Gjest Gjest_Charlotte_* Skrevet 14. desember 2009 #1 Skrevet 14. desember 2009 Jeg har en samboer jeg har vært sammen med i 4 år. Vi er begge studenter, og har ikke så mye penger å dra på ferieturer med. Har blitt ca 1 kjærestetur i året, til Tyskland, Spania osv. Men jeg er helt utrolig reiselysten, i sterk motsetning til ham, og har alltid drømt om å ta en måned eller to i USA der man bare leier en bil og kjører rundt. Har foreslått dette flere ganger, å spare penger til en sånn tur, og å reise rundt med noen venner som også kunne vært med. Han har alltid vært litt nølende. I dag når jeg nevnte at det kunne vært veldig gøy å gjort noe slikt til sommeren, så svarte han at han har lyst til, og tenkt til å ta en USA-tur til sommeren sammen noen kompiser av seg. Som i guttetur 4-5 stk, uten jenter. Dette er ikke noe som var planlagt enda, men som jeg fikk inntrykk av at han hadde tenkt til å prøve å få til. "Det er viktig at jeg får vært sammen med kompiser og". Jeg ble ganske lei meg egentlig, for har jo alltid hatt kjempelyst til akkurat en slik reise, noe han vet. Har bestandig foreslått at kompisene hans og venner kan være med også. Vet jeg kan ta en sånn tur med venninner og, men det som kanskje er mest frustrerende er at jeg virkelig har lyst til å reise på en sånn tur med HAN. Det er en opplevelse jeg vil at vi begge skal oppleve sammen, noe han tydeligvis ikke føler det samme om. Hvordan hadde dere reagert på dette?
Gjesten Skrevet 14. desember 2009 #2 Skrevet 14. desember 2009 Prøvd å forklare ham at du har drømt om å få gjort dette med ham? Er ikke alltid gutter tenker så mye over at sånt kan bety mer for oss jenter...
Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 14. desember 2009 #3 Skrevet 14. desember 2009 Om dere har vært på flere turer sammen allerede, er det ikke rart at han nå ønsker å gjøre noe med kompissene Og selv om han reiser med vennene sine nå, betyr ikke det at dere ikke kan gjøre det samme om noen år.
Miramiss Skrevet 14. desember 2009 #4 Skrevet 14. desember 2009 Da hadde jeg nok blitt skuffet ja.. Kan godt skjønne at han vil reise en tur med gutta, men blir litt feil å da velge det reisemålet du drømmer om at DERE skal dra til sammen, når han tidligere ikke har hatt lyst til det.
Gjest Emmanuelle Skrevet 14. desember 2009 #5 Skrevet 14. desember 2009 Om han hadde visst at dette var drømmereisen min så hadde jeg rett og slett blitt drittforbanna (og latt ham høre det). Synes bare det er dårlig gjort. Enten er fyren slem eller stokk dum.
MissStiles Skrevet 14. desember 2009 #6 Skrevet 14. desember 2009 Jeg ville også fortalt det til han. Hvis du har fortalt han om denne drømmen om å reise dit, så hadde jeg nok blitt litt overrasket. Men jeg har også vært sammen med en fyr som plutselig var mer interessert i å reise bort med kamerater enn med meg.
Glynis Skrevet 14. desember 2009 #7 Skrevet 14. desember 2009 Kanskje kompisene hans har snakket litt om det og ble veldig entusiastiske, skal han si nei? Jeg synes en sånn tur er veldig samme-kjønn-tur. Enten er man på guttetur eller så er man på jentetur og leker Thelma & Louise/Audrey Hepburn med skjerf og solbriller. Jeg kan forstå at du er skuffet, men dette er virkelig ikke noe å være lei seg over mer enn akkurat i øyeblikket. Jeg ville planlagt en tur med venninner.
Frua Skrevet 14. desember 2009 #8 Skrevet 14. desember 2009 Oi..Om mannen min hadde sagt at han ønsket å dra til samme feriemål som meg bare ikke sammen med meg...ja da hadde jeg satt meg ned og begynnt å hylgrine!! Normalt er jeg både forståelsesfull og snill med dette hadde blitt for mye!
Rosalie Skrevet 14. desember 2009 #9 Skrevet 14. desember 2009 Om han hadde visst at dette var drømmereisen min så hadde jeg rett og slett blitt drittforbanna (og latt ham høre det). Synes bare det er dårlig gjort. Enten er fyren slem eller stokk dum. Og hvis han da ikke umiddelbart skjønte av min vantro reaksjon at han hadde driti på draget, og la seg flat, hadde han med stor sannsynlighet vært single da han dro til USA på guttetur. For en slik egoisme kunne jeg neppe levd med i lengden. For øvrig reiser både samboer og jeg på turer venner, men første bud når man begynner å planlegge en tur, er å spørre seg selv: Er dette noe samboeren min kunne ha lyst til? Er svare ja eller kanskje, hører man naturligvis med partneren sin først. Dersom svaret er nei, blir neste sprøsmål: Dersom jeg reise på denne turen, har jeg da råd til en skikkelig ferie med partner til sommeren i tillegg? Er svaret nei, så er venneturen utelukket å være med på. En tur med kompiser går aldri foran en tur med livspartner.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå