Gå til innhold

hvite topper,flekker under armene:S

heidirf

Anbefalte innlegg

Vet det er mange som kanskje irriterer seg over dette. Man kjøper seg hvite topper og etter at en har brukt dem noen ganger blir de litt "gule" under armen. Har hørt litt forskjellige grunner for at de kommer, ett eksempel var sterk deodorant. men åssen ungår man å få ødelagt klærne pga sånne flekker? noen som har noen råd?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det skyldes deodorant blandet med svette (æsj), Så bytt til en annen deodorant! Jeg kjøper hvite bomullstopper på HM (LOGG). Det er ingen vits å kjøpe dyrere da det blir flekker som ikke går bort ivask og kvaliteten er god. Legger de av og til i klorinoppløsning og vasker dem av og til på kokvask. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Nina_*

Jeg har samme problem! Er så irriterende! Nå fikk jeg i dag i posten pakke fra Ellos, men min nye fine hvite skjorte, og tenkte at den, den skal jeg passe på! Skal vare i mange år :-) MEN jeg vet ikke hvordan, er det noen som har godt tips på hvordan holde hvite topper hvite under armene også?

Du som skrev om klorblanding, hva er blandingsforholdet vann/klor? Blir det hvit da?

Bytte deodorant, åhhh, synes det er så vanskelig, vet ikke hvilken jeg skal velge + er jo redd for at den ikke holder mål, så sitter jeg der på jobb å lukter svette!

Er det noen som har tips og råd?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_marianne_*

Jeg og! Antar vi alle jenter har dette problemet, hva gjør dere? Kaster dere bare plaggene etterhvert, eller har dere en metode som får bort misfargingen? Jeg har endel dyrere plagg som jeg nødig kaster, men nå kun kan ha under andre plagg grunnet misfargingen.

Det må vel være en løsning på dette?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har ikke dette problemet. Jeg bruker Niveas roll-on, Dry Comfort tror jeg den heter. De har den overalt. Jeg svetter til tider mer enn mange, tror jeg, men denne deodoranten hjelper meg veldig.

Til klorbleking står det ofte et blandingsforhold på selve flasken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cosmica uparfymert deodorant (fra apoteket) anbefaler jeg! Veldig effektiv deo, lukter ingen ting, bortsett fra kanskje litt "plastikk" når man tar den på. Tar heller på meg den duften jeg vil ha i form av parfyme, trenger ikke deo som lukter noe. Og med denne får jeg aldri gule flekker under armene på hvite plagg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vanish-oxy-action er god på flekkfjerning! Lar ofte kvite plagg ligge i bløyt med litt vanish-pulver i vannet, og det hjelper.

Det er for det meste mine eldre bomullsplagg som er misfarga, for etter at eg begynte med nivea sin deodorant så har eg ikkje det samme problemet. Deoen er ganske god også:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_mie_*

Det er pga deoderanten! Jeg bruker NIVEA Pearl &beauty og den gir ikke gule flekker hos meg. Har også prøvd Nivea dry comfort, og den gav gule flekker! Veldig irriterende, men har hvertfall funnet en som det ikke blir gult av, brukt den i to år, og tør nesten ikke prøve noen andre i frykt for å ødelegge de hvite klærne mine .. tror forresten jeg såvidt har prøvd neutral deoderanten, og at den også virket (men er dyrere enn nivea og lukter ingen ting).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...