Gjest Anonymous Skrevet 25. april 2002 #1 Skrevet 25. april 2002 Min mann skaffet til veie masse gjeld, som jeg sliter med etter skilsmissen. Mange mange små krav. Gjelden har økt til ca. 200 000. Og det er bare "min" halvdel. Jeg står solidarisk ett eller annet med min eks mann fordi vi var gift. Men... jeg er ene forsørger, har ikke jobb enda.. går skole og utdanner meg innen helsesektoren. Med andre ord vil jeg aldri få mye penger. Jeg får heller ikke lån. Skal livet mitt alltid være slik som dette?? Er det noe jeg kan gjøre????
Gjest Anonymous Skrevet 25. april 2002 #2 Skrevet 25. april 2002 Om du ikke viste om gjelden og ikke har skrevet under, så skal du ikke betale. Dere gjorde vel opp gjeld ved skillsmissen?
Gjest Lea Skrevet 25. april 2002 #3 Skrevet 25. april 2002 Huff, sånt er kjedelig. Har dere fått en avbetalingsordning på dette? Synes at eksmannen din burde ha tatt på seg denne gjelden selv ettersom han skaffet den. Men det er tydeligvis ingen mulighet. Sjekk med en advokat om det er noe du kan gjøre eller om du kan slippe unna.
Gizmo Skrevet 25. april 2002 #4 Skrevet 25. april 2002 Hei Anonym! Har slitt med det samme selv, så jeg vet hvor du kommer ifra..... Det jeg gjorde var å kontakte advokat og det viste seg at mye av det var foreldet allerede, og det andre jobber han med enda. Det beste er å overlate det til noen som vet hva de driver med.... Lykke til!! Klemmers fra Gizmo
Gjest Anonymous Skrevet 26. april 2002 #5 Skrevet 26. april 2002 Er det ikke dyrt å hyre en advokat da?? Hilsen anonym som startet tråden
Michelle Skrevet 26. april 2002 #6 Skrevet 26. april 2002 Som enslig forsørger og student,så har du krav på fri rettshjelp. Jeg vet at du kan få slettet gjelden,hvis ikke mannen din blir pålagt å ta den selv da.Med din inntekt,og inntektsmuligheter i fremtiden,så kan du få det slettet gjennom fylkesmannen.Få hjelp av advokat,og legg frem hele saken din for han.Da får du den hjelpen du trenger.12
Gjest Anonymous Skrevet 28. april 2002 #7 Skrevet 28. april 2002 Det kommer an på hvilken gjeld det er.Men han står personlig for sitt,vel så lenge du ikke har godtatt at han har tatt opp gjelden.Skattekrav er og personlig gjeld, som ikke kommer inn under ditt eieforhold,uansett om en er samboer,gift etc.STÅ PÅ DITT,OG LYKKE TIL
Gizmo Skrevet 30. april 2002 #8 Skrevet 30. april 2002 Hei Anonym! Så nå at du lurte på om det var dyrt med advokat. Det trodde jeg også, men etter at jeg hadde hatt 2 møter og han hadde skrevet 3 brev og hatt masse telefoner fikk jeg en regning på 1500,- så det syns jeg ikke var så ille. Men som noen sier litt lenger oppe her så har du krav på fri rettshjelp av alle advokater om du har en årsinntekt som er liten.... Tror grensen er 210,000,- i års inntekt. Håper at det ordner seg for deg, for det er ikke moro å ha slikt hengende over hodet på seg. Lykke til videre!! Klemmerser fra Gizmo
Gizmo Skrevet 30. april 2002 #9 Skrevet 30. april 2002 Hei Anonym! Glemte å si at føl deg fri til å sende meg en mail, om du trenger å vite noe mer. Det er mye du kan gjøre iforhold til den situasjonen du sitter i ;o)
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå