Gjest Funkis Skrevet 14. desember 2009 #1 Skrevet 14. desember 2009 - Ønsker boliglån på 1,1 mill (selveier, ingen fellesgjeld/fellesutgifter) - Inntekt: 360.000 brutto - Studielån: 310.000 - Bor i "tiltakssonen", så studielånet betaler seg nesten helt selv (får nedskrevet 25.000 i året) og jeg betaler lavere skatt enn ellers i landet. - Har ingen egenkapital - Har samboer som ikke kan være med på lånet, men han vil betale meg en husleie. Hva tror dere? Jeg vet det er negativt at jeg ikke har egenkapital, men håper det kan la seg gjøre likevel.
Gjest Gjest Skrevet 14. desember 2009 #2 Skrevet 14. desember 2009 Jo, det vil jeg absolutt tro, hvis du har fast jobb, samboer som deler faste utgifter, ikke har bil og barn, studielånet skrives ned av seg selv... Men det er jo bare å ta en ringerunde
investor Skrevet 14. desember 2009 #3 Skrevet 14. desember 2009 joa... Hvor sikker er jobben din? Og hvorfor har du ikke EK? At du ikke har EK trekker mye ned, det sier noe om din evne til å spare og planlegge.
Gjest ts Skrevet 14. desember 2009 #4 Skrevet 14. desember 2009 joa... Hvor sikker er jobben din? Og hvorfor har du ikke EK? At du ikke har EK trekker mye ned, det sier noe om din evne til å spare og planlegge. Har ikke EK fordi vi pr i dag bor i dyr leid leilighet i en større by. Opplysningene i startinnlegget er basert på flytting tilbake til hjemstedet vårt, som vi planlegger helt konkret. Har bare så lyst å kjøpe noe eget straks vi kommer dit istedet for å leie først og så måtte flytte enda en gang. Bokostnadene her er så høye at det er vanskelig å spare, samtidig som jeg betaler på studielånet. Med flytting til tiltakssonen vil økonomien bedre seg betraktelig av flere årsaker. Har fått fast jobb, trygt og greit i statlig sektor. Har regnet på det at selv om jeg skulle vært uheldig å bli arbeidsledig en periode så ville vi klart lånet. Er bare usikker på om banken ser det på samme måte. Får ta meg en ringerunde. Takk for tilbakemeldingene!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå