Gjest nikond80 Skrevet 14. desember 2009 #1 Skrevet 14. desember 2009 Hvordan får til LCD skjerm på når man fotografere, - det er helt svart hos meg. Jeg ser kun etter jeg har tatt bilder, -
pittie Skrevet 14. desember 2009 #2 Skrevet 14. desember 2009 Kameraet har ikke noe som heter live view. Så det går nok ikke ann å bruke skjermen når man skal ta bilder.
aluminium Skrevet 14. desember 2009 #3 Skrevet 14. desember 2009 Det hjelper å si hvilket kamera du har. Dersom det er et kompaktkamera har du mest sannsynlig kommet borti en knapp som heter display/dspl eller noe lignende. Jeg har en slik på mitt eget lille Nikon kompakt. Har du en speilrefleks må du nok bla opp i manualen eller fortelle oss hvilket kamera det er. Jeg har ikke live view selv, så jeg vet ikke hvordan dette aktiveres på dSLRene. Tipper det ligger i en eller annen instillingsmeny...
Safira Skrevet 14. desember 2009 #4 Skrevet 14. desember 2009 Gjesten har kalt seg nikond80 så jeg antar h*n har et nikon d80. Det er ikke mulig å bruke skjermen som søker på dette kameraet.
Gjest Gjest_fotograf_* Skrevet 14. desember 2009 #5 Skrevet 14. desember 2009 Gjesten har kalt seg nikond80 så jeg antar h*n har et nikon d80. Det er ikke mulig å bruke skjermen som søker på dette kameraet. det er ikke mulig på noe speilreflekskamera, med mindre det har egen søker til nettopp dette, som meget få "skikkelige" kameraer har. fordelen er at man "må" kikke i søkeren, og da har en mer enn god sjanse for å få et bilde som både ser bra ut, og er i fokus:-)
Safira Skrevet 14. desember 2009 #6 Skrevet 14. desember 2009 det er ikke mulig på noe speilreflekskamera, med mindre det har egen søker til nettopp dette, som meget få "skikkelige" kameraer har. fordelen er at man "må" kikke i søkeren, og da har en mer enn god sjanse for å få et bilde som både ser bra ut, og er i fokus:-) Det er da mulig på nesten alle nyere kameraer (også "skikkelige kameraer" som du kaller det)? Egen søker? Jeg synes live view er veldig praktisk til makrofotografering (med stativ), men bortsett fra dette er det best å bruke søkeren. Det er også lettere å holde kameraet stødig når man holder det inntil ansiktet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå