Gå til innhold

Nav og dagpenger..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg mottar dagpenger, men nå som jula er her så har jeg ikke fått tilbud om forskuddsvis betaling slik jeg har gjort de andre julene.. hva skjer med det? Har dere fått det?

Jeg har ikke fått halv skatt på innbetalingen min heller.. Jeg får 2 ganger i mnd lønn fra nav, kan det være at det er neste utbetaling som blir halv skatt på da eller? Eller skal man få halv skatt på begge utbetalingene?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg får rehabiliteringspenger, fikk ikke halv skatt på sist utbetaling. Antar at halv skatt kommer neste utbetaling førstkommende fredag (utbetaling des er 1 uke tidligere enn vanlig).

Skrevet

Jeg får ikke pengene mine før 23 desember jeg.. :( Null sjans til å rekke julegaver.. Og ingen tilbud om forskuddsbetaling heller..

Jeg skjønner ikke..

Skrevet

Hadde du fulgt bedre med ville ikke situasjonen du er i oppstått.

Skrevet

Det står en tydelig oversikt over utbetalingsdatoer på www.nav.no

Skrevet
Jeg mottar dagpenger, men nå som jula er her så har jeg ikke fått tilbud om forskuddsvis betaling slik jeg har gjort de andre julene.. hva skjer med det? Har dere fått det?

Dersom du har vært mange juler på dagpenger, er det kanskje på tide å bekymre seg for andre ting enn utbetalingsdatoene...

Skrevet
Hadde du fulgt bedre med ville ikke situasjonen du er i oppstått.

Hva mener du?

Skrevet
Hva mener du?

Gjest mente nok at du må selv sørge for å holde deg oppdatert i forhold til NAV. Har du ringt dem og sjekket?

Gjest Syrin_Ulven
Skrevet

Jeg har ikke fått halv skatt på innbetalingen min heller.. Jeg får 2 ganger i mnd lønn fra nav, kan det være at det er neste utbetaling som blir halv skatt på da eller? Eller skal man få halv skatt på begge utbetalingene?

Fikk null skatt på min forrige utbetaling fra NAV eg...

Skrevet

Jeg søkte om dagpenger for 2 måneder og 4 dager siden jeg! Sendte med skattekort, tidligere arbeidsavtale + dokumentasjon på at oppsigelse var anbefalt av fastlege. Sender meldekort hver gang og søker ivrig på stillinger inne på nav.no. Enda har jeg ikke sett en krone komme rullende inn på kontoen min. Saksbehandleren min som står oppført på et brev jeg har mottat er det ingen som vet hvor jobber, så han får jeg ikke tak i..

Regningene bygger seg opp og julegaver er det bare å glemme i år.

Nav bør virkelig skjerpe seg :(

Skrevet
Jeg søkte om dagpenger for 2 måneder og 4 dager siden jeg! Sendte med skattekort, tidligere arbeidsavtale + dokumentasjon på at oppsigelse var anbefalt av fastlege. Sender meldekort hver gang og søker ivrig på stillinger inne på nav.no. Enda har jeg ikke sett en krone komme rullende inn på kontoen min. Saksbehandleren min som står oppført på et brev jeg har mottat er det ingen som vet hvor jobber, så han får jeg ikke tak i..

Ring og krev å få snakke med NAV forvaltning.

Skrevet

Alle som jobber i nav kan søke opp andre som jobber i nav på intranettet. Be den du snakker med på tlf om å søke opp personen, samt be om å få snakke med forvaltningsenheten på dagpengesaker

Gjest Gjest_Anne_*
Skrevet

Når man sier opp selv er det karantere på 8 uker før man får dagpenger. Så du bør sjekke hva regler som gjelder. Hvis du ikke får tak i din saksbehandler må du forlange og snakke med en annen. Vet om flere som har sagt opp selv og ikke var klar over 8 ukers regelen. Slik er det bare.

Gjest Gjest_blå_*
Skrevet

Jeg fikk også null skatt på forrige utbetaling. Er det så stor forskjell fra kontor til kontor?

Skrevet
Med legeerklæring slipper man 8 ukers karantene!

Det må avklares med NAV før man sier opp. Med mindre jobben er blitt akutt fysisk farlig. Nå skal denne søknaden, med alle ekstraopplysninger behandles av NAV, og da vil det ta tid. Hadde lege + pasient gått i dialog med NAV før pasienten sa opp, ville man fått forhåndsgodkjent at man kunne si opp uten karantenetid (dersom NAV godtok legeerklæringen, ikke alltid det skjer).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...