Gå til innhold
Problemer med registrering ved bruk av windows mail (hotmail, live, outlook) ×

Venlafaxin og erfaringer?

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Maja_*
Skrevet

eJEg er en 28 år gammel jente som fikk blå respt av legen på Efexor, men jeg hadde ikke råd til å betale 900 kr for pillene så jeg måtte gå for den billige varianten venlafaxin istedet.

Tok den første pilla for noen timer siden og kjenner bivirkningene allerede. Har sånn rar ekkel følelse i halsen og noe kvalme, æsj det er så ekkelt. Merker jeg biter tenna sammen og er anstrengt i kjeven nå og også.. Noen som har hatt disse bivirkningene ?

Og en annen ting, til onsdag skal venninna mi feie bursdagen sin på danskebåten og vi rar en hel gjeng for å feste og det blir alkohol i bildet.. Men jeg leser på pakningen at det står "Drikk ikke alkohol under behandling av venlafaxin, da legemiddelet forsterker alkoholens dempende effekt på sentralnervesystemet"

Hva inenbærer dette? Og er det farlig om jeg tar meg en fyllekule på danskebåten med pillene innabords?

Skrevet (endret)
"Drikk ikke alkohol under behandling av venlafaxin, da legemiddelet forsterker alkoholens dempende effekt på sentralnervesystemet"

Du kommer mest sannsynlig til å bli kjempefull, da medisinen forsterker effekten av alkohol. Jeg tror også du kommer til å bli ganske ute, hvis du skjønner. På tur, liksom.

Endret av Cho
Skrevet

jeg googla det litt og da så je at det stod flere steder at det ikke har blitt dokumentert at alkoholen blir forsterket og at man egentlig ikke har fått dokumentert at alkohol gjør noe.

Noen andre her med erfaringer fra Venlafaxin? Jeg har ikke sovet i hele natt omtrent, bare ligget og rista med bena av rastløshet og jeg biter tenna hele tida så kjeven min er veldig anspent hele tida.

Skal dette foregå i 3 uker?? eller mer?? Shit..

Venninna mi gikk på Efexor og hun hadde en god del av dem hjemme, og hun ga meg dem så jeg skulle slippe og betale 900 for pillene. Men problemet er at hun hadde fått større dose av legen, altså pillene hennes var av større milligram enn mine. Jeg turte ikke ta dem så jeg kjøpte meg disse venlafaxin pillene med mindre milligram istedet.

Hun kommer nok til å bli fornærmet for at jeg ikke tok pillene hennes da hun forsøkte å hjelpe meg men je må avvise den hjelpen for jeg tør bare ikke ta så stor dose når jeg aldri har tatt s¨nn før engang..

Skrevet

Du må ikke ta større dose enn legen har forskrevet! Dette er sterke medisiner som du kan bli veldig dårlig av. Disse medikamentene kan gi ubehagelige bivirkninger, og noen ganger alvorlige bivirkninger som blodtrykksfall eller kramper.

Skrevet

Jeg begynte med Venlafaxin i april. Hadde de samme bivirkningene som deg de 2 førse dagene. Etter det så har jeg ikke kjent disse ubehagene annet enn da jeg glemte å ta en tablett en dag. Tar de om morgenen og då kvelden kom fikk jeg kjempevondt i armer og beil. Kom da på at jeg hadde glemt å ta tabletten.

Du må aldri ta medisin som ikke er skrevet ut til deg selv. Det kan være rett og slett farlig. I alle fall slik medisin. Om din venninne kommer til å blir fornærmet så er det hennes problem. Er hun fornuftig så blir hun ikke det.

Jeg hadde villet vært forsiktig med alkoholen på båten. Siden det er første gang med alkohol så kan du bli dårlig også. Ikke bare veldig full.

Skrevet
Jeg hadde villet vært forsiktig med alkoholen på båten. Siden det er første gang med alkohol så kan du bli dårlig også. Ikke bare veldig full.

Det var det jeg mente - du vil nok bli så full at du blir dårlig. Man skal jo uansett ikke blande piller med alkohol.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...