Gjest Gjest_fortvilet_* Skrevet 14. desember 2009 #1 Skrevet 14. desember 2009 Håper noen kan hjelpe meg.. Har plutselig fått store problemer med huden min. Har aldri vært særlig plaget med kviser og sånt, men nå ha rjeg plutselig fått mange, i tillegg til noe slags "eksem"/ tørr hud som flasser.. Mest rundt og ved siden av nesen. Jeg bruker Biotherm Aquasource dagkrem, og har prøvd å smøre Aloe vera gel på problemområdene, uten at dette hjelper. Uansett hva jeg smører på så svir det bare.. og huden blir mer irritert. Hva kan jeg gjøre? Blir kjempeglad for svar..
Frua Skrevet 14. desember 2009 #2 Skrevet 14. desember 2009 Gå til hudlege eller hudklinikk og slutt med Biotherm. Lykke til
Gjest Gjest Skrevet 14. desember 2009 #3 Skrevet 14. desember 2009 Du trenger lipider (fett) i ansiktet ditt, siden det er eksemaktig tørrhet. Bare fuktighet hjelper ikke. Babor har en veldig bra krem+ ekstra lipider til huden, synes du skulle prøvd det, huden din kommer til å takke deg
Gjest SmallTalk Skrevet 14. desember 2009 #4 Skrevet 14. desember 2009 Tolker jeg innlegget ditt rett, så har du både fått kviser og tørre punkter i huden som flasser? Begynte dette etter at du begynte med Aquasource'n? Først og fremst så ville jeg tatt en tur innom en hudpleier for å få produktveiledning og kanskje noen produktprøver. Og jeg ville droppet Aquasource'n umiddelbart. At du får kviser er tegn på at huden får for mye fett, og at du får tørre flekker er tegn på at huden din ikke får nok fuktighet. Du trenger produkter som passer til din hudtype, og aquasource et tydeligvis ikke det rette for deg.
Gjest TS Skrevet 14. desember 2009 #5 Skrevet 14. desember 2009 Tolker jeg innlegget ditt rett, så har du både fått kviser og tørre punkter i huden som flasser? Begynte dette etter at du begynte med Aquasource'n? Først og fremst så ville jeg tatt en tur innom en hudpleier for å få produktveiledning og kanskje noen produktprøver. Og jeg ville droppet Aquasource'n umiddelbart. At du får kviser er tegn på at huden får for mye fett, og at du får tørre flekker er tegn på at huden din ikke får nok fuktighet. Du trenger produkter som passer til din hudtype, og aquasource et tydeligvis ikke det rette for deg. Ja, det er mange "kviser" på samme sted, men de tørker ut veldig fort og blir liksom omgjort til flass og tørr hud... Har brukt Aquasource tidligere uten problemer, men nå kommer jeg til å kutte den ut helt pga den svir sånn.. Har forressten brukt ID mineralsminke i noen måneder, har hørt at mange får kviser av den.. så kanskje det er den som har skylden? Tusen takk for svar forressten, da tar jeg en tur til hudpleier
Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 14. desember 2009 #6 Skrevet 14. desember 2009 Ville gått til hudlege jeg om jeg var deg. Dersom det feks er seborreisk eksem du har, som høres litt likt ut, vil ikke hudpleier gjøre annet for deg enn å slanke lommeboken din... Dersom du har slik eksem vil du få resept på en krem som hjelper. Har selv vært hos hudpleier og blitt lovet gull og grønne skoger før jeg visste det var eksem jeg hadde. Fant ikke ut av problemet før jeg kom til lege. Og da var jeg noen tusinger blakkere allerede...
Ivine Skrevet 15. desember 2009 #7 Skrevet 15. desember 2009 Bruk Repair krem fra apoteket. Den virker fantastisk mot tørr, flassete hud! Den er litt dyr, men er veldig drøy.
Gjest TS Skrevet 16. desember 2009 #8 Skrevet 16. desember 2009 TS her. Takk for alle svar! Nå er problemet løst:) Jeg har brukt Vaseline Intensive Care Day cream i to dager nå, og alt er borte - huden min er helt perfekt igjen. Og dette er vel en av de billigste kremene som er å få tak i - der sparte jeg maange penger :-D
mari4ever Skrevet 16. desember 2009 #9 Skrevet 16. desember 2009 TS her. Takk for alle svar! Nå er problemet løst:) Jeg har brukt Vaseline Intensive Care Day cream i to dager nå, og alt er borte - huden min er helt perfekt igjen. Og dette er vel en av de billigste kremene som er å få tak i - der sparte jeg maange penger :-D Så bra! men hvis huden din reagerer igjen ville jeg gått til hudpleier å prøvd Calming sensetiv serien fra Babor eller Matis sin Delicate serie
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå