Gå til innhold

True blood!

Gjest Gjest_Sookie_*

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Sookie_*
Skrevet

Jeg har blitt helt hekta på true blood i det siste, spesielt etter at jeg begynte på sesong 2. :hoppe: Har jeg flere med meg?

Hvem er deres favorittkarakterer? Selv er jeg helt oppslukt i Eric, og har store planer om å se han sammen med Sookie fra neste sesong. Liker også Tara, Sam og Pam, selv om de blir mer for bifigurer å regne, siden jeg bare sitter og venter på Eric-scener, fortrinnsvis sammen med Sookie. Bill er bare kjedelig, syns jeg.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Endelig en som er enig i at Eric bare er såååå mye bedre enn kjedelige Bill. Team Eric her! :5::ler:

Har du lest bøkene også forresten? Skal ikke spoile noe fra dem dersom du ikke har det... :sjenert:

Skrevet

Siden sesong 2 er ferdig og det ikke er sendt flere episoder, hva er det egentlig man kan spoile om det ikke er fra bøkene. Du som har lest de, kjør på er du snill.

Skrevet
Siden sesong 2 er ferdig og det ikke er sendt flere episoder, hva er det egentlig man kan spoile om det ikke er fra bøkene. Du som har lest de, kjør på er du snill.

:vetikke: Det som eventuelt kan komme i senere sesonger?

Gjest ikke innlogget
Skrevet

Har akkurat sett ferdig andre sesong, og gleder meg til tredje :)

Jeg tror jeg heller mot at jeg likte første sesong best, der det er snakk om et relativt normalt sørstatssamfunn som tilfeldigvis har vampyrer... Andre sesong er jo desidert mer actionfylt, som selvsagt skaper et stort behov for mer, men jeg tror kanskje jeg synes det ble litt for mye overnaturlige saker.

Og selvsagt er Eric mye hottere enn Bill - bare synd Eric klippet håret i første sesong...

Gjest Gjest_Sookie_*
Skrevet
Endelig en som er enig i at Eric bare er såååå mye bedre enn kjedelige Bill. Team Eric her! :5::ler:

Har du lest bøkene også forresten? Skal ikke spoile noe fra dem dersom du ikke har det... :sjenert:

Yes, da er vi hvertfall to. :ler:Alexander Skarsgård er jo også helt fantastisk i rollen.

Jeg har ikke lest bøkene, men vurderer å gjøre det nå som jeg må vente så lenge på sesong 3.

Jeg merket tråden med spoiler fordi sesong 1 fortsatt ikke er ferdigsendt på nrk3. For min del kan man gjerne spoile fra bøkene i denne tråden. Jeg har sett litt hva som skjer, og syns det høres kjempespennende ut!

Skrevet
Jeg tror jeg heller mot at jeg likte første sesong best, der det er snakk om et relativt normalt sørstatssamfunn som tilfeldigvis har vampyrer... Andre sesong er jo desidert mer actionfylt, som selvsagt skaper et stort behov for mer, men jeg tror kanskje jeg synes det ble litt for mye overnaturlige saker.

Jeg er HELT enig i det. Litt av det kule var jo nettopp at det var "vanlig", selv med vampyrer :)

Men Bill er best :jepp:

Skrevet

Jeg har fått sansen for Jessica. Holdt på å le meg i hjel da hun oppdaget at jomfruhinnen grodde tilbake hver dag. Det med de shapeshifterne og hun heksa tok litt vel mye av. Ble egentlig bare dumt og uinteressant.

Skrevet
Jeg har ikke lest bøkene, men vurderer å gjøre det nå som jeg må vente så lenge på sesong 3.

Jeg merket tråden med spoiler fordi sesong 1 fortsatt ikke er ferdigsendt på nrk3. For min del kan man gjerne spoile fra bøkene i denne tråden. Jeg har sett litt hva som skjer, og syns det høres kjempespennende ut!

Bøkene MÅ leses - de er ikke like serien i det hele tatt. (Men selvsagt veldig bra allikevel :ler: )

---------------------------------------------------------------

SPOILER SPOILER SPOILER SPOILER SPOILER SPOILER SPOILER SPOILER

---------------------------------------------------------------

(bare sånn i tilfelle dere ikke vil lese videre :fnise: ) Jeg kan forresten også ''svartmale'' det. (Ja, jeg hater selv å bli spoilet når jeg ikke egentlig vil det... :ler: )

Jeg bare håper at serien holder seg sånn noenlunde til bøkene. Da blir Sookie nemlig sammen med Eric (Bill blir dumpet i bok 3 tror jeg

:5: ). :lur: Og hva er vel ikke bedre enn mange heftige sexscener med vakre Alexander Skarsgård? :sikle:

Skrevet

Sukk. Jeg får ikke lest under svartmalingen så lenge jeg surfer fra mobilen på et kledelig kurs...

Skrevet

Hvis det stemmer, det som er under 'svartmalinga' så gleder jeg meg ;)

Team Eric her også! :fnise:

Skrevet

Syns det er en kul serie, håper den tar en litt annen retning enn bøkene, ellers kommer det til å bli temmelig søkt etterhvert.

ikke nok med at det finnes varulver, men det finnes varpantere og vartigre også, også er det noen gjeng med hekser som stiker innom bon temps også..

Skrevet
Men er det slik at en sesong = en bok?

Det har vel vært det frem til nå tror jeg. De låner jo litt her og litt der, men selve historiene kommer fra de ulike bøkene. Altså, sesong 1 er basert på bok 1 og sesong 2 er basert (veeeeldig løst) på bok 2.

Men jeg tror at det kommer til å skli totalt ut med den nye sesongen nå. *ugh*

Gjest Gjest_lala_*
Skrevet

Etter første sesong kunne jeg ikke fatte å begripe hva dere drev å maste sånn om Eric for, han så jo ikke ut. Men nå som han har klipet av seg det fæle håret, :rødme:

Men trodde dte var sånn at vampyrene ikke kunne endre seg jeg?

Har ikke kommet så langt i bøkene enda, men reagerer også på at Jason fikk kjempeproblemer ved å drikke en liten ampull med vampyrblod, for de holder det jo med en dråpe eller to, mens sookie bøtter jo innpå fra Bill...?

Skrevet
Etter første sesong kunne jeg ikke fatte å begripe hva dere drev å maste sånn om Eric for, han så jo ikke ut. Men nå som han har klipet av seg det fæle håret, :rødme:

Men trodde dte var sånn at vampyrene ikke kunne endre seg jeg?

Har ikke kommet så langt i bøkene enda, men reagerer også på at Jason fikk kjempeproblemer ved å drikke en liten ampull med vampyrblod, for de holder det jo med en dråpe eller to, mens sookie bøtter jo innpå fra Bill...?

Vampyrene kan ikke endre seg nei (i bøkene da). Bill sier jo at han heldigvis barberte seg ikke lang tid før han ble forvandlet, for ellers ville han ha sett ut som en villmann med langt skjegg, hår osv. :fnise:

Jeg også synes det er merkelig. Men det er jo det samme i bøkene - blodet selges som dop. Kanskje Sookie reagerer annerledes på grunn av hennes ''talent''? :vetikke:

• 1 måned senere...
Skrevet (endret)

Alexander Skarsgård ser helt fantastisk ut etter han fikk seg en hårklipp. :rødme: Jeg liker at vi får se hans følsomme sider i sesong 2. Jeg liker ikke å måtte vente så lenge på å få se nye episoder. :( Jeg tenkte å slenge meg over bøkene. Hvordan er de?

Synes den scenen som er 1min 46sek inni denne videoen er helt magisk: :popcorn:http://www.youtube.com/watch?v=vRaVluJ7Zxg :)

Endret av Wiwa
Skrevet
Alexander Skarsgård ser helt fantastisk ut etter han fikk seg en hårklipp. :rødme: Jeg liker at vi får se hans følsomme sider i sesong 2. Jeg liker ikke å måtte vente så lenge på å få se nye episoder. :( Jeg tenkte å slenge meg over bøkene. Hvordan er de?

Synes den scenen som er 1min 46sek inni denne videoen er helt magisk: :popcorn:http://www.youtube.com/watch?v=vRaVluJ7Zxg :)

Håhå, vent til sesong 4 du... :lur:

Skrevet (endret)
Håhå, vent til sesong 4 du... :lur:

:fnise: Bare de ikke roter seg enda mer utpå viddene enn de gjorde i sesong 2 (i forhold til bøkene). :klaske:

Gleder meg til en eventuell dusjscene. :lur: :dåne:

Endret av ^^Belle^^
Skrevet

Jeg synes faktisk bøkene vs seriene er gjort ganske bra. Serien er jo ganske bare løst basert på bøkene, slik at jeg ikke forventer at alt skal være helt likt hele tiden, og synes det er morsomt å se mer av de andre personene! Synes Maryann saken tok litt vel av, men Jason saken likte jeg godt.

Håper de følger storyen skikkelig i sesong 4, er MYE jeg gleder meg til å se på skjermen der ja... :lur: Der er det jo også lett å bygge videre på Jason's forsvinning, og vi kan jo f.eks. se hva Bill holdt på med i Peru.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...