Gå til innhold

magen er som stein!hele tida...

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_hanne_*

Jeg er gravid i uke 23.

Har gått i 4 dager nå med konstant hard mage(altså selve magen er steinhard- ikke noe problemer med avføringa..).

Har vært til sjekk på sykehuset med ultralyd og de finner ikke noe innvendig som er galt.

Noen som vet hva dette kan være?

I tillegg har jeg hatt stikkende smerter og igår klarte jeg nesten ikke å gå pga det strålte ned i bena.

Kan jo ikke være kynnere dette, de skal jo gå over. men magen min ble steinhard etter at jordmor kjente på livmora(skjer jo hver gang, MEN etter 15 minutter er jo magen normal igjen), men denne gangen har det altså vært steinhardt i 4 dager!!!!

er veeldig anstrengende å gå slik og jeg er så redd det skal hende noe med barnet..:S

Har prøvd å slappa heeelt av(blitt sykemeldt nå), tatt bad med lavendelolje og bare slappa av, men det funker ikke! Blir så frustrert :(

Lenke til kommentar
https://forum.kvinneguiden.no/topic/458126-magen-er-som-steinhele-tida/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjest_Hanne_*
Uffameg. Jeg vet ikke hva som forårsaker dette, men jeg fikk så vondt av deg da jeg leste innlegget ditt at jeg ville gi deg en liten :klemmer: . Det høres ikke noe koselig ut å gå sånn, så jeg håper virkelig at det går over snart!

Å så snill du er, det varmet :)

Det er veldig tungt å gå slik, og er litt ekkelt at ingen jordmødre kan gi meg svar på hva dette er. De mente det var kynnere, MEN de varer jo ikke 4 dager i strekk!!blir så fortvila..

Det høres jo ut som kynnere, men det er jo ikke vanlig å ha det hele tiden slik du nå opplever.

Magen min føltes ganske hard og sprengt en periode da den vokste mye. Tror du det kan ha en sammenheng med det hos deg da?

Det gikk over når huden liksom fikk tatt seg etter.

Nå er jeg i uke 33 og har begynt å få en del kynnere. Det er utrolig ubehagelig! For meg hjelper det å stryke over magen i sirkulære bevegelser når de kommer. Da slapper jeg bedre av i magen, og kynneren slipper lettere og raskere.

Har du prøvd det? Å stryke på magen?

Og hvordan er fasongen på magen din når den er sånn hard?

Min mage får helt snål fasong når kynnerne står på.

Gjest Gjest_hanne_*

Jeg har fått forbud mot å stryke og klemme på magen, for de mener det stimulerer til mere hardhet..:S

Magen ser ikke sånn veldig rar ut, eller den _ser_ hard ut...

Det kan jo hende at det er magemusklene som er stramme, men synes det er litt rart at det skifter over timen, fra normal mage til hard mage..

Annonse

Har hatt samme følelse over noen dager.Var veldig uvel og kvalm i tillegg.

Alt dette lettet da jeg kjente at junior flyttet/snudde på seg.

Kan det være det hos deg også,att barnet har lagt seg i en stilling som klemmer dine involler eller sprenger huden på en måte,så det blir ubehagelig?

Gjest Gjest_Hanne_*
Har hatt samme følelse over noen dager.Var veldig uvel og kvalm i tillegg.

Alt dette lettet da jeg kjente at junior flyttet/snudde på seg.

Kan det være det hos deg også,att barnet har lagt seg i en stilling som klemmer dine involler eller sprenger huden på en måte,så det blir ubehagelig?

Jeg vet ikke, kan jo være..idag har jeg ikke noe særlig vondt, men magen/livmora er enda steinhard!

Har ringt ørten jordmødre/gynekologer og INGEN kan si meg hva dette er.

Har fått time til jordmor igjen på Fredag så håper hun kan si noe mere da, er så anstrengende å gå slik.

Barnet har vært veldig aktiv særlig i hele helga(bra tegn :), men nå de siste 2 dagene har jeg kjent den bare nå og da litt..

Er jo helt utrolig at ingen kan si meg hva dette er, kan ikke tro at jeg er den første heller....

synes magen min har vært mye stram dette svangerskapet og stramheten varer ganske lenge. Den er steinhard, men har ikke samme kynner"smerter" som kommer litt senere i svangerskapet. Nå i uke 29 er det mer kynnere og ikke så mye langtidsstram. Jeg har faktisk ikke bekymret meg noe over dette. Tenker at det er magen som vokser og utvikler seg og øver litt og alt det der.

Har SF målet ditt økt masse de siste dagene?

Ikke for å skremme deg: men mamma fikk lillesøsteren min noen uker for tidlig, og da var magen hard og sf målet gikk veldig fort opp! Det ble et hopp på kurven den dagen hun var til kontroll... og et par dager senere gikk vannet... De regner med at det av en eller annen grunn kom ekstra masse vann og presset på sånn at vannet gikk...

Men da må sf målet ditt ha gjort et hopp hvis det er noe lignende med deg vil jeg tro...

Bare slenger et forslag ut i luften jeg, siden ikke legene hadde noe forslag... :sjenert:

Gjest Gjest_hanne_*
Har SF målet ditt økt masse de siste dagene?

Ikke for å skremme deg: men mamma fikk lillesøsteren min noen uker for tidlig, og da var magen hard og sf målet gikk veldig fort opp! Det ble et hopp på kurven den dagen hun var til kontroll... og et par dager senere gikk vannet... De regner med at det av en eller annen grunn kom ekstra masse vann og presset på sånn at vannet gikk...

Men da må sf målet ditt ha gjort et hopp hvis det er noe lignende med deg vil jeg tro...

Bare slenger et forslag ut i luften jeg, siden ikke legene hadde noe forslag... :sjenert:

åj skremmende...

jordmor har ikke begynt å måle magen min enda(det synes jeg egentlig hun burde ha starta med når jeg begynte å få mage...hum) så det aner jeg ikke...

jeg har vært til ultralydkontroll og da sa de alt så bra ut, ingen tegn på tidlig fødsel...men hvem vet...skal heldigvis til jordmor om 3 dager(en annen jordmor) får høre med henne da om SF mål..hun sa jeg måtte bare ringe om tilstanden ble værre(fikk blødning, vondere osv..)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...