Gjest jah Skrevet 13. desember 2009 #1 Skrevet 13. desember 2009 Har tidligere hatt korte forhold med rastafarier og bitt meg merke i en ting: de gir av prinsipp ikke oralsex til en kvinne -men tar gjerne imot oralsex selv. Vet også at dette er vanlig praksis på jamaica. Man kan bla.a høre om det i diverse reaggesanger hvor de synger om at det er ekkelt osv. Så mitt spørsmål er: er det derfor de lar være? Fordi de syns det er ekkelt? Eller er det kulturelt betinget/ religiøst betinget? Hadde de avstått fullstendig fra oralsex begge veier kunne det kanskje vært mer forsåelig....
Gjest Gjest Skrevet 13. desember 2009 #2 Skrevet 13. desember 2009 Hvis det stemmer så er det faen meg bra dobbeltmoral, hadde ikke blitt noe kuksuging på meg om jeg gikk ut med en rastafarian, nei.
billcat Skrevet 14. desember 2009 #3 Skrevet 14. desember 2009 Litt gjetning her, men det er ikke umulig det rett og slett kommer av god gammeldags mannsjåvenisme og misogyni. Han er mann, han har pikk, det ultimate mandighetssymbol. Tilfredsstillelse av en kvinne i den grad det betyr noe, kan bare utføres med den. Om du også hører mer på reggae-sanger, så vil du også høre at de synger om å drepe homofile. Ikke bare synging forresten, drap på homofile er endemisk i karibien. Man skal ikke la seg lure av 'peace man' imaget, nokså middelalderholdninger over hele fjøla i den kulturen.
Gjest Gjest Skrevet 14. desember 2009 #4 Skrevet 14. desember 2009 Ha ha! Dette visste jeg ikke... Da skal jeg ihvertfall styre unna rastafarier.
Rimmern Skrevet 15. desember 2009 #5 Skrevet 15. desember 2009 Her er det en del påstander som ikke dokumenteres i det hele tatt. Et tips til de som spør/lurer: Ikke ta det bastante uttalelser fra folk for god fisk med mindre de kan vise til en eller flere kilder som understøtter det.
Gjest Gjest Skrevet 15. desember 2009 #6 Skrevet 15. desember 2009 uflaks kalles det du har vært borti. Det sies at en ekte rasta ikke slikker f*tte, er imot homser osv osv... Dette er gammelt og flere og flere rastas tar avstand fra dette. (jeg vet bl.a. at en av de største reagge artistene (som har rastaimage å ta vare på) har masse sanger der han sier at han ikke sucj pussy, men jeg har en venninne som har hatt hodet hans mellom beina så alt er mulig.. lykke til neste gang....
Gjest Skya Skrevet 15. desember 2009 #7 Skrevet 15. desember 2009 Tråden er ryddet iht. Kvinneguidens regler. Skya (mod)
Gjest Gjest Skrevet 16. desember 2009 #8 Skrevet 16. desember 2009 Hmm..jeg er selv godt kjent i reggae/dub miljøet i Oslo, og har flere rastafarai-venner. Opprinnelig så er rastafarai-religionen veldig streng kristen religion. Det er mange ting man ikke kan gjøre, og f.eks homofili etc er veldig tabu. På Jamaica i dag så drepes fortsatt homofile. Du er IKKE homofil på Jamaica, og/eller andre steder i karibien. De fleste rastafaraiene i Oslo, som er ekte rastafarier er faktisk ganske strenge på dette selv, og jeg kjenner til flere som synes oralsex på kvinner er forferdelig ekkelt, homofile burde dø osv. Veldig mange har inntrykk av at reggaekulturen handler om peace and love, men den handler like mye om dreping av homofile, og rasisme mot hvite.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå