Gå til innhold

Bråkete schæfer

Anbefalte innlegg

Gjest german shepherd
Skrevet

Hei.

Er stolt eier av en flott schæfer. Den er stort sett snill og lydig,

men den bråker noe forferdelig når den er alene hjemme.

Naboene har begynt å klage. Det er stort sett på dagen og på nettene

når jeg ikke er hjemme den bråker som verst. Etterhvert som den har blitt

større, er volumet på bjeffingen nådd nye høyder.

Trenger råd for å få ned lydnivået.

Jeg har forsøkt med elektrisk halsbånd som gir milde støt når hunden

bjeffer, men dette har hjulpet minimalt i følge naboene mine.

Har også lest om operasjoner av stemmebåndet til hunden. Er det noen som har noen gode erfaringer med dette?

med vennlig hilsen

Trønder

Videoannonse
Annonse
Gjest Huffsa utlogget
Skrevet

Hva med å omplassere den til noen som ikke mishandler den?

Nei, vettuhva.

Har du lært hunden å være alene hjemme, gradvis? Altså, først 2 minutter, så 5 minutter, så 10 minutter, så 20 minutter, så 30 minutter, så 45 minutter osv?

Det er ULOVLIG med slike virkemiddeler som du bruker!

Skrevet
Hei.

Er stolt eier av en flott schæfer. Den er stort sett snill og lydig,

men den bråker noe forferdelig når den er alene hjemme.

Naboene har begynt å klage. Det er stort sett på dagen og på nettene

når jeg ikke er hjemme den bråker som verst. Etterhvert som den har blitt

større, er volumet på bjeffingen nådd nye høyder.

Trenger råd for å få ned lydnivået.

Jeg har forsøkt med elektrisk halsbånd som gir milde støt når hunden

bjeffer, men dette har hjulpet minimalt i følge naboene mine.

Har også lest om operasjoner av stemmebåndet til hunden. Er det noen som har noen gode erfaringer med dette?

med vennlig hilsen

Trønder

Hvis du ønsker å bli tatt seriøst, så oppretter du et nick. Tipper du er en som ønsker å provosere. TROLL med andre ord!

Uansett; en schäfer er av natur ganske høylydt. Den SKAL varsle dersom det kommer noen. I puberteten blir dette ofte værre. Da må man trene, trene, trene for å bli kvitt problemet. Allier deg med venner som kan framprovosere bjeffingen. Dvs ringe på døren, gå forbi vinduet etc. Ros hunden når den klarer å holde fokuset på deg. Avleding med pipeleke er fint. Si nei og før den bort fra situasjonen som får den til å bjeffe. Ikke rop og kjeft på hunden, da oppmuntrer du og gir bekreftelse på at bjeffing er ok. Vær konsekvent, men ikke frustrert eller sint. Det fungerer ikke på hunder.

Å bruke strømhalsbånd er grusomt! Det burde KUN brukes for å få jakthunder sauerene. Eiere som benytter slike torturmetoder for å få hunden til å tie stille, burde selv gå rundt med slike bånd. Jeg melder meg frivillig til å holde kontrolleren...!

Når du så foreslår operasjoner av stemmebåndene på hunden din, så mister jeg enda mer respekten for deg. Slike som deg burde ikke engang ha dyr. (Bevist at menn som er dyreplagere, har lettere for å bruke vold mot partner/barn)

Nei, omplasser bikkja før den blir fullstendig ødelagt, og skaff deg Nintendogs i stedet!!! :kjefte:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...