Gjest Gjest Skrevet 15. desember 2009 #21 Skrevet 15. desember 2009 så hun skal beholde ungen? hva skjer hvis det er han sin unge da?? hadde typen min vært utro og gjort en anna jente gravid å hun skulle beholde ungen. jeg hadde dumpa han.
Gjest Gjest Skrevet 15. desember 2009 #22 Skrevet 15. desember 2009 Hei, samboeren har vært utro mot meg og nå er hun gravid. Hun sier at den andre mannen umulig kan være faren da de brukte kondom. Selv om jeg har tilgitt henne har jeg sagt at det er uaktuellt for meg å stille opp med mindre jeg får tatt en farskapstest, dette synes jeg virkelig hun skylder meg. Men hun har slått seg vrang og sier at siden jeg tilga utroskapen skal vi legge dette bak oss, og vi må starte på vårt nye liv som skal være basert på gjensidig tilitt. Har jeg noen rettigheter her, jeg merker jeg er veldig fortvilet, og nå ser jeg sider av henne jeg ikke trodde fantes en gang. Har jeg krav på en dna-test selv om hun stiller seg vrang? Kan jeg tvinges til å betale bidrag uten en test? Hvis dere er registrerte samboere, blir du automatisk faren til barnet i folkeregisteret, men du kan likevel kreve at det blir gjort DNA-test og at du slettes som far hvis du ikke er faren. Hvis dere ikke er registrerte samboere, får du et farskapsskjema på føden. Signerer du på det, har du tatt på deg farskapet. Krev i stedet test, farskapet må ikke avklares med en gang. Hun kan ikke nekte testing av barnet når hun får brev fra myndighetene med krav om testing. Det går an å bli gravid med kondom, for det første kan det jo sprekke, men mange bruker det også feil, ikke tar det på før første penetrering, trekker det ut på feil måte slik at noe kan lekke ut osv. Noen lyver også om at prevensjon ble brukt. Et forhold kan baseres på tillit, men en bør ikke basere et farskap på tillit hvis det har vært sex med en annen partner også. For alle parter er det viktig at farskap avklares tidligst mulig, så ikke et etablert far-barn-forhold blir truet av en senere avsløring. Barnebidrag er ingenting mot at en femåring ikke får treffe den han ser på som faren sin igjen. Stå på ditt, du har alle rettigheter her hvis du bare står opp for deg selv og krever dem. Jeg foreslår at du bare informerer henne om dine rettigheter og at du vil ha bekreftelsen svart på hvitt, og at dere ikke bruker resten av svangerskapet til å krangle om det. Bare si at du ikke kommer til å ombestemme deg, fordi du trenger den tryggheten for å knytte ordentlige bånd til barnet.
Gjest Gjest Skrevet 15. desember 2009 #24 Skrevet 15. desember 2009 Jeg hadde vel bare ledd av henne, Foreslår at du ikke ler av kvinnen som kanskje er gravid med ditt barn og som du skal samarbeide med resten av livet, men at du heller snakker til henne på en normalt respektfull måte. Men vær bestemt på at du holder på din rett til å få et 99.999 prosent sikkert biologisk svar, og ikke bare muntlige forsikringer.
Gjest Gjest Skrevet 15. desember 2009 #25 Skrevet 15. desember 2009 Men hun har slått seg vrang og sier at siden jeg tilga utroskapen skal vi legge dette bak oss, og vi må starte på vårt nye liv som skal være basert på gjensidig tilitt. Ja: du har retten til å tenke selv, og foreta et eget valg for ditt eget beste. Haha..hun hørtes dominerende ut, og du som en tøffel.
Cuckold Skrevet 15. desember 2009 #26 Skrevet 15. desember 2009 Hei, samboeren har vært utro mot meg og nå er hun gravid. Hun sier at den andre mannen umulig kan være faren da de brukte kondom. Selv om jeg har tilgitt henne har jeg sagt at det er uaktuellt for meg å stille opp med mindre jeg får tatt en farskapstest, dette synes jeg virkelig hun skylder meg. Men hun har slått seg vrang og sier at siden jeg tilga utroskapen skal vi legge dette bak oss, og vi må starte på vårt nye liv som skal være basert på gjensidig tilitt. Har jeg noen rettigheter her, jeg merker jeg er veldig fortvilet, og nå ser jeg sider av henne jeg ikke trodde fantes en gang. Har jeg krav på en dna-test selv om hun stiller seg vrang? Kan jeg tvinges til å betale bidrag uten en test? Det høres ut som din kjære er en sterk jente som regner med å få det som hun vil, som kanskje er vant til å være den som sitter med definisjonsmakten og har et slags moralsk eller psykisk overtak i forholdet. Siden hun får seg til å være så offensiv selv etter det som har skjedd. Det er jo ikke tilfeldig at samtlige i denne tråden er enige om at du må kreve en farskapstest. Når det er sagt finnes det faktisk menn som ville trives med en slik jente, vel å merke dersom det er åpenhet om at hennes urimelighet er uttrykk for en bevisst valgt forrykning av balansen i forholdet. I forhold der begge parter ønsker en slik forrykning av balansen er det jo likevel en slags underliggende balanse i og med at det er enighet om at dette faktisk er urimelig, eller ville vært det om det ikke var for at begge ønsket det slik. Det er lov å godta dette hvis du tenner på det. Verre hvis du bare er en tøffel og hun hersjer med deg fordi du er svak. Men selv om det finnes menn som kunne ta på seg farsskapet til barn hun har fått gjennom sidesprang, vil det nok i de fleste tilfeller være en forutsetning at man i hvert fall får klarlagt spørsmålet, om dette faktisk er hans barn eller ikke. Det burde vel også barnet og den eventuelle biologiske far få vite.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå