Gå til innhold

Gravid med spiral?

Samba

Anbefalte innlegg

Jeg er rimelig stressa nå!

Dro til legen pga blødningsforstyrrelser, og kom ut med positiv og negativ graviditetstest i lomma samt henvisning til gyn.

Hjeeeeeeeeelp!

Jeg vet altså ikke om jeg er gravid, men har litt panikk kan man si. Testen viser tydelig to streker, en lysere enn den andre, men datamaskinen på legekontoret printet ut en lapp hvor det sto negativ. Legesekretæren kunne ikke si noe sikkert.

Jeg har kobberspiral, hva gjøres nå, hvis det viser seg at jeg ER gravid. (Har fått time til gyn/ultralyd denne uka.)

Noen med erfaringer?

:sukk:

Endret av Samba
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hos gynekologen vil det bli tatt ultralyd for å se om du er gravid og evnt. hvor langt graviditeten har kommet. Dersom du er gravid vil gynekologen fjerne spiralen. Dette gjøres på normal måte, og gir en litt økt sjanse for en spontanbort. Dette er i allefall slik det gjøres dersom det er forholdsvis tidlig i svangerskapet. (f.eks i uke 6 slik det var i mitt tilfelle ;) )

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil bare legge til at dersom gyn. ikke får ut spiralen, er det ikke farlig at den blir der. Kommer bare ut med ungen ;)

Er det vanlig å bli gravid med kobberspiral tro?

*litt nervøs*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter hva jeg leser på nettet siden i går, er at det er svært mange "spiralbarn" der ute. Det er lettere å bli gravid med kobberspiral, enn hormonspiral.

Men i mitt tilfelle så lurer jeg på om det kan være snakk om graviditet utenfor livmor. Alle symptomer beskrevet på sider ala "nettdoktor" passer:

-positiv test

-moderate uregelmessige blødninger

-kortere mens

-smerter i en side av magen (hos meg kommer og går dette, og det kommer slett ikke hver dag)

-ingen/få graviditetsymptomer

Så akkurat nå er jeg liksom skråsikker på at det er det som har skjedd. Men jeg vet selvsagt ikke...

Fortsettelse følger....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

egget blir befruktet med vanlig spiral. men det fester seg ikke sa legen. dermed kan man få positive tester.

lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er filletante til et nydelig, lite spiralbarn. :)

Der fant de ikke spiralen, så den kom ut med barnet. Moren som har flere barn fra før merket ikke noen forskjell fra de andre svangerskapene.

Hvis du ønsker å være gravid ts, så håper jeg du er det.

Lykke til uansett. Det går nok veldig bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

egget blir befruktet med vanlig spiral. men det fester seg ikke sa legen. dermed kan man få positive tester.

lykke til :)

Uhm, men kroppen begynner da ikke å produsere hCG (som er det graviditetstestene reagerer på) før etter at egget har festet seg så dette rimer jo ikke i det hele tatt?

Endret av Concertina
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært hos gynekolog, og jeg er ikke gravid! Det kjenner jeg at jeg er veldig letta over.

Spiralen satt som den skulle, ingenting på ultralyd tilsa graviditet, så blødningsforstyrrelsene er fortsatt et mysterium.

Den positive delen av testen kunne han ikke forstå. Han foreslo at jeg kanksje hadde vært gravid, men mistet. Men vi fikk ikke det heller til å stemme. Jeg har mistet tre ganger tidligere, og da var det HELT andre blødninger enn det jeg har hatt den siste tiden. Egentlig får det bare være det samme, jeg er ikke gravid i hvert fall, og fornøyd med det. (Akkurat begynt i ny jobb, årsvikariat, og i redusert stillingstørrelse)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...