Gå til innhold

Blir sjekket opp av stygge....ofte

Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Som mann kan man tenne seksuelt på mange flere enn de man kan se for seg å dele resten av livet med. Jo tidligere du som jente forstår dette jo bedre. På byen er det kvinnen som har bukten og begge endene, for menn er mye ivrigere på sex for sexens skyld. Derfor venner kvinner seg til å kunne plukke menn fra øverste hylle når de er på byen, og enkelte har problemer med å innse at dette ikke sier noe om hvem de har sjans på som kjærester.

Dersom du spør damer om de er ute etter å finne en kjæreste på byen, tror jeg du vil bli overrasket over hvor mange som sier nei. Arenaene for å treffe livsledsager er jobben og felles venner.

Jeg har heller ikke sagt at jeg tror jenter på byen alltid er ute etter en kjæreste. Men forholdene på byen kan bidra til å bygge opp en urealistisk oppfatning av egen attraktivitet, noe som i sin tur bidrar til at hun går singel år etter år, fordi ingen av de menn hun har sjans på finner nåde for hennes øyne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Hilde K S
Jeg har heller ikke sagt at jeg tror jenter på byen alltid er ute etter en kjæreste. Men forholdene på byen kan bidra til å bygge opp en urealistisk oppfatning av egen attraktivitet, noe som i sin tur bidrar til at hun går singel år etter år, fordi ingen av de menn hun har sjans på finner nåde for hennes øyne.

Og dette tror du bare baserer seg på at utseendet hans ikke er godt nok?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hilde K S

Forholdene på nett og på byen, kan faktisk også være med på å lage urealisiske forventninger andre veien. Eller i alle fall forvirring.

Når jeg er ute på byen, er det både svært attraktive og svært inattraktive menn som legger an på meg. Det samme gjelder nettsjekking.

Hva gjelder i slike tilfeller? Er jeg preget av prinsessesyndromet, eller er det de kjekke mennene som tenker at de må gå ned på kravene sine?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hilde K S
Du lider av prinsesyndromet. Du inbiller deg at en hver jente du klarer å få med deg hjem ikke er bra nok til å være i et forhold med deg. Damene du ikke får med deg hjem, men som du ønsker et forhold til vil heller ha menn på sitt eget nivå. Dersom du ikke klarer å få med deg en dame hjem, klarer du i hvertfall ikke å få henne som kjæreste.

Innertier!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulig jeg kunne formulert meg klarere: Disse jentene er ikke søppel. De har et par usympatiske trekk, de som de fleste av oss, og et av disse er prinsessesyndromet, oppfatningen at de selv er for gode for gutter på eget nivå.

Jeg ligger da ikke med jenter av medfølelse, det er ikke synd på disse jentene, de har bare skapt seg et problem. Og selvsagt er de seksuelt tiltrekkende. Men som jeg har sagt et par ganger før: at du som mann har lyst på en jente er ikke det samme som at du er forelsket eller har lyst til å dele resten av livet med henne.

Du lider av prinsesyndromet. Du inbiller deg at en hver jente du klarer å få med deg hjem ikke er bra nok til å være i et forhold med deg. Damene du ikke får med deg hjem, men som du ønsker et forhold til vil heller ha menn på sitt eget nivå. Dersom du ikke klarer å få med deg en dame hjem, klarer du i hvertfall ikke å få henne som kjæreste.

Alle forhold jeg har hatt til nå har begynt et sted, enten på fest eller på byen.

Så her blander du kortene: Det at ikke alle jenter jeg tenner på seksuelt er kjærestemateriale er ikke det samme som at ingen av jentene jeg tenner på er kjærestemateriale. Det er bare det at jeg kan tenne på mange fler enn de som jeg kan tenke meg som kjæreste. Sånn tror jeg det er for de fleste menn. Og faktisk også for en god del kvinner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hilde K S
Alle forhold jeg har hatt til nå har begynt et sted, enten på fest eller på byen.

Så her blander du kortene: Det at ikke alle jenter jeg tenner på seksuelt er kjærestemateriale er ikke det samme som at ingen av jentene jeg tenner på er kjærestemateriale. Det er bare det at jeg kan tenne på mange fler enn de som jeg kan tenke meg som kjæreste. Sånn tror jeg det er for de fleste menn. Og faktisk også for en god del kvinner.

Men når det er sånn for kvinner, DA er det prinsessesyndrom. *klør meg i hodet*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg snakker ikke om de du tenner på, jeg snakker om de du klarer å få med deg hjem. Å tro at man skal klare å få noe bedre kjæreste enn den man klarer å få med seg hjem fra byen er typisk for prinsesyndromet. Hvorfor er du singel egentlig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hilde K S

Og det du er inne på her, med å TENNE på noen, er ganske viktig. For det har gjerne ikke noe med utseendet, men med sex-appeal å gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er det mange vil si er ganske attraktiv, og er på vei til å avslutte en svært høy utdannelse. Min IQ er 134, og jeg har en god klesstil. Likevel blir jeg sjekket opp av stygge damer i fleng. Det er helt latterlig hva mange svært lite attraktive kvinner (og menn) tror om seg selv.

Det at du smører et par-tre kilo sminke i fjeset gjør deg ikke attraktiv. Den enen gangen du ble pult av en C-kjendis i fylla gjør deg heller ikke attraktiv. Vær så snill, å se dere i speilet før dere kommer slentrende til meg med et dvaskt smil om munnen. Dere vil bli avvist. Kontant.

Hahahahahhaha :legrine: :legrine:

Snakk om å ha høye tanker om seg selv :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjestdeluxe
Sånn tror jeg det er for de fleste menn. Og faktisk også for en god del kvinner.

Jeg blander på en måte kortene. Det er den samme mannen for begge formål. Det pleier faktisk ikke å være at jeg skiller de to tingene fra hverandre.

Tror menn er mye flinkere til å skille de to.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men når det er sånn for kvinner, DA er det prinsessesyndrom. *klør meg i hodet*

Nei, om jenter ligger med gutter de ikke vil ha som kjæreste betyr ikke det at de lider av prinsessesyndromet. Prinsessesyndromet handler om å plassere seg selv høyere på attraktivitetsskalaen enn tilsvarende attraktive menn. For kvinner som lider av prinsessesyndromet virker det som om verden er full av svært pene kvinner og svært få kjekke menn. (Var det noe velkjent ved dette? ;) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, om jenter ligger med gutter de ikke vil ha som kjæreste betyr ikke det at de lider av prinsessesyndromet. Prinsessesyndromet handler om å plassere seg selv høyere på attraktivitetsskalaen enn tilsvarende attraktive menn. For kvinner som lider av prinsessesyndromet virker det som om verden er full av svært pene kvinner og svært få kjekke menn. (Var det noe velkjent ved dette? ;) )

Og Prinsesyndromet er når du tror at du klarer å få deg en kjæreste som er penere enn de du klarer å få med deg hjem fra byen. Prøv å se etter kvinner på ditt eget nivå, så kanskje du også får deg kjæreste ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg snakker ikke om de du tenner på, jeg snakker om de du klarer å få med deg hjem. Å tro at man skal klare å få noe bedre kjæreste enn den man klarer å få med seg hjem fra byen er typisk for prinsesyndromet. Hvorfor er du singel egentlig?

Nei, der har du misforstått helt. Det som et typisk for kvinner som lider av prinsessesyndromet er at de plasserer seg selv høyere på attraktivitetsskalaen enn tilsvarende attraktive menn.

Noe av grunnen til at kvinner kan bli forledet til å overvurdere seg selv er at kvinner har et kraftig overtak på byen som følge av at menn er så mye ivrigere på sex for sexens skyld. Mange kvinner er derfor vant til å få med menn hjem som de nok ikke vil ha sjans på som kjæreste. Altså helt omvendt av det du skrev. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei, der har du misforstått helt. Det som et typisk for kvinner som lider av prinsessesyndromet er at de plasserer seg selv høyere på attraktivitetsskalaen enn tilsvarende attraktive menn.

Noe av grunnen til at kvinner kan bli forledet til å overvurdere seg selv er at kvinner har et kraftig overtak på byen som følge av at menn er så mye ivrigere på sex for sexens skyld. Mange kvinner er derfor vant til å få med menn hjem som de nok ikke vil ha sjans på som kjæreste. Altså helt omvendt av det du skrev. ;)

Og mange menn på byen tror at de kan få penere kjæreste enn kvinnene de får med seg hjem fra byen. Hva får deg til å tro at jentene som ikke er interessert i deg på byen er interessert i deg ellers? Prinsesyndromet?

Prøv å finn deg en jente på ditt eget nivå, så får du deg sikker kjæreste også ;)

Endret av beatme
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn tror jeg det er for de fleste menn. Og faktisk også for en god del kvinner.

Jeg blander på en måte kortene. Det er den samme mannen for begge formål. Det pleier faktisk ikke å være at jeg skiller de to tingene fra hverandre.

Tror menn er mye flinkere til å skille de to.

Ja, det tror jeg du har rett i. Kvinner er nok jevnt over mye mer kresne på hvem de går til sengs med. For kvinnen skal det være noe spesielt ved en mann, han skal skille seg ut på et eller annet vis. For mannen er det nok at hun ikke skiller seg ut negativt for å sette det litt på spissen. Menn har mye større appetitt på kvinner enn kvinner på menn. Det kan kanskje ha noe med biologi å gjøre. Vi er jo hanndyr. Hunndyrene er mer opptatt av kvaliteten på de hun parer seg med, siden hun ikke kan få mer avkom enn de ungene hun bærer frem selv gjelder det at disse så gode gener som overhodet råd.

Men i den grad vi lever i parforhold vil jo mannen og kvinnen stille mer likt, og da er mannen plutselig nesten like kresen som kvinnen. Jeg sier nesten, for det finnes nok flere kvinner som er urealistisk kresne enn urealistisk kresne menn. Disse kvinnene utgjør nok ikke så mange prosent, men er mange nok til at de påvirker singelstatistikken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjestdeluxe

Så...når vi er ute på byen og inntar noen drinker:

...så ender vi alle opp med noen som er penere enn oss selv, og som ikke vil ha oss som kjærester?

Hvordan skal vi da finne ut av vår reelle markedsverdi? Det er ikke nok å bare vise til sin single-status: for det kan være så mange grunner til den.

Tror vi at vi ser slik ut, vi single jenter:

http://www.youtube.com/watch?v=kr-Jd7sVVh0 ?

Mens vi i virkeligheten ser slik ut:

http://www.youtube.com/watch?v=8d5nptnbbr8 ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Og mange menn på byen tror at de kan få penere kjæreste enn kvinnene de får med seg hjem fra byen. Hva får deg til å tro at jentene som ikke er interessert i deg på byen er interessert i deg ellers? Prinsesyndromet?

Prøv å finn deg en jente på ditt eget nivå, så får du deg sikker kjæreste også ;)

Nei, der har du misforstått igjen. For det første har jeg hatt et par kjærester før selv om jeg er singel nå. ;) Og for det andre tror jeg ikke at jeg ikke kan få de jentene jeg har sjans på til sengs.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så...når vi er ute på byen og inntar noen drinker:

...så ender vi alle opp med noen som er penere enn oss selv, og som ikke vil ha oss som kjærester?

Hvordan skal vi da finne ut av vår reelle markedsverdi? Det er ikke nok å bare vise til sin single-status: for det kan være så mange grunner til den.

Tror vi at vi ser slik ut, vi single jenter:

http://www.youtube.com/watch?v=kr-Jd7sVVh0 ?

Mens vi i virkeligheten ser slik ut:

http://www.youtube.com/watch?v=8d5nptnbbr8 ?

Snak for deg selv. Jeg ser ut som Shakira. Uansett er jeg ikke mann forkledd som kvinne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, så du har laud du altså. Så flott da. ;)

Det er jo tydelig at tankene mine er upopulære, tydelig at jeg har tråkket på noen ømme tær. Det er for øvrig svært mange kvinner som får høre at de er vakre, så det skal du ikke legge så altfor stor vekt på. Hvis du med det mener å ha bevist at du befinner deg blant de aller mest attraktive.

Svært mange kvinner får høre at de er stygge også. De er som regel gifte likevel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjestdeluxe
Snak for deg selv. Jeg ser ut som Shakira. Uansett er jeg ikke mann forkledd som kvinne.

Poenget var jo at vi tror vi ser ut som Shakira - mens vi jenter i virkeligheten ser ut som Kari Svensen eller Anniken Huitfeldt?

Klippet med mann utkledd som kvinne var feil klipp...sorry, det skulle ha vært en annen link der..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...