Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
Jeg vet faktisk ikke, har aldri hatt Tele2 selv, men jeg ville ringt dem og hørt hva dem har og si. Uansett, hvis denne personen plager deg veldig ville jeg kanskje anmeldt det, da stiller du også sterkere ift operatøren. :)

Mvh Yvonne :heiajente:

Ja, jeg får anmelde om han ikke gir seg.. Tenkte hemmelig nummer i første omgang, slik at jeg har prøvd det meste før jeg går i gang med anmeldelser og slikt, orker liksom ikke alt det styret på en gang.. Men jeg ringer dem i morgen og hører, takk for råd og svar :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Ja, jeg får anmelde om han ikke gir seg.. Tenkte hemmelig nummer i første omgang, slik at jeg har prøvd det meste før jeg går i gang med anmeldelser og slikt, orker liksom ikke alt det styret på en gang.. Men jeg ringer dem i morgen og hører, takk for råd og svar :)

Veldig, veldig, veldig viktig at du ikke sender personen som plager deg en sms eller mms etter du har fått hemmelig nummer. I melding vil nemlig nummeret vises (uansett hvor hemmelig nummer du har).

Lykke til! :)

Skrevet

Jeg har ringt med skjult nummer et par ganger. Da har det vært enten at det er ukjente nummer som har ringt meg, og som jeg ikke klarer finne ut hvem er, men jeg har grunn til å tro er personer som har en relevant årsak til å få tak i meg.

En annen situasjon var en nettvenn jeg av ulike årsaker ikke ønsker skal ha telefonnummeret mitt som logget av svært brått og uventet, og i den tilstanden han var i så anså jeg det som ikke helt usannsynlig at han var suicidal. Så der ble det en ringerunde av de skjeldne for å få tak i enten han selv, eller noen som var fysisk nær nok han til å kunne holde han under oppsikt.

Skrevet

Nei, jeg blir ikke irritert av folk som ringer med skjult nr, og jeg tar alltid telefonen uansett. Har selv ringt med skjult nr noen ganger, uten noen bestemt grunn, men det var mest da jeg var endel yngre.

Skrevet

jeg svarer på skjult nummer. Telefonselgere har uansett ikke lov til å bruke det, så da kjefter jeg litt for det, og de driter i å prøve å selge meg noe. Ellers er det mange viktige telfoner som ofte har skjult nummer, feks politiet, inkassobyråer eller legesentre, så det er greit å få med seg.

Gjest Syrin_Ulven
Skrevet
Tror ikke jeg er den eneste som ikke tar oppringinger fra et skjult nummer. Hva med deg?

Hvilke grunner har folk til å ha nummervisning slått av? Dette er jo noe man velger, og da har man vel en grunn. I en mobiltelefon har man jo selv et valg, men noen har det også fast på sin hjemmetelefon.

Selvfølgelig skjønner jeg at noen har et hemmelig nummer hvis man av forståelige grunner ikke vil røpe sin identitet. Nummeret kan jo alikevel vises.

Hvem er disse menneskene, lurer jeg på...

Irritert ja. Eg gidder ikkje ta tlf om folk ikkje viser hvem de er når de ringer (altså, viser nummer). Har sjeldent tatt tlf når det har vært skjult id. Har blokkert alle som ringer med skjult nummer på telefonen min, så de fyker rett til telefonsvareren min uten at eg blir forstyrra av ringingen :)

Skrevet

Jeg har kjøpt og betalt for hemmelig nummer fra Netcom. Jeg velger ikke om det skal vises eller ikke når jeg ringer. Dette følger nummeret. En en grunn til hvorfor. En person som bombaderte meg med telefoner og sms. Du kan ikke ringe nr. opplysningen å få nummeret mitt heller.

Mine venner vet hvorfor og at jeg har skjult ID. Tar de ikke telefonen så sender jeg bare en sms om at jeg har ringt.

Har tidligere hatt et nummer som jeg valgte å ikke være elektronisk søkbart på nett. Nummeret viste når jeg ringte. Mener også at de kunne få oppgitt eier av nummer dersom de ringte nummeropplysningen.

• 3 uker senere...
Skrevet
Irritert ja. Eg gidder ikkje ta tlf om folk ikkje viser hvem de er når de ringer (altså, viser nummer). Har sjeldent tatt tlf når det har vært skjult id. Har blokkert alle som ringer med skjult nummer på telefonen min, så de fyker rett til telefonsvareren min uten at eg blir forstyrra av ringingen :)

Hvordan gjør du det?

Har en eller annen pervo som driver og ringer meg med skjult id til alle døgnets tider og bare puster og peser når jeg tar telefonen.

Gjest Gjest_blå_*
Skrevet

Du må ikke blokkere ukjente nummer. Mange, f.eks. politi, legekontor, inkassoselskap mm. har skult nummer.

Skrevet

Lite trolig at firmaer driver og ringer meg i 3-4 tida på morningen. I såfall hadde de nok sagt noe når jeg tar telefonen.

Gjest Ukjent bruker
Skrevet

Noen liker å være sære.

Hvis jeg får skjult anrop så vil jeg likevel ønske å vite hvem som ønsker å få tak i meg.

Hvis jeg hadde blitt plaget av noen innpåslitne med skjult nummer så tror jeg det hadde gått over ganske greit når de får lagt på for 10. gang - umiddelbart etter at jeg skjønner hvem det er (samme dust f.eks.).

Tror folk lar seg plage ved å begynne å diskutere med den 'ukjente' de ikke vil snakke med. Det er i så fall feil taktikk. Man snakker med dem de første to gangene. Deretter legger på konsekvent når man hører hvem det er, eller når man får folk som ikke vil si noe likevel.

Det må være kjedelig å plage noen som bare legger på, eller som ikke bryr seg utover å legge på.

Men jeg mener det er en uting (grådighet) av teleselskapene når de lar nummer som ikke skal oppføres - likevel slipper ut f.eks. til iam-dritten osv. Er det noe de gjør for å kunne fortsette å kreve gebyr for såkalt hemmelig nummer.

Og hvorfor lar det seg ikke gjøre å videresende sms (avsporing).

Skrevet
Tror ikke jeg er den eneste som ikke tar oppringinger fra et skjult nummer. Hva med deg?

Hvilke grunner har folk til å ha nummervisning slått av? Dette er jo noe man velger, og da har man vel en grunn. I en mobiltelefon har man jo selv et valg, men noen har det også fast på sin hjemmetelefon.

Selvfølgelig skjønner jeg at noen har et hemmelig nummer hvis man av forståelige grunner ikke vil røpe sin identitet. Nummeret kan jo alikevel vises.

Hvem er disse menneskene, lurer jeg på...

Etter at det ble forbud mot at tlfselgere hadde skjult nr,så opplever jeg ike dette lenger. Kjenner heller ingen som har det, og som ringer meg.

Det har hendt at jeg ha fjernet nr på mobil om jeg ringer en plass for generelle opplysninger. eks. off kontor. ellers har jeg det alltid på.

før var det mere vanlig å ringe med skjult nr,men da tok jeg ikke tlf,og det kommer jeg ikke til å gjøre nå heller om noen skulle ringe meg med skjult nr

Skrevet

JEg fikk en oppringing fra skjult nummer i forrige uke, og da var det en som skulle selge abonnement på blader. Så selgere ringer ennå fra skjult nummer, men jeg tror selv ikke de driver og ringer folk midt i natta slik en skriver over her. Det er nok noen som driver kødd med deg.

Skrevet

Jeg hadde hemmelig nr en periode pga trakkassering og personforfølgelse.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...