Gå til innhold

L1 visum til USA

Anbefalte innlegg

Gjest Fritjoff
Skrevet

Arbeidsgiver har bestemt at jg skal overflyttes til USA, har en 4 år gammel ferdigsonet promilledom. Vil jeg da bli nekte L1 temporært visum til USA???

Er der noen som vet dette??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg vil ikke tro det siden det er 4 år siden, men har hørt om at prikker på rullebladet også stopper deg, så jeg er ikke skråsikker. Men for sikkerthetens skyld hadde jeg tatt kontakt med Politiet og hørt, det er vell de som kan svare på slikt tror jeg?

Skrevet
Arbeidsgiver har bestemt at jg skal overflyttes til USA, har en 4 år gammel ferdigsonet promilledom. Vil jeg da bli nekte L1 temporært visum til USA???

Er der noen som vet dette??

kan de be om politiattest for å la deg få jobbe der da? Sjekk med politiet, evt på ambassadens hjemmeside:)

Skrevet

Promillekjøring er ikke viktig med tanke på visum. Regnes som minor offense i USA.

Skrevet

Politiet vet lite eller ingenting om dette. Det er den Amerikanske ambassaden i Oslo du må kontakte. Det er ganske vanskelig å tolke regelverket rundt dette (hvilket også er myndighetenes intensjon). Promillekjøring er i utgangspunktet minor offense ja, men en dom som er sonet er fortsatt en dom, og det må man melde ifra om. Hvor strengt lovverket håndheves varierer også fra delstat til delstat. Men som sagt: Ambassaden er stedet å kontakte.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...