Gjest Gjest_Mann_* Skrevet 13. desember 2009 #1 Skrevet 13. desember 2009 Hvorfor er det "kult" at jenter/damer ikke skal være flinke til å lage mat?
Gjest Gjest Skrevet 13. desember 2009 #2 Skrevet 13. desember 2009 Eh... Okei? Ny trend jeg ikke har fått med meg, eller?
rachel who Skrevet 13. desember 2009 #3 Skrevet 13. desember 2009 Har jeg aldri hørt om før. Hvor er det du vanker eller kanskje jeg skal spørre hvor gammel du er?
*appifany* Skrevet 13. desember 2009 #4 Skrevet 13. desember 2009 Har jeg ikke fått med meg. Jeg er ikke god på kjøkkenet, for å si det mildt. Og jeg skjemmes av å si det høyt.
Gjest Peon Skrevet 13. desember 2009 #5 Skrevet 13. desember 2009 Visste ikke at det er "kult" å være ubrukelig på kjøkkenet Hvem er det som har funnet på dette, da ? Ikke en kvinne, vel ?
Anaconda Skrevet 13. desember 2009 #6 Skrevet 13. desember 2009 (endret) Dette fenomenet har ikke jeg hørt om heller... Endret 13. desember 2009 av Anaconda
Gjest Kvinne 40+ Skrevet 13. desember 2009 #7 Skrevet 13. desember 2009 Det har jeg hørt om! Jeg har mange ganger fått nedlatende kommentarer fra andre kvinner fordi jeg liker å bake/koke. "At du gidder bruke tid på dette, når det finnes så mange bra ferdigretter/halvfabrikata!" er ikke en uvanlig kommentar når jeg sier at jeg har laget noe fra bunnen av (som jeg vanligvis gjør).
Gjest Gjest_Mann_* Skrevet 13. desember 2009 #8 Skrevet 13. desember 2009 Jeg er 25 og føler det er mange jenter/damer som tolker likestillingen litt feil, og tror de må forkaste alle egenskapene som husmødrene anno 1950 hadde, og fremstår litt stolte fordi de er så lite "husmødre". Er det ille for ei dame å fremstå stolt over å være flink på kjøkkenet/hjemmet?
Nuith Skrevet 13. desember 2009 #9 Skrevet 13. desember 2009 (endret) Tror det går mer på at det er "kult" å forvente at mannen gjør sin del av husarbeidet, inkludert matlaging. Om kvinnen sier hun er god til å lage mat / liker å lage mat, så faller normalt mesteparten av den jobben på henne - ergo er det bedre å si det motsatte. Endret 13. desember 2009 av Nuith
Gjest Huffsa Skrevet 13. desember 2009 #10 Skrevet 13. desember 2009 Har jeg aldri hørt om.. Er selv rimelig ubrukelig på kjøkkenet.. Med en kjæreste fra kokke-familie som kan lage ALT og ALT han lager blir godt, er jeg kjempeflau over at han som oftest må lage maten, siden jeg brenner, koker ihjel eller ødelegger alt.. Jeg prøver å lære, men det er ikke så lett.
Gjest Gjest Skrevet 13. desember 2009 #11 Skrevet 13. desember 2009 Det er fordi vi mannfolka skal få briljert med kokekunsten vår :gjeiper:
Gjest Gjest_Mann_* Skrevet 13. desember 2009 #12 Skrevet 13. desember 2009 Det er fordi vi mannfolka skal få briljert med kokekunsten vår :gjeiper: Det er det som er realiteten. Jeg er veldig flink selv, og synes det er kjempe gøy. Jeg synes bare det er så rart at det skal være "kult" å være ubrukelig.
Stefan Skrevet 13. desember 2009 #13 Skrevet 13. desember 2009 Det er nok noe i det, faktisk. Nå liker jeg å kokkelere sammen med mine dater, og ta et glass vin og bli litt bedre kjent. Det er flere som har blitt flaue når jeg har møtt venninnene deres og sagt at vi lagde mat sammen. Og reaksjonene til venninnene sier vel også det meste. Derfor er det blitt rasende festelig å ta deet opp. Er det blitt flaut for kvinner å ha tid til å lage mat på kjøkkenet? Eller enda verre - like det?
LaFemme Skrevet 13. desember 2009 #14 Skrevet 13. desember 2009 Kjenner til noen som er sånn, ja. Jeg er ikke noen mesterkokk selv, men synes det er gøy å lage mat/bake og prøve nye ting på kjøkkenet.
Gjest Gjest Skrevet 13. desember 2009 #15 Skrevet 13. desember 2009 Det er det som er realiteten. Jeg er veldig flink selv, og synes det er kjempe gøy. Jeg synes bare det er så rart at det skal være "kult" å være ubrukelig. Men er det slik? Jeg kjenner meg ikke helt igjen der, kvinner er da flinke nok med mat? Noen er ubrukelige, helt klart.
Gjest gjestdeluxe Skrevet 13. desember 2009 #16 Skrevet 13. desember 2009 Hvorfor er det "kult" at jenter/damer ikke skal være flinke til å lage mat? Vet ikke...men det er ikke kult! Det kule er å kunne lage mat.
peanut_juice Skrevet 13. desember 2009 #17 Skrevet 13. desember 2009 Eh. Jeg syns ikke det er spesielt kult akuratt Oo Mye kulere å kunne diske opp med noe fabelaktig man kan imponere alle med.
Gjest Gjest Skrevet 13. desember 2009 #18 Skrevet 13. desember 2009 Det er fordi det er "politisk korrekt". Sjekk ut Valens parodi av Anniken Huitfelt så får du en aning. Den er genial!
Gjest Gjest Skrevet 13. desember 2009 #19 Skrevet 13. desember 2009 Det er det som er realiteten. Jeg er veldig flink selv, og synes det er kjempe gøy. Jeg synes bare det er så rart at det skal være "kult" å være ubrukelig. JEg vet ikke noe om at det er kult, men det er morsomt fordi det motsier den klassiske ideen om at alle kvinner skal være gode på kjøkkenet. Jeg synest at det er 'kult' når menn triumferer på kjøkkenet. Man kan vel si at det som er litt uventet er interessant.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå