snixy Skrevet 14. desember 2009 #1 Skrevet 14. desember 2009 Hei:) Jeg har akkurat fått resept på Reductil. Det som bekymrer meg litt er at flere som bruker Reductil forteller om at de "glemmer å spise". Blir ikke da kaloriinntaket deres veldig lavt? Så lavt at man tuller med soffskiftet? Blir det ikke da vanskelig å holde vekten etter at man har sluttet på Reductil? Hvor mange kalorier bør jeg få i meg selv om jeg går på Reductil? Vil jo holde vekta etter at jeg er ferdig med kuren:) Fakta: j, 24, 166cm, 100kg Takk for svar!
Gjest Gjest_jomfrua_* Skrevet 14. desember 2009 #3 Skrevet 14. desember 2009 Sitter litt spørrende..........får du resept på piller for å gå ned i vekt uten å få den informasjonen du trenger??? Det du trenger er en livsstilsendring, ikke piller, spør du meg. Tren og spiste ofte, lite og sunt. Lær deg å leve med å trene og være i aktivitet så ordner kroppen dette selv på en normalo g naturlig måte.
Gjest Gjest Skrevet 14. desember 2009 #4 Skrevet 14. desember 2009 TS her: Reductil skal hjelpe til med å opprette gode kostholdsvaner. Hindre småspising og overspising. Jeg trener ganske ofte, og spiser relativt sunt, men sliter med stoffskifte i tillegg. Stoffskifte pluss cravings om kvelden gjør at jeg går opp i vekt. Gode vaner tar ca 3 mnd å innarbeide, så Reductil skal hjelpe meg med dette. Men spørsmålet mitt er hvor mange kalorier jeg må få i meg hver dag for at ikke forbrenningen min skal gå i hvilemodus?
Mir Skrevet 14. desember 2009 #5 Skrevet 14. desember 2009 Sitter litt spørrende..........får du resept på piller for å gå ned i vekt uten å få den informasjonen du trenger??? Det du trenger er en livsstilsendring, ikke piller, spør du meg. Tren og spiste ofte, lite og sunt. Lær deg å leve med å trene og være i aktivitet så ordner kroppen dette selv på en normalo g naturlig måte. Er enig i at det er rart hun får Reductil uten å få informasjon om hvordan legge opp kostholdet etc. MEN, mange som får Reductil sliter med sykdom/syndrom som faktisk gjør at det er vanskelig å gå ned i vekt. Jeg har en bekjent som har trent som bare det, ikke spiser dritt, men går ikke ned. Hun har PCOS, og kjent ved det er at det er vanskelig å få til vekt-tap. For de fleste mennesker er kosthold og trening best, men det gjelder faktisk ikke for absolutt alle.
snixy Skrevet 14. desember 2009 Forfatter #6 Skrevet 14. desember 2009 Takk for forståelse Mir:) Er det noen andre som har noen synspunkter?
Chanel.No5 Skrevet 14. desember 2009 #7 Skrevet 14. desember 2009 Sitter litt spørrende..........får du resept på piller for å gå ned i vekt uten å få den informasjonen du trenger??? Enig her.. Jeg ville hørt med legen din om jeg var deg!!
Gjest Gjest Skrevet 14. desember 2009 #8 Skrevet 14. desember 2009 Jeg har akkurat fått resept på Reductil. Det som bekymrer meg litt er at flere som bruker Reductil forteller om at de "glemmer å spise". Blir ikke da kaloriinntaket deres veldig lavt? Så lavt at man tuller med soffskiftet? Blir det ikke da vanskelig å holde vekten etter at man har sluttet på Reductil? Hvor mange kalorier bør jeg få i meg selv om jeg går på Reductil? Vil jo holde vekta etter at jeg er ferdig med kuren:) Jo kaloriinntaket kan bli lavt, og det er jo derfor man går ned i vekt. I utgangspunktet skal dette gå bra, for hvis pillene virker som de skal så skal de hjelpe til å opprettholde muskelmassen slik at ev. vekttap blir vann og fett. Derfor bør du spise det du føler for, men spis sunt. Så bør du legge om kostholdet ditt når du slutter til normal menge sunt kosthold i forhold til din daværende vekt.
Lissi Skrevet 14. desember 2009 #9 Skrevet 14. desember 2009 Med lavt stoffskifte ville jeg lagt meg på 1350 kcal pr dag. Reductil skal øke forbrenningen også
Gjest Gjest_jomfrua_* Skrevet 15. desember 2009 #10 Skrevet 15. desember 2009 Er enig i at det er rart hun får Reductil uten å få informasjon om hvordan legge opp kostholdet etc. MEN, mange som får Reductil sliter med sykdom/syndrom som faktisk gjør at det er vanskelig å gå ned i vekt. Jeg har en bekjent som har trent som bare det, ikke spiser dritt, men går ikke ned. Hun har PCOS, og kjent ved det er at det er vanskelig å få til vekt-tap. For de fleste mennesker er kosthold og trening best, men det gjelder faktisk ikke for absolutt alle. Jeg ser hva du sier, men uansett så handler det om kosthold, trening - ikke piller for å ha ett varig resultat. Jeg klippet dette fra lommelegen om PCOS: Hva kan jeg gjøre selv? Det er viktig at du får kontrollert blodsukkeret ditt, for å se om du har insulinresistens. Helst bør du ha en normal vekt med en BMI på under 28. Å spise sunt, med lite sukker og lite fett er enda viktigere for dem med PCOS enn friske mennesker! Røykeslutt er selvsagt viktig for alle, og røyking kan også gjøre det vanskeligere å bli gravid. Uønsket hårvekst kan fjernes med voks. Det handler om livsstilendring om du vil ned. Jeg blir litt fortvilet over at folk får ett bilde av at en pille kan hjelpe dem. Varig endring - kontroll på inntakt sukker og fett og aktivitet er det eneste som gir dette. Man må tørre å ofre noe og la det koste det det koster.
Lissi Skrevet 15. desember 2009 #11 Skrevet 15. desember 2009 Jeg vil forsvare de med lavt stoffskifte og bruk av reductil. Det er forferdelig vanskelig å gå ned i vekt når man har ls. Reductil kan hjelpe helseskadelige overvektige i gang, å klare gå ned litt fort i begynnelsen vil gi motivasjon til å være flink. En annen ting er at man krymper magesekken med reductil, så du vil ikke klare å spise samme mengder som før. De som overspiser vil ikke klare å overspise på samme måte heller siden reductil gjør at du føler deg mindre sulten. Samtidig øker den forbrenningen, noe som er gull verdt for de med lav forbrenning. Jeg har selv brukt reductil, og jeg gikk ikke opp i vekt etterpå. (gikk vel ned 22 kg totalt, 15 på reductil, resten selv.) Lurer på om de som uttaler seg her har eller har hatt et vektproblem og vet hvor frustrerende det er? Hadde det vært så enkelt å gå ned i vekt så hadde ikke folk hatt vektproblemer i det hele tatt Lykke til, og hold oss gjerne oppdatert Spennende å følge med
Gjest Gjest_jomfrua_* Skrevet 15. desember 2009 #12 Skrevet 15. desember 2009 Vektproblem sitter i hodet. Du må være villig til å være hard med deg selv for å greie å skifte livsstil. Ja, jeg har vært der og snakker av erfaring. Det handler om å gidde å ta kontroll over seg selv. Gjennomføre de mål en setter seg. Ha kontroll på sukkerinntak, ha kontroll på kalorier og å være i aktivitet. Trening og atter trening. Du må gidde og ikke synes synd på deg selv men fokusere på målet. Det er en kjempe selvtilfredsstillelse å gjennomføre og lykkes med det. Og lykkes du ikke med det - så er det fordi du ikke "gidder" og ser etter det som gjør vondt og merkes og føler masse.....alt annet enn å fokusere på hvor du skal. Det sitter i hodet og det handler om vilje, ikke noe annet. Det finnes SÅ mye informasjon og så mange tilbud på nettet med oppfølging av sukker/kaloritiltak så det er ikke noe problem å gå inn på en avtale hvor en registrerer alt en spiser og ser utslag i sukker, kalorier osv. Trening der kan en enten ha drivkraften og viljestyrken selv - og det burde man hvis man vil nå ett mål. Men går du inn for å nå ett mål "kanskje" - så hjelper ikke en pille heller - det er bare å lure seg selv. Det krøller seg for meg med alle disse her inne som holder på med piller istedetfor å krumme nakken og stå på å nå målet. Det er ikke pille for matinntak de skulle hatt. Bruk sunn fornuft og vær standhaftig - ikke skap unnskyldninger for at det går ikke osv - visst f.... går det!!!! Men du må gidde å stå løpet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå