Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi holder på med en artikkel til magasinet som omhandler å tråkke i salaten, snakke før man tenker eller rett og slett være uhøflig!

Lurer kort og godt på om dere har noen historier hvor dere opplevde at en person såret deg, og hvordan dette påvirket deres forhold?

Videoannonse
Annonse
Gjest Emmanuelle
Skrevet (endret)

...

Endret av Emmanuelle
Skrevet

Min første tanke er at man skal være forsiktig med å skrive om temaer man ikke har peiling på. Når man snakker om "sosiale" antenner nærmer man seg psykiatrien, og jeg ser ikke helt vitsen med å rakke ned på alle som ikke er helt A4. Ellers sier alle dumme ting av og til som ikke passer seg å si, og det å påpeke ande folks manglene sosiale antenner er nettopp en av de tingene man skal passe seg for. Hvorfor har dere tenkt å skrive en så destruktiv artikkel?

Skrevet
Min første tanke er at man skal være forsiktig med å skrive om temaer man ikke har peiling på. Når man snakker om "sosiale" antenner nærmer man seg psykiatrien, og jeg ser ikke helt vitsen med å rakke ned på alle som ikke er helt A4. Ellers sier alle dumme ting av og til som ikke passer seg å si, og det å påpeke ande folks manglene sosiale antenner er nettopp en av de tingene man skal passe seg for. Hvorfor har dere tenkt å skrive en så destruktiv artikkel?

Jeg tenkte omtrent det samme som BeatMe når jeg leste dette.

Skrevet

Enig, men jeg tror du snakker for døve ører. Dette er tross alt KG det er snakk om - de synes også at det er helt relevant å bruke iform.no som kilde til kostholdsartikler. I rest my case.

Gjest Emmanuelle
Skrevet

Jeg forsto det som en slags humoristisk vinkling, men jeg tok tydeligvis feil ;)

Skrevet
Jeg forsto det som en slags humoristisk vinkling, men jeg tok tydeligvis feil ;)

Jeg synes det er greit å diskutere sånt i tråder, men i regi av KG synes jeg artiklene kan være litt mer gjennomtenkte.

Skrevet
Jeg tenkte omtrent det samme som BeatMe når jeg leste dette.

Ja jeg også. Her rakker vi ned på alle de som ikke passer perfekt inn i malen samfunnet har lagt.

Hva er vitsen? Og nei, jeg tror hverken at artikkelen blir opplysende og innsikstfull, eller at de tenker seg om igjen og stopper den. :filer:

Skrevet
Det jeg kommer på her og nå skjedde med meg i min tremennings bryllup for noen år siden.

Jeg var nyoperert i foten, hadde lagt på meg endel og slet med selvtilliten. Følte meg absolutt ikke bra, var høy på smertestillende og hadde en gruuusom (måtte være praktisk pga gips og krykker) kjole på meg. Hadde sunget i bryllupet, var nervøs fremdeles, og det var bryllupskaketid.

Jeg tok et stykke, hvorpå onkelen min kom opp til meg og sa "Du må holde deg unna kake du vettu, om du noen gang vil ha deg kjæreste".

Dette er et av flere gullkorn denne fyren har kommet med.

Jeg har ikke snakka med fyren siden, og ba pappa om "tillatelse" til å ikke ville omgås ham igjen.

Mange år etter (og mange kilo mindre) er dette fremdeles noe som er brent fast i minnet mitt. Jeg fatter bare ikke at enkelte kan tillate seg å si slike ting. Hadde det vært nå, så hadde jeg ikke funnet meg i det, men når du er 17 år og sliter med selvbildet er ikke dette noe du tør å ta opp.

Dakar, ikke pent sagt i det hele tatt ;)

Men du har bedre selvbilde nå, eller?

Gjest Muskelmann
Skrevet
Jeg tok et stykke, hvorpå onkelen min kom opp til meg og sa "Du må holde deg unna kake du vettu, om du noen gang vil ha deg kjæreste".

hehe, konge! :-) (No offence)

Skrevet

Flott og se at flere og flere kvinner tar avstand fra den der typiske overfladiske generaliseringen slike kvinnemagasiner som dette presenterer. Det gir en håp for fremtiden!

Til Journalist-TS. Skaff deg en jobb.

Skrevet

Jeg skjønner ærlig talt ikke de negative reaksjonene på artikkel-invitasjonen? Sosiale antenner er da et uskyldig tema? :kaffekopp:

Skrevet
Jeg skjønner ærlig talt ikke de negative reaksjonene på artikkel-invitasjonen? Sosiale antenner er da et uskyldig tema? :kaffekopp:

Jeg vil heller si det er et ganske sårt tema.

Skrevet
Jeg vil heller si det er et ganske sårt tema.

Hvorfor det da?

Skrevet
Hvorfor det da?

Fordi alle ikke har like lett for å følge de faste normene og reglene for hvordan man oppfører seg sammen med andre. "Dårlige sosiale antenner" er noe man ofte pleier å bruke om folk som oppfører seg merkelig, ikke er så populære, ikke alltid klarer å si rett ting til rett tid, folk med sosialangst, aspergers, adhd osv.

Skrevet
Fordi alle ikke har like lett for å følge de faste normene og reglene for hvordan man oppfører seg sammen med andre. "Dårlige sosiale antenner" er noe man ofte pleier å bruke om folk som oppfører seg merkelig, ikke er så populære, ikke alltid klarer å si rett ting til rett tid, folk med sosialangst, aspergers, adhd osv.

Men inviterer de til det? Det oppfattet ikke jeg det som i det hele tatt. Tvert om, det er vel klumsete kommentarer rettet mot nettopp folk som ikke er a4, eller som er på et stadie i livet der de ikke er a4, som var 'målgruppen'. Men OK, jeg kan ta feil ;)

Gjest Gjest_lisbeth_*
Skrevet

Det er ingen hemlighet at ikke alle er velsignet med sosiale antenner, så hvorfor ikke lage en artikkel om det! Selv lever og bor jeg sammen med en som har aspergers, og er totalt blottet for sosale antenner.. Tror du ikke det gjennom årene har berørt selvbildet, selvtilliten og selvfølelsen min? Om JEG anonymt velger å legge frem historier om det hendelsesforløpet, så er det min sak. Jeg håper jo at andre i min situasjon skal lese mine ord, og ikke føle seg alene. Jeg gjør det ikke for å henge ut min mann, ingen vil jo dra kjensel på oss.

Skrevet

Kommer vel an på HVORFOR man ønsker å lage artikkel om dette? Og hvordan de vinkler det? Hva ønsker man å fortelle folk om temaet?

Jeg hadde forøvrig en slitsom oppvekst. Mye utfrysing,baksnakking og typisk jentemobbing. For en tid tilbake ble jeg kontaktet på MSN av en av de jentene som jeg aldri riktig kom overens med. Hun var blid ene dagen og gjerne slem dagen etter. Alt ettersom hvem hun var med eller humøret..

Vi snakket litt løst og fast, og så sier hun "Ja du var jo mye alene du den gangen... men du LIKTE JO å være alene!"

Hm. Trenger jeg å si hakeslepp...? Jeg tror ikke hun mente å være ekkel. Eller plump som det heter. Hun bare rekonstruerte litt slik at hun slapp tenke nøyere over det kanskje? Jeg synes ikke mindre om henne i dag av den grunn, hun er en hyggelig, vellykket og svært pen dame. Jeg bare registrerer at vi fortsatt er forskjellige, og at det er lurest for meg med litt avstand. :sjenert:

Gjest Gjest_nina_*
Skrevet

Det blir for dumt å lage en artikkel om sosiale antenner, finns mange grunner for at mennesker ikke eier sosiale antenner. Som feks aspergerssyndrom. Utrolig kjipt for de menneskene at de skal bli latterliggjort for en svakhet de har. Og de har vel nok problemer om ikke vi "normale" skal latterliggjøre dem.

Skrevet
Det blir for dumt å lage en artikkel om sosiale antenner, finns mange grunner for at mennesker ikke eier sosiale antenner. Som feks aspergerssyndrom. Utrolig kjipt for de menneskene at de skal bli latterliggjort for en svakhet de har. Og de har vel nok problemer om ikke vi "normale" skal latterliggjøre dem.

Men er det latterliggjøring, og burde man ikke kunne le av odd oppførsel anyway, uten at dette er rettet mot mennesker som sliter? Er ikke slike ting tema for mesteparten av diskusjonene på Samliv uansett? ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...