Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg sitter og ser på hoteller i Dubai, men blir jo helt tullette av å lese om Deira, Bur Dubai, business disctrict osv. Vi er et par i 20-årene som har gitt opp hotell i Jumeirah ( fant ut at å bo på stranden ble for dyrt ), men ønsker å bo sentralt. Vil gjerne slippe å gå langt for å finne matbutikk/kiosk. Eller så har jeg skjønt at man må belage seg på en del taxi. Hvis vi ender opp i byen må vi vel og ta taxi for å komme oss til stranden. Ellers i ferien blir det vel shopping og utflukter. Spørsmålet mitt er hvor i byen bør man bo?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei

Kona og jeg var i Dubai i mai og vi bodde på Dusit Thani ettersom vi fikk et bra tilbud fra reisefeber.no på det hotellet. Vi synes også plasseringen midt mellom byen og Jumeirah passet ganske bra. Men ja, du må nok belage deg på mye taxi men det koster heldigvis ikke så mye. Men nå er den nye metroen også åpnet så det kan være at den også kan benyttes i noen tilfeller.

Skrevet

Jeg ville absolutt bodd på Jumeirah om jeg var dere - det hører liksom med når man først er i Dubai, men som du sier er det også det dyreste området. Sentrum (Deira etc) er mye mer preget av arbeidsinnvandrerne fra Asia, og har derfor - etter min mening - mye mindre av det typiske "dubaiske" over seg. Men det er langt billigere da. Uansett må dere ta mye taxi (som ikke er så dyrt), så hvor dere bor er ikke avgjørende.

Skrevet

Kan noen si meg hvor dyrt det er å leve i Dubai? Tenkte meg en tur siden det var billig nå, men spørs hvor dyrt mat er++?

Skrevet
Kan noen si meg hvor dyrt det er å leve i Dubai? Tenkte meg en tur siden det var billig nå, men spørs hvor dyrt mat er++?

Hei

Det spørs hva en spiser :-) Det er ganske billig å ta seg en hamburger på f.eks. Burger King og det er billig å gå ut å spise på lokale restauranter. Hotell restauranter og alkohol kan derimot være dyrere. Jeg har et Dubai reisebrev som jeg foreløpig bare har i Word format som jeg kan sende over til deg hvis du vil.

Skrevet

Ok jeg for satse på lokalitetene:p Jeg vil gjerne lese reisebrevet ditt om du vil sende det via pm:D Jeg er så spent nå skal allerede reise i begynnelsen av Januar:D Hva tror du er minste pengesum man kan leve på i en uke?

• 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...