Gjest Gjest Skrevet 14. desember 2009 #1 Del Skrevet 14. desember 2009 Hei, samboeren har vært utro mot meg og nå er hun gravid. Hun sier at den andre mannen umulig kan være faren da de brukte kondom. Selv om jeg har tilgitt henne har jeg sagt at det er uaktuellt for meg å stille opp med mindre jeg får tatt en farskapstest, dette synes jeg virkelig hun skylder meg. Men hun har slått seg vrang og sier at siden jeg tilga utroskapen skal vi legge dette bak oss, og vi må starte på vårt nye liv som skal være basert på gjensidig tilitt. Har jeg noen rettigheter her, jeg merker jeg er veldig fortvilet, og nå ser jeg sider av henne jeg ikke trodde fantes en gang. Har jeg krav på en dna-test selv om hun stiller seg vrang? Kan jeg tvinges til å betale bidrag uten en test? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Iah Skrevet 14. desember 2009 #2 Del Skrevet 14. desember 2009 Du har krav på test, uansett hva hun sier. Ellers synes jeg virkelig du bør vurdere om dette er kvinnen du skal dele livet ditt med, for hun virker som en utrolig lite sympatisk person. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Joe Skrevet 14. desember 2009 #3 Del Skrevet 14. desember 2009 Jeg syns jeg leste i en annen tråd om et lignende problem at hun ikke kan kreve bidrag hvis hun nekter deg å ta en test om du er usikker... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Vilma Skrevet 14. desember 2009 #4 Del Skrevet 14. desember 2009 (endret) Jeg syns jeg leste i en annen tråd om et lignende problem at hun ikke kan kreve bidrag hvis hun nekter deg å ta en test om du er usikker... Hun kan ikke nekte. Og linken: http://www.advokatenhjelperdeg.no/JusGuide...-avgjor-farskap Endret 14. desember 2009 av Vilma Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 14. desember 2009 #5 Del Skrevet 14. desember 2009 Og for all del; la ikke dette renne ut i sanden. Det har ofte en tendens til å gjøre det; man utsetter det og etterhvert så har man vent seg til tanken og det er ikke så viktig lenger. Ta den testen uansett hva hun sier. Tenk å gå rundt i mange år og tro at det er ditt barn, og så en gang får man vite at det ikke er det... Unner ingen det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lykkelig84 Skrevet 15. desember 2009 #6 Del Skrevet 15. desember 2009 Hei, samboeren har vært utro mot meg og nå er hun gravid. Hun sier at den andre mannen umulig kan være faren da de brukte kondom. Selv om jeg har tilgitt henne har jeg sagt at det er uaktuellt for meg å stille opp med mindre jeg får tatt en farskapstest, dette synes jeg virkelig hun skylder meg. Men hun har slått seg vrang og sier at siden jeg tilga utroskapen skal vi legge dette bak oss, og vi må starte på vårt nye liv som skal være basert på gjensidig tilitt. Har jeg noen rettigheter her, jeg merker jeg er veldig fortvilet, og nå ser jeg sider av henne jeg ikke trodde fantes en gang. Har jeg krav på en dna-test selv om hun stiller seg vrang? Kan jeg tvinges til å betale bidrag uten en test? IKKE finn deg i dette! Enten kom deg vekk, eller krev en farskapstest. Nekter dama det, kom deg vekk! Da må du forstå at det er noe muffens! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_mann_* Skrevet 15. desember 2009 #7 Del Skrevet 15. desember 2009 Å tilgi er ikke å glemme. Å tilgi er å unnlate å kreve betalt for skaden. Men skaden er der jo likevel, og den må pleies hvis man ikke ønsker at skaden skal bli fatal. Din skade kan pleies ved at du får visshet for at det er ditt barn, ved å få visshet for at hun faktisk ikke lyver. At du har tilgitt, betyr jo ikke at du stoler på henne. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 15. desember 2009 #8 Del Skrevet 15. desember 2009 Du har krav på å få fastsatt farskapet. Vi får (som vanlig i internettdiskusjoner) kun presentert en side av saken, men det later til at hun er redd for at du skal finne ut noe om barnet som hun ikke vil at du skal vite. Det er viktig av mange grunner til å finne ut faktisk opphav til barnet, ettersom du og den eventuelle andre mulige faren ikke har samme sykdomshistorie, blodtype og eller andre kvaliteter. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lalinge Skrevet 15. desember 2009 #9 Del Skrevet 15. desember 2009 Ja du har krav på test fra henne. Men hvordan i h...... klarer folk å være utro mot den de er glad i? Jeg kunne aldri tenke meg noen annen enn den jeg vil dele livet med. Tanken frister ikke engang. Kanskje det bare er meg, men jeg fatter det ikke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 15. desember 2009 #10 Del Skrevet 15. desember 2009 Om du har skjellig grunn til mistanke, så har du krav på en test. Og ettersom hun er den som bør ligge temmelig flat, så finner jeg det underlig at hun våger å bli indigert over spørsmålet. Du kan jo også regne litt på sansynligheten for farskap, om du har ca oversikt over syklusen hennes. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Glør Skrevet 15. desember 2009 #11 Del Skrevet 15. desember 2009 Enten er hun litt dum, eller så føler hun seg sikker på at hun har deg i lomma. Hun tror at du skal stille opp som far for ett barn, og betale på det, uten noen dokumentasjon på at det er ditt? Når hun allerede har innrømt utroskap. Jeg hadde vel bare ledd av henne, og sagt at dna-test skal du ha, og om hun samtykker er likegyldig. Er hun villig til å la forholdet ryke pga det har hun sannsynligvis noe å skjule. At du har tilgitt betyr bare at du er villig til å jobbe deg forbi dette, ikke at dere skal late som om det aldri har hendt. At hun velvillig stiller opp på en dna-test er en gylden mulighet for henne til å bevise at hun faktisk er til å stole på. Det er hun som har vært utro, og da er det også hun som må være vilig til å ta konsekvensene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_Anita_* Skrevet 15. desember 2009 #12 Del Skrevet 15. desember 2009 Som du vet er det rimelige høye odds for at det ikke er ditt barn. Spørsmålet er vel egentlig om det er greit for deg å leve i uvisshet om dette. Syns du bør tenke deg godt om, det kommer dager som er mye tyngre enn dette og hva gjør du da? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_dame_* Skrevet 15. desember 2009 #13 Del Skrevet 15. desember 2009 Du har krav på test, uansett hva hun sier. Ellers synes jeg virkelig du bør vurdere om dette er kvinnen du skal dele livet ditt med, for hun virker som en utrolig lite sympatisk person. Støtter denne, vil du virkelig leve med en person som først er utro og blir gravid, som så nekter for at det er elskeren som er faren og som deretter nekter deg å ta dna-test på barnet for å forsikre deg om at du er faren? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 15. desember 2009 #14 Del Skrevet 15. desember 2009 Ikke finn på å gi etter på dette her, for du vil uansett alltid lure på om du faktisk er faren eller gikke. Gjør deg selv og det ufødte barn en stor tjeneste, og sjekk dette ut NÅ. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
saltvann Skrevet 15. desember 2009 #15 Del Skrevet 15. desember 2009 Hvis hun ikke hadde vært usikker på om du var faren så hvorfor ikke la deg ta en DNA test? Det er jo alltid en sjanse for at han andre er faren, og hun er nok redd for at hvis han er det så mister hun deg.. Som alle andre sier så ta en DNA test før du velger hva du skal gjøre. Og hva skjer hvis det viser seg å ikke være din unge? Vil du fortsatt stille opp da? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miss moneypenny Skrevet 15. desember 2009 #16 Del Skrevet 15. desember 2009 Kan ikke forstå at hun nekter deg å ta en test, annet enn at hun er redd for at det ikke skal være ditt barn, og hun er redd du skal gå fra henne. Spørsmålet er vel egentlig om det ikke er ditt barn, og du har tilgitt, kan du da leve med henne og en annen manns barn? Kan du betrakte ungen som din egen, og stille opp for den som om den hadde vært din? kan du leve med å ha den andre mannen i livet hennes? IKKE gi deg, som så mange andre her også sier. Krev en test. Jeg tror også at hun ikke kan kreve bidrag av deg uten at du har fått bevist at du er faren. Helt urimelig av henne å nekte deg en test. Lykke til videre! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Britt Banditt Skrevet 15. desember 2009 #17 Del Skrevet 15. desember 2009 Ikke finn på å gi etter på dette her, for du vil uansett alltid lure på om du faktisk er faren eller gikke. Gjør deg selv og det ufødte barn en stor tjeneste, og sjekk dette ut NÅ. Man får vel faktisk ikke sjekket dette før barnet er født, så han må nok vente en stund til. Det er vel mulig å ta DNA-test av et ufødt barn, men mener at metoden er ulovlig i Norge (?), mener å ha lest det her på KG tidligere hvertfall. Uansett; hvis hun nekter, som hun gjør nå, så tyder jo bare det på at hun faktisk lyver. Hadde hun vært sikker på at han ikke var faren, så hadde hun jo vært med på en DNA-test.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 15. desember 2009 #18 Del Skrevet 15. desember 2009 Man får vel faktisk ikke sjekket dette før barnet er født, så han må nok vente en stund til. Det er vel mulig å ta DNA-test av et ufødt barn, men mener at metoden er ulovlig i Norge (?), mener å ha lest det her på KG tidligere hvertfall. Uansett; hvis hun nekter, som hun gjør nå, så tyder jo bare det på at hun faktisk lyver. Hadde hun vært sikker på at han ikke var faren, så hadde hun jo vært med på en DNA-test.. Burde fått med at "NÅ" betyr, så fort ungen er født.. Beklager! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Glør Skrevet 15. desember 2009 #19 Del Skrevet 15. desember 2009 (endret) Man kan dna-teste ufødte barn, men det medfører en viss risiko for spontanabort, så det gjøres vel ikke i Norge. Anbefaler å få det gjort med en gang ungen er ute. Endret 15. desember 2009 av Glør Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 15. desember 2009 #20 Del Skrevet 15. desember 2009 Enig med resten, ikke stol på kreket. Krev test når ungen er ute. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå