spørsmålstegnet Skrevet 14. desember 2009 #1 Skrevet 14. desember 2009 Slik er forutsetningene foran tirsdagens kamp mellom Norge og Spania: • Med seier mot Spania er Norge klar for semifinalen som gruppevinner. Da trenger vi ikke se på de andre resultatene engang. • Med uavgjort mot Spania vil spanjolene være gruppevinner. Norge beholder andreplassen dersom Sør-Korea ikke slår Romania. Gjør de det passerer de Norge på grunn av seieren i innbyrdes oppgjør. • Med tap mot Spania er Norge avhengig av at koreanerne taper for Romania. Da vil både Norge og Romania stå med seks poeng, men de norske jentene er foran på innbrydes oppgjør. Det som gjør at Norge virkelig må være på hugget mot Spania på tirsdag, er at Romania ikke har noe annet enn en ære og en plasseringskamp å spille for. Den tidligere gullkandidaten kan ikke lenger spille seg til en semifinale. Lag Kamper S U T Poeng Spania 4 3 1 0 7 Norge 4 3 0 1 6 Sør-Korea 4 2 1 1 5 Romania 4 2 0 2 4 Ungarn 4 0 2 2 2 Kina 4 0 0 4 0 De tre beste i gruppa går til mellomspillet Mitt spørsmål: Jeg forstår de to første punktene. Men det jeg ikke forstår er punkt 3. Hvorfor er vi avhengig i at Sør Korea taper mot Romania, hvis vi taper mot Spania? Som jeg forstå det så er vi videre uansett. Så hvorfor skal vi være avhengig i andre kamper. Vi kan dårligst komme på tredje plass i gruppa, ettersom vi slår Romania på innbyrdes oppgjør? Eller hvordan fungerer det?
Gjest :) Skrevet 14. desember 2009 #2 Skrevet 14. desember 2009 Lag Kamper S U T Poeng Spania 4 3 1 0 7 Norge 4 3 0 1 6 Sør-Korea 4 2 1 1 5 Romania 4 2 0 2 4 Ungarn 4 0 2 2 2 Kina 4 0 0 4 0 De tre beste i gruppa går til mellomspillet Mitt spørsmål: Jeg forstår de to første punktene. Men det jeg ikke forstår er punkt 3. Hvorfor er vi avhengig i at Sør Korea taper mot Romania, hvis vi taper mot Spania? Som jeg forstå det så er vi videre uansett. Så hvorfor skal vi være avhengig i andre kamper. Vi kan dårligst komme på tredje plass i gruppa, ettersom vi slår Romania på innbyrdes oppgjør? Eller hvordan fungerer det? Senario: Norge taper mot Spania, Norge har da 6 poeng. Sør-Korea vinner mot Romania, S-Korea har da 7 poeng. Ergo Spania og Sør-Korea videre.
spørsmålstegnet Skrevet 14. desember 2009 Forfatter #3 Skrevet 14. desember 2009 Senario: Norge taper mot Spania, Norge har da 6 poeng. Sør-Korea vinner mot Romania, S-Korea har da 7 poeng. Ergo Spania og Sør-Korea videre. Nå står det jo at det er de tre beste som går videre da, så hvordan forklarer du det?
Gjest Gjest Skrevet 14. desember 2009 #4 Skrevet 14. desember 2009 Nå står det jo at det er de tre beste som går videre da, så hvordan forklarer du det? Det kan ikke gå tre videre fra to grupper til semifinaler. Det blir da 6 lag, og 4 plasser i semi'en. Fra gruppespillet til mellomspillet (som er nå) gikk det tre lag fra hver gruppe. Jeg tror kanskje du blander litt sammen her nå.
spørsmålstegnet Skrevet 15. desember 2009 Forfatter #5 Skrevet 15. desember 2009 Det kan ikke gå tre videre fra to grupper til semifinaler. Det blir da 6 lag, og 4 plasser i semi'en. Fra gruppespillet til mellomspillet (som er nå) gikk det tre lag fra hver gruppe. Jeg tror kanskje du blander litt sammen her nå. Hehe, jeg gjorde vel det. Skjønner godt det ikke kan gå seks lag videre til en semifinale, men jeg trodde man ikke gikk rett til semifinale ettersom det står videre til mellomspillet. Trodde man hadde en kamp til før semifinalen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå