal si fra, men kanskje heller si til han at han burde fortelle det til samboeren sin. Det er jo hans ansvar å være ærlig å fortelle om det. iallefall gi han en sjans til å fortelle det selv først. Takk for svar Her er det jo ikke "han" i forholdet som er utro da, det er snakk om en singel mann jeg kjenner, og damen i et samboerforhold. Så hvis jeg skal oppfordre noen til noe så måtte det kanskje vært å snakke mer med han jeg kjenner? Jeg har tenkt litt på hva han egentlig vil med forholdet; personlig tror jeg ikke jeg ville satset på å bli sammen med ei som har gått bak ryggen på samboern sin over lengre tid og gjort gode miner til slett spill... og man er jo med på å kanskje bryte opp en kjernefamilie. Æsj, kjip sak. Men jeg tror nok jeg dropper å si noe til de som er samboere og heller prøver å lirke noen tanker i hodet på min kamerat.
Sissan Skrevet 14. desember 2009 #6 Skrevet 14. desember 2009 Hvis du føler du må lette hjertet ditt for dette, syns jeg du skal snakke med ham du kjenner. Om du sier fra til mannen som blir bedratt, gjør du faktisk et valg for paret med barn. Et valg jeg mener du ikke har rett til å gjøre.
Gjest Bianca26 Skrevet 14. desember 2009 #7 Skrevet 14. desember 2009 Takk for svar Her er det jo ikke "han" i forholdet som er utro da, det er snakk om en singel mann jeg kjenner, og damen i et samboerforhold. Så hvis jeg skal oppfordre noen til noe så måtte det kanskje vært å snakke mer med han jeg kjenner? Jeg har tenkt litt på hva han egentlig vil med forholdet; personlig tror jeg ikke jeg ville satset på å bli sammen med ei som har gått bak ryggen på samboern sin over lengre tid og gjort gode miner til slett spill... og man er jo med på å kanskje bryte opp en kjernefamilie. Æsj, kjip sak. Men jeg tror nok jeg dropper å si noe til de som er samboere og heller prøver å lirke noen tanker i hodet på min kamerat. Å ble litt forvirret. Misforstod og trodde det var han som var utro, men uansett. Blir det samme
Troilltøva Skrevet 14. desember 2009 #8 Skrevet 14. desember 2009 jeg fortalte en jente om da kjæresten hennes hadde vært utro mot henne. det endte med at typen hennes fornektet selvsagt, banket han som fortalte meg det siden de var kompiser og truet meg! enden av visa er at de fortsatt er sammen, jeg vet han var utro og fortalte det nok en gang til hun, men de får seile sin egen sjø. jeg lærte og passe mine egne saker! hadde det vært en av mine nærmeste hadde jeg selvsagt fortalt det!
Purple Basil Skrevet 15. desember 2009 #9 Skrevet 15. desember 2009 Jeg ville visst det, og jeg ville sagt ifra hvis dette gjaldt mine nærmeste, eller andre gode venner. Men hvis jeg ikke kjente den som ble bedratt ville jeg nok ikke sagt noe til den personen, heller tatt det opp med venninnen/kompisen min som evt. da hadde et forhold til samboeren hans/hennes.
Gjest Nanette Skrevet 15. desember 2009 #10 Skrevet 15. desember 2009 En jeg kjenner (som er singel fra før), har et forhold til ei som er trebarnsmor og samboer med barnefaren. Jeg må innrømme at jeg synes det er ubehagelig å vite om dette og noen ganger lurer jeg på om jeg burde si fra til han som blir bedratt... han kjenner jeg ikke i det hele tatt, og det er sikkert nærmere "pårørende" som vet om dette forholdet enn meg, for å si det sånn. Men hva bør man egentlig gjøre..? Han du kjenner vet jo at han der blir bedratt. Du kjenner ikke han som blir bedratt. Kanskje overlate casen til noen andre, du.
Gjest Gjest Skrevet 15. desember 2009 #11 Skrevet 15. desember 2009 Hvis mannen min var utro ville jeg virkelig helst bare høre det fra ham. Det er en sak mellom mannen min og meg, og ikke mellom oss og naboen. Kanskje vi har en avtale om hva vi skal gjøre eller hva vi har lov til hvis...? Det kan ingen venner/kolleger/naboer vite.
Gjest Gjest_meg_* Skrevet 15. desember 2009 #12 Skrevet 15. desember 2009 Jeg ville sagt fra til den som er utro for å vise at dette er noe andre er klar over foregår.
nessi Skrevet 15. desember 2009 #13 Skrevet 15. desember 2009 Jeg blander meg ikke bort i andre voksne sitt følelsesliv, så lenge det ikke gjelder mine aller aller nærmeste.
Gjest Catwoman Skrevet 15. desember 2009 #14 Skrevet 15. desember 2009 Enig med Sissan. Prat med han du kjenner om dette hvis du må prate med noen. Å fortelle det til denne damas samboer er bare råttent. Er ikke sikkert han ønsker å vite noe for alt du vet, er ikke alle som ønsker å få vite om det hvis partneren er utro - og spesielt ikke fra noen som kjenner en som kjenner osv.
Grant Skrevet 15. desember 2009 #15 Skrevet 15. desember 2009 Du skal ikke si ifra om utroskap. Ikke tenk tanken engang! Hva er ditt motiv? Er du misunnelig, er du selvutnevnt verdenspoliti, ønsker du å bli helt eller vil du bare ha litt action? Ved å si ifra om dette ødelegger du familien til denne damen. Et forhold ryker og tre barn blir uten foreldre som bor sammen. Den involverte damen kommer til å bli rimelig forbannet på deg. Kameraten din kommer til å bli rasende. Ditt forhold til han blir ødelagt for alltid. Ingen kommer til å sette pris på det du gjør. Verden blir ikke et bedre sted heller. Jeg var i samme situasjon som deg for en del år siden. Jeg sa fra i min umodne naivitet. Jeg trodde jeg gjorde noen en tjeneste. Det ble et helvete. For alle involverte. Forhold gikk i stykker. Folk ble uvenner. Noen ble bitre fiender. Alle ble også forbannet på meg. Jeg skjønte da at slike saker blander man seg ikke inn i. Du har ingen rett til å sette deg over vurderingen til de som selv velger å gjøre som de gjør. Du kjenner ikke de involvertes indre liv. Hva er det som evt. gjør deg bedre enn dem? Nei, dette skal du ikke blande deg opp i.
Gjest Gjest Skrevet 15. desember 2009 #16 Skrevet 15. desember 2009 Si det til bekjente som kjenner ham som blir bedratt. Så kommer det nok frem til slutt.
Gjest Gjest Skrevet 15. desember 2009 #17 Skrevet 15. desember 2009 Selvfølgelig skal ikke du si ifra!!! Du har ingenting med andres privatliv å gjøre!
Skyld Skrevet 15. desember 2009 #18 Skrevet 15. desember 2009 (endret) Vanskelig situasjon, uten tvil. Når man ikke kjenner personen som bedrar eller blir bedratt er det rene minefeltet. Kanskje jeg ville fortalt det til nære venner eller familie til den bedratte. Enten det eller å si ifra til den som bedrar om at det finnes folk som er klar over hva som foregår og at slik informasjon sprer seg. At det er lurt å si ifra til partneren før noen andre gjør det (høres ut som en trussel, og er vel egentlig ment som en også. Jeg ser ikke problemet med å la et utro svin svette litt) Jeg er en av de som ville ønsket å fått hørt det fra noen om min partner bedro meg. Endret 15. desember 2009 av Skyld
Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 15. desember 2009 #19 Skrevet 15. desember 2009 Selvfølgelig skal ikke du si ifra!!! Du har ingenting med andres privatliv å gjøre! Signerer denne! At noen kan finne på å blande seg oppi andres liv, nei det forstår jeg ikke!
Lotta35 Skrevet 15. desember 2009 #20 Skrevet 15. desember 2009 Hvis jeg ble bedratt skulle jeg ønske noen fortalte det til meg, heller det en å leve i en løgn.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå