Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heheh....ja, jeg er ikke helt inne i "Ipod" verden, kan en si. Like greitt å innrømme det først som sist. ;)

Men jeg vurderer å kjøpe det til samboer til jul, vil en få noe ok til en 1000?

Om du anbefaler noen, så blir jeg glad. :)

Han vil jo så klart høre musikk, men han snakket også her om dagen at han kunne tenke seg å høre på lydbøker. Jeg regner med en kan bruke Ipod til det også?

Og så lurer jeg på hva er forskjell på Ipod og Mp3 spiller? Ok, bør sikkert rødme her, men jeg spør nå jeg da...

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Heheh....ja, jeg er ikke helt inne i "Ipod" verden, kan en si. Like greitt å innrømme det først som sist. ;)

Men jeg vurderer å kjøpe det til samboer til jul, vil en få noe ok til en 1000?

Om du anbefaler noen, så blir jeg glad. :)

Han vil jo så klart høre musikk, men han snakket også her om dagen at han kunne tenke seg å høre på lydbøker. Jeg regner med en kan bruke Ipod til det også?

Og så lurer jeg på hva er forskjell på Ipod og Mp3 spiller? Ok, bør sikkert rødme her, men jeg spør nå jeg da...

Hva er forskjellen på iPhone og HTC?

Den største forskjellen er utseendet og brukergrensesnittet. Apples iPod Nano koster fra 1.250,- og er en kurant spiller fordi den er enkel samtidig som du har mange muligheter med den. Ulempen er at iPod generelt er veldig dyrt i forhold til andre mp3-spillere.

Hvis målet er å høre på lydbøker kan du kjøpe en billig kinaspiller som har ok minne og batterilevetid. Det som koster er god lyd for å høre på musikk.

Skrevet

iPodene er litt dyrere ja, men så er de også så utrolig mye mer tilfredstillende å eie. Den følelsen av et kvalitetsprodukt som bare fungerer er verdt noen kroner, spør du meg. Det blir litt det samme med biler, du kan kjøpe en Hyundai til 200 000, men likevel er det utrolig mange som kjøper BMW til 800 000. Akkurat funksjonaliteten er vel så og si den samme på alle, men det er x-faktoren som er så spesielt med iPods...

Skrevet

Med mindre du kan få studentrabatt hos Apple eller Eplehuset så er vel det der så rimelig som det kan bli ja. Butikkene har veldig lite fortjeneste på iPods, så prisene er like over alt...

Skrevet (endret)

Om du kjøper fra Apple Store Norge kan du få med gratis inngravering av f.eks navnet til samboeren din bakpå. Men om den skal komme i tide til jul, er det vel forsent å bestille den nå.

Endret av Dizzy
Skrevet

Det er nok i seneste laget ja. AppleStore har dessverre ganske lang leveringstid, selv utenom julen...

Skrevet

Jeg har jobbet i servicebod for ekspert og alt jeg kan si er at: Kjøper du iPod, KJØP FORSIKRING.

Og egentlig bør du ikke kjøpe det heller, for på hele jordkloden finnes det ikke ett eneste selskap som rævkjører kundene sine i større grad. Apple er ett av de selskapene her i verden du bør holde deg LANGT unna, høye priser, produktkvalitet som ikke er noe og skryte av, produkter som ikke er noe særlig bedre enn motstanderene, dårlige vilkår for bruk av programvare med mp3spillerene i seg selv.. Og det er utrolig mange andre vilkårlige feil med dem som vanligvis tar ukesvis å få reparert, ingenting som blir levert inn oftere enn iPods

Du har og batterihistorien der apple i flerfoldige år på rad brukte batterier de VISSTE kom til å bli dårlige ved normalt bruk etter ca ett år mens garantien kun var 3 måneder, dette gjorde de konsekvent inntil ca 2006-2007.

Jeg kan og nevne at jeg har iPod selv som jeg kjøpte når jeg jobber i serviceboden, den kjøpte jeg på grunn av at etter at en kunde hadde hatt den til utlån i en uke så den så jævlig ut at den kun kunne selges med enormt prisavslag. Så da fikk jeg 1500 kroners avslag og kjøpte for en tusenlapp

Kjøp den nye google telefonen eller noe når den kommer, inkluderer mp3spiller. Eller finn noe annet, iAudio mp3spillere har VELDIG god lyd og er det desidert mest seriøse merket lydmessig, men vet ikke hva de har på markedet for tiden.

Skrevet
Jeg har jobbet i servicebod for ekspert og alt jeg kan si er at: Kjøper du iPod, KJØP FORSIKRING.

Og egentlig bør du ikke kjøpe det heller, for på hele jordkloden finnes det ikke ett eneste selskap som rævkjører kundene sine i større grad. Apple er ett av de selskapene her i verden du bør holde deg LANGT unna, høye priser, produktkvalitet som ikke er noe og skryte av, produkter som ikke er noe særlig bedre enn motstanderene, dårlige vilkår for bruk av programvare med mp3spillerene i seg selv.. Og det er utrolig mange andre vilkårlige feil med dem som vanligvis tar ukesvis å få reparert, ingenting som blir levert inn oftere enn iPods

Du har og batterihistorien der apple i flerfoldige år på rad brukte batterier de VISSTE kom til å bli dårlige ved normalt bruk etter ca ett år mens garantien kun var 3 måneder, dette gjorde de konsekvent inntil ca 2006-2007.

Jeg kan og nevne at jeg har iPod selv som jeg kjøpte når jeg jobber i serviceboden, den kjøpte jeg på grunn av at etter at en kunde hadde hatt den til utlån i en uke så den så jævlig ut at den kun kunne selges med enormt prisavslag. Så da fikk jeg 1500 kroners avslag og kjøpte for en tusenlapp

Kjøp den nye google telefonen eller noe når den kommer, inkluderer mp3spiller. Eller finn noe annet, iAudio mp3spillere har VELDIG god lyd og er det desidert mest seriøse merket lydmessig, men vet ikke hva de har på markedet for tiden.

Grunnen til at det blir levert inn flere iPoder kan jo være at det faktisk blir solgt flere iPoder enn andre MP3-spillere...?

Jeg er i alle fall superfornøyd med servicen jeg fikk når jeg fikk problemer med min, fikk ny bare noen dager etter at jeg sendt inn den jeg hadde. Nå har jeg iPod Nano som er 2 år gammel, og kan ikke klage på dårlig batterikvalitet i alle fall og jeg bruker min iPod mye!

Så det er vel ulike erfaringer ute og går, som med alt annet.

Skrevet

Det kommer nok litt an på hvem som selger også. Min erfaring er at Apple yter knallservice gjennom sine egne kanaler, som AppleStore og Premium Resellers, som Eplehuset. Jeg har hatt ganske mange Apple produkter de siste fem årene, og har enda ikke noe å klage på servicen etter. Litt usikker på om Apple fortsatt har selvbetjeningssystemet sitt for iPods. Tidligere hadde de en egen side der man la inn hva som var galt, og etter noen dager kom erstatningsvare i posten. Her fulgte også med ferdigfrankert emballasje til returen. Veldig knirkefritt. Litt usikker på om de fortsatt har den...

Skrevet

Forsikring på iPod? Hva bruker du den til? Jeg har en iPod Mini 1. generasjon fra 2004 som nå varer i ca 1 time med seriøse headset og en iPod Nano 4. generasjon som virker som bare det. Minien har vært med på alt fra høyfjellsturer når jeg har stått på brett (i egen iPodlomme fra Nike som sitter på utsiden av klærne) til turer på stranden midt i solen uten å ha tatt skade av det. Batteriet har blitt normalt slitt...

Skrevet

Kan si hva dere vil, de som jobber i servicebod kjøper forsikring på iPod!

Skrevet
Kan si hva dere vil, de som jobber i servicebod kjøper forsikring på iPod!

Kanskje du kunne dele din kunnskap med oss? Hva er det som går i stykker på en iPod og hvorfor? Jeg kjenner nemlig ingen som har måtte sende inn iPoden på service...

Skrevet
Kanskje du kunne dele din kunnskap med oss? Hva er det som går i stykker på en iPod og hvorfor? Jeg kjenner nemlig ingen som har måtte sende inn iPoden på service...

Litt nysgjerrig jeg også. En vanlig Classic kan jo selvsagt få harddiskkrasj, men det er som regel brukerfeil, altså at man mister i gulvet eller noe sånt. Vanlige iPods har jeg inntrykk av er solide og tåler ganske mye.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...