Gå til innhold

Forlover- vanskelig valg!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg skal gifte meg til sommeren, og det er vel på tide å velge forlover nå...Jeg ble forlovet for et år siden, og fordi jeg var så ivrig sa jeg barndomsveninnen min at jeg ville ha henne som forlover. Jeg spurte henne fordi det alltid har vært en selvfølge at jeg skulle velge henne,selv om vi ikke har sett noe særlig til hverandre de siste 5 årene(!). Vi var gode venner før, men selv før da vi var mye sammen har jeg alltid hatt en mistanke om at hun misunner meg litt. I dag er livet mitt blitt veldig suksessrikt, men desverre virker det ikke alltid som at veninnen min er glad på mine vegne...det er vel også derfor vi ikke har så god kontakt lenger.. Hun har vært mye å reist de siste årene og litt siden kom vi i en krangel fordi hun "tullet" med å drite meg ut på utdrikningslaget mitt. (hun vet godt at jeg ikke ønsker noe slikt, og at jeg bare vil ha det rolig den dagen.)Dermed sa jeg at jeg ikke ønsket å ha henne som forolover. HUn sendte meg en mail og unnskyldte seg. Uansett- nå som jeg må velge forlover er jeg usikker.jeg vet ikke om jeg istedet skal velge ei som jeg har blitt kjent med de siste 2 årene. Vi er veldig like og har det supert sammen.- men som sagt kjenner jeg henne jo ikke like godt som barndomsveninnen min- og det tar litt tid å virkelig bli godt kjent. Jeg ser for meg at jeg kommer til å ha kontakt med den nye veninnen min i fremtiden, mens jeg er litt redd for at barndomsveninnen min kommer til å høre til fortiden etter bryllupet.

Jeg har delt mye med barndomsveninnen min,og er glad i henne, men det som plager meg mest er at jeg ikke helt vet om jeg stoler på henne. Vil hun egentlig mitt beste? Jeg har vurdert å ta det opp med henne dersom jeg velger henne, men jeg tror ikke jeg kommer til å gjøre det hvis jeg ikke velger henne.

Noen der ute som har noen meninger om mitt lille problem?

Hilsen fortvilet brud... :sjenert:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har også en barndomsvenninne, og jeg stoler på henne. problemet er at jeg vet hun sliter mye med sjalusi og misunnelse, men jeg vet hun likevel ikke hadde ødelagt dagen. Hun er veldig ålreit å være rundt sånn sett, men over tid og med intensitet er det ikke noe.

Jeg har en annen venninne jeg ble kjent med for bare noen år siden, og jeg så for meg henne, nettopp fordi vi kan være så brutalt ærlige med hverandre, ja vi kan bli forbanna, men så ordner det seg. Vi er veldige like begge to. Jeg hadde heller valgt henne!

Jeg tror ikke du må tenke så mye på hvem, men heller på en måte følge hjertet ditt her. Selv om en barndomsveninne vet mye om deg, dere har delt mye, så vokser man jo også fra hverandre, og det er helst i midten av 20-årene at man ofte har satt en ramme rundt den man faktisk er, og ofte beholder de vennene man har da.

:)

Skrevet

Jeg ville nok holdt på beslutningen om ikke å ha barndomsvennina di likevel. Om du faktisk ikke tror du vil ha henne i livet ditt mer er det bedre å la være.

Om du skulle være i tvil, har du kanskje søsken du kan spørre?

Skrevet
Jeg ville nok holdt på beslutningen om ikke å ha barndomsvennina di likevel. Om du faktisk ikke tror du vil ha henne i livet ditt mer er det bedre å la være.

Om du skulle være i tvil, har du kanskje søsken du kan spørre?

Takk for svar!!Setter så stor pris på høre andres meninger om dette da det er så plagsomt å tenke på at jeg snart må ta et valg..

Hadde jeg enda hatt en søster hadde livet vært så mye enklere. Jeg har en bror, men han er ikke akkurat "passende " for den rollen, om dere skjønner..

Æsj....forloveden min mener jeg bør velge den nye veninnen min. Vi har blitt veldig gode venner på de to årene vi har kjent hverandre- men fordi jeg har kjent barndomsveninnen min lengst tror jeg hun ville turt å si i fra om ting, og hun ville visst hva slags stil jeg har...Hun kjenner meg jo så godt, så hun vet hva jeg vil...

vanskelig dette her....

Skrevet

Velg den du er mest komfortabel med, og du behøver ikke ha dårlig samvittighet for det.. :)

Skrevet

synes du skal velge den du føler deg mest konfertabel med og den som kommer til å være der i fremtiden, uten at du skal få dårlig samvittighet.

En løsning er jo å ha to forlovere? Eller en forlover og en brudepike? Selv om voksne brudepiker ikke er så ofte å se i Norge.

Skrevet

Jeg syntes du skal velge begge to jeg! :) det har jeg gjort. en som jeg har kjent bestandig, og i likhet med deg, er ikke vi så ofte sammen som før, men jeg vet og er trygg på at jeg vil alltid ha henne som venninne. så valgte jeg en som er "ny". tror det blir artig for dem å arrangere utdrikkningslag og taler og diverse sammen. min kommende mann har også to forlovere, og dette blir mer og mer vanlig. Hvis du er stresset over å velge mellom to gode venninner, ta begge! er ingen lov mot det! jeg er veldig fornøyd med mitt valg! lykke til! :goodbye:

Skrevet

Snakk med barndomsveninden din, og forviss deg om at hun ikke går over streken og at hun vil ditt beste.

Så kan du be begge to om å være forlovere.

Er du ikke trygg på barndomsveninden din etter samtalen velger du kun den nye. :)

• 3 uker senere...
Skrevet

Følg magefølelsen. Ei jeg kjenner valgte en barndomsvenninne som forlover som ingen av oss "nye" vennene hadde hørt om engang! Forloveren ville ikke arrangere utdrikningslag og smilte ikke en eneste gang under vielsen. Jeg tror bruden angret endel på det valget... Det er viktig at du kan stole på forloveren din og at hun vil deg det beste. Tenk om hun sitter og ser sur ut fordi hun er misunnelig på deg... Sånne venner trenger man vel ikke..?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...