Gå til innhold

Pergo-erfaringer?

Anbefalte innlegg

Gjest Utålmodig..
Skrevet

Hei!

Jeg er nå i gang med min første mnd med pergo. Har funnet ut at jeg har pco og har nå tatt dobbel dose for å se om jeg får EL. Er nå på dag 14 uten tegn til EL...

Hvordan er dine erfaringer med pergo? Ble du gravid? Måtte du ta mange kurer?

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Hei!

Jeg er nå i gang med min første mnd med pergo. Har funnet ut at jeg har pco og har nå tatt dobbel dose for å se om jeg får EL. Er nå på dag 14 uten tegn til EL...

Hvordan er dine erfaringer med pergo? Ble du gravid? Måtte du ta mange kurer?

Jeg er på min femte pergokur nå, for meg har det vært veldig effektiv med tanke på å bli gravid. Ble gravid på kur nr to og tre, og forhåpentligvis på nr fem (kan teste om ei god uke). Dessverre mista jeg begge gangene tidligere, men det er nok ikke pergoen sin skyld. Jeg tar enkle kurer.

Gjest Nybegynner
Skrevet

Jeg går på min første pergo-kur nå, og er på dag 19 uten tegn til EL. kjenner jeg er ganske deppa fordi det ikke viser ennå. Noen som har erfaring på at EL kommer sent når en går på Pergo? Jeg går på pergo fordi jeg ikke får EL av meg selv, og hadde ikke en gang tenkt tanken på at jeg ikke skulle få EL når jeg gikk på disse pillene. Noen som har opplevd det samme? Er det fortsatt håp om at EL kommer?

Skrevet

Pergoen hadde god effekt på meg også, fikk el hver kur og ble gravid på to av kurene, men dessverre mistet jeg begge gangene :( Tror nok ikke det skyldes pergoen, men en sammenheng med pcos'en og en stor porsjon ufalks :vetikke:

Lykke til :)

Skrevet

Jeg har pcos og fikk metformin og pergo. Ble gravid i første syklus med tvillinger.

Guttene ble født i uke 23 og døde etter tre og fire dager, men det er en annen historie.

Skrevet

Jeg har tatt fem enkle runder. Ikke blitt gravid.

Gjest Nybegynner
Skrevet

Da er jeg ferdig med første kur, har hatt EL (kraftige smerter, og tydelig på CBFM at jeg hadde) og venter nå i spenning på om spiren sitter. Ventetiden kommer til å bli helt pyton. Veldig mange som har mistet her, er dette en bivirkning av pergoen?

Skrevet

Jeg har tatt pergo, uten resultat, men reagerte med skikkelige hetetokter, sinne og var rett og slett utrivelig. I etterkant fikk jeg ustabile sykluser og til tider vanskelig underliv.

Har ikke prøvd det i etterkant, og ønsker det heller ikke. Men vet at mange andre ikke får noen problemer og at det funker for andre. Så det er nok ingen fasit :)

Lykke til!

Skrevet

TS her igjen..

Nå er jeg på dag 18 og kan fortsatt si 90 % sikkert at jeg ikke har hatt EL. Da er det vel grunn til å tro at det ikke funker på meg?? :(((

Skrevet
Da er jeg ferdig med første kur, har hatt EL (kraftige smerter, og tydelig på CBFM at jeg hadde) og venter nå i spenning på om spiren sitter. Ventetiden kommer til å bli helt pyton. Veldig mange som har mistet her, er dette en bivirkning av pergoen?

Hei. Bare lurer på om du hadde noe utslag på CBFM før pergokuren din. Jeg har bare hatt utslag med High, så lurer på om det betyr at jeg ikke har EL, kanskje en kur med Pergo kan få PEAK til å komme!

Gjest Nybegynner
Skrevet
Hei. Bare lurer på om du hadde noe utslag på CBFM før pergokuren din. Jeg har bare hatt utslag med High, så lurer på om det betyr at jeg ikke har EL, kanskje en kur med Pergo kan få PEAK til å komme!

Hei, jeg hadde ikke noe utslag før pergokur nei. Måtte så på HSG-undersøkelse for å sjekke om alt var i orden med eggstokk og eggledere før jeg fikk begynne med pergo. Jeg var en stund redd for at det ikke skulle komme på maks. Men etter en uke på høy så kom endelig to dager med maks.

Det kan betyr at du ikke har EL at den ikke viser det ja. Jeg var litt spent på om CBFM kom til å klusse helt når jeg skulle på Pergo for det står inni at den kan tulle dersom en bruker hormonkur, men min har altså funket veldig bra på meg. Og de dagene jeg hadde maks på CBFM'en så hadde jeg så kraftige el-smerter at det var ingen tvil.

Nå fikk jeg jo EL på enkel kur, men det kan godt være noen trenger dobbelkur for å få EL da. Masse lykke til!

Skrevet

Hei!

Jeg har ikke pco, men gikk på pergo for å få EL. Mistet mensen ca. 6 mnd etter at jeg sluttet på P- pillen, og var uten mens i ca. 6 mnd. Fikk pergo for å sette EL og mens igang igjen. Hadde først to enkle kurer, som ikke ga EL (tok blodprøver for å sjekke). Hadde så en dobbel kur som gav EL, og måneden etterpå ble jeg gravid, altså på min andre EL (i pausemåneden etter den doble kuren :)

Skrevet (endret)
Hei, jeg hadde ikke noe utslag før pergokur nei. Måtte så på HSG-undersøkelse for å sjekke om alt var i orden med eggstokk og eggledere før jeg fikk begynne med pergo. Jeg var en stund redd for at det ikke skulle komme på maks. Men etter en uke på høy så kom endelig to dager med maks.

Det kan betyr at du ikke har EL at den ikke viser det ja. Jeg var litt spent på om CBFM kom til å klusse helt når jeg skulle på Pergo for det står inni at den kan tulle dersom en bruker hormonkur, men min har altså funket veldig bra på meg. Og de dagene jeg hadde maks på CBFM'en så hadde jeg så kraftige el-smerter at det var ingen tvil.

Nå fikk jeg jo EL på enkel kur, men det kan godt være noen trenger dobbelkur for å få EL da. Masse lykke til!

Høres spennende ut - jeg er ferdig utredet som uforklarlig barnløs, så skal inn igjen på Ullevål rett over nyttår. Jeg skal fortelle legen om teorien min om at jeg ikke har EL, så får jeg høre hva hun sier...

Endret av Phobaeticus
Gjest Nybegynner
Skrevet
Høres spennende ut - jeg er ferdig utredet som uforklarlig barnløs, så skal inn igjen på Ullevål rett over nyttår. Jeg skal fortelle legen om teorien min om at jeg ikke har EL, så får jeg høre hva hun sier...

Min lege var iallefall veldig klar på det så fort jeg sa at jeg trodde ikke jeg hadde EL, så sa hun at når jeg ikke trodde det så er det mest sannsynlig at jeg ikke har hatt det heller. Håper legen din hører på deg! Lykke til i hvertfall :klemmer:

Skrevet (endret)

Jeg måtte ta pergo med førstemann. Hadde regelmessig mens, men ingen EL.

Gikk på to enkle kurer med pergotime og lillegutt ble til på andre forsøk. Testet positivt 2. juledag for fire år siden... :hjerte:

Gynekologen som fant ut av dette med nulleggløsning er forøvrig overlege ved kvinneklinikken på Ullevål. Tok innvendig UL og så alle mine fantastiske egg, men at ingen slapp.

Endret av Murmelmy
Skrevet

TS igjen..

Nå er jeg på dag 29. Fikk negativ test i dag tidlig :( Ingen tegn til mensen heller. Og jeg har absolutt ikke kjent noe som tyder på at jeg har hatt EL...

Betyr det at pergoen (dobbel kur) ikke har hatt noen effekt på meg? Hva kan gjøres hvis pergo ikke funker???

Skrevet

Hei.

For meg satt spiren på første pergo kur :) Jeg vet derimot at mange må kjøre flere mnd med pergokurer før de får el. Jeg fikk resept på 6 kurer så det er nok ikke vanlig at spiren sitter på første kur! Du skal ikke bare ha el, men også noen dyktige svømmere som finner frem dit de skal til rett tid ;)

Lykke til!

Skrevet
Hei.

For meg satt spiren på første pergo kur :) Jeg vet derimot at mange må kjøre flere mnd med pergokurer før de får el. Jeg fikk resept på 6 kurer så det er nok ikke vanlig at spiren sitter på første kur! Du skal ikke bare ha el, men også noen dyktige svømmere som finner frem dit de skal til rett tid ;)

Lykke til!

Takk for svar!

Men hvis jeg ikke har hatt EL, så får jeg heller ikke mensen... Sliter med laaange sykluser og å få mensen (gikk over 70 dager sist). Så da må jeg vel få ny resept på Provera først da, for å få mensen, og så kunne starte med neste pergo-kur...

For et styr!!

Skrevet

Huff føler virkelig med deg! Jeg har bestandig hatt regelmessig mens, men pga en XU for endel år tilbake er min eggløsning tydeligvis svakere enn vanlig...

Håper du lykkes snart og få nå for guds skyld den legen din til å skrive ut resepter som kan brukes flere ganger så du slipper springe ned dørene hos han bare for det. Er jaggu nok stress å slite med å bli gravid om man ikke må slite med legen og!

Klem

Skrevet

Skal nå igang med min første Pergotime kur. Oppstart fredag med en tablett i første omgang og så evt to tabletter i neste runde, og så evt tre tabletter i siste forsøk...

CBFM'n er startet, så det blir spennende å se om Pergo gir meg PEAK utslag på den!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...