Gå til innhold

katt med grønnt snørr

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har hatt katter i alle år, og har også hatt katter før med kraftig forkjølelse med grønnt snørr og tett nese.

Nå har min eldste katt fått det, men jeg blir litt forvirret. Flere sier at jeg må ta henne med til vetten nå med engang.

Allmentilstanden hennes er fin, hun spiser, drikker og gjør alt som før.

Som sagt har jeg vært borti dette før og det har gått over av seg selv.

Noen som kan roe ned nervene mine her?

Videoannonse
Annonse
Gjest Syrin_Ulven
Skrevet

Har ikkje peiling, men du kan jo ringe til dyrlegen å spørre da.

Skrevet

Se det an litt. Kan bare være en vanlig forkjølelse. Blir allmenntilstanden værre (feber etc), så kontakter du heller veterinær. Regner med at du har vaksinert pus ei gang i året, sånn at du kan utelukke sykdommer som vaksinen dekker. Er jo lurt å ha en veterinær på hurtigtast, men trenger ikke løpe til veterinæren for hver minste host. Og er det som du sier, at du har opplevd dette før, ville jeg drøyd den litt...

Fikk råd av veterinæren da jeg tok til meg en kattunge (egen tråd her inne) som var forkjølet etter en tid ute i kulden. Saltvannsoppløsning til å rense øynene som rant. Og rense/skylle nesen forsiktig med saltvann. Kattungen likte det ikke, men den ble bedre i løpet av få dager.

Lykke til!

Skrevet
Se det an litt. Kan bare være en vanlig forkjølelse. Blir allmenntilstanden værre (feber etc), så kontakter du heller veterinær. Regner med at du har vaksinert pus ei gang i året, sånn at du kan utelukke sykdommer som vaksinen dekker. Er jo lurt å ha en veterinær på hurtigtast, men trenger ikke løpe til veterinæren for hver minste host. Og er det som du sier, at du har opplevd dette før, ville jeg drøyd den litt...

Fikk råd av veterinæren da jeg tok til meg en kattunge (egen tråd her inne) som var forkjølet etter en tid ute i kulden. Saltvannsoppløsning til å rense øynene som rant. Og rense/skylle nesen forsiktig med saltvann. Kattungen likte det ikke, men den ble bedre i løpet av få dager.

Lykke til!

Ja, takk for det :)

Hun renner ikke i øynene, det er bare nesen som er tett og full av snørr

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...