Gjest Kaptein Skrevet 13. desember 2009 #1 Skrevet 13. desember 2009 Lurer på om det er mulig å få eks konen tilbake og hvordan? saken er slik at hun flyttet ut for ca 4 mnd siden, hun flyttet fordi jeg var veldig sjalu og hun mente at hun levde i et bur. Seperarasjonen gikk veldig greit uten noen spesiell form for krangling eller konflikter. Var stort sett enige om alt. Saken er den at jeg elsker henne fortsatt veldig høyt og har lyst å tilbringe resten av livet med henne. Har selv gått til psykolog for å få vekk problemet med sjalusi, det har virket veldig positivt. Er fortsatt litt sjalu, men har lært igjennom psykologen å begrense dette. Ville gjort alt for å få hun tilbake, men hun vil ikke, hun sier hun trenger tid. Har Dere damer her inne noen råd eller vink?
leirbål Skrevet 13. desember 2009 #2 Skrevet 13. desember 2009 Det eneste du kan gjøre er vel å vise henne over tid at du har endret deg. Fortell henne at du er lei deg for å ha behandlet henne på den måten du har gjort, og spør om hun kan vurdere å komme tilbake hvis hun ser at du ikke er sjalu lenger. Eller i hvertfall at du ikke lar det gå utover henne om du er det. Og gi henne tid. La henne få være ifred og finne ut av hva hun ønsker selv. Dvs. ta kontakt litt sjelden. Vær koselig, men ikke spør om hun har truffet noen andre el. Da vil hun kjenne på den kvelende følelsen hun hadde i ekteskapet deres.
Gjest Kaptein Skrevet 15. desember 2009 #3 Skrevet 15. desember 2009 Det eneste du kan gjøre er vel å vise henne over tid at du har endret deg. Fortell henne at du er lei deg for å ha behandlet henne på den måten du har gjort, og spør om hun kan vurdere å komme tilbake hvis hun ser at du ikke er sjalu lenger. Eller i hvertfall at du ikke lar det gå utover henne om du er det. Og gi henne tid. La henne få være ifred og finne ut av hva hun ønsker selv. Dvs. ta kontakt litt sjelden. Vær koselig, men ikke spør om hun har truffet noen andre el. Da vil hun kjenne på den kvelende følelsen hun hadde i ekteskapet deres. Takk for dette:) Men synes det var utrolig lite tips og råd å få her. Noen som har noen flere?
Gjest Gjest Skrevet 15. desember 2009 #4 Skrevet 15. desember 2009 Lurer på om det er mulig å få eks konen tilbake og hvordan? saken er slik at hun flyttet ut for ca 4 mnd siden, hun flyttet fordi jeg var veldig sjalu og hun mente at hun levde i et bur. Seperarasjonen gikk veldig greit uten noen spesiell form for krangling eller konflikter. Var stort sett enige om alt. Saken er den at jeg elsker henne fortsatt veldig høyt og har lyst å tilbringe resten av livet med henne. Har selv gått til psykolog for å få vekk problemet med sjalusi, det har virket veldig positivt. Er fortsatt litt sjalu, men har lært igjennom psykologen å begrense dette. Ville gjort alt for å få hun tilbake, men hun vil ikke, hun sier hun trenger tid. Har Dere damer her inne noen råd eller vink? Dere er skilt. Om hun ikke er spesielt attraktiv, hvorfor vil du ha henne tilbake? Finn deg en ny og søt en :-D
Gjest Gjest_ostepop_* Skrevet 15. desember 2009 #5 Skrevet 15. desember 2009 Det første "beviset" på at du ikke er sjalu lengre, er at du er tålmodig og ikke en masekopp når det gjelder å overbevise henne om at hun bør tilbake til deg. Er du fortsatt sjalu, vil det haste veldig med å få henne i hus igjen - og slikt gjennomskues fort. Lykke til:-)
Gjest Gjest Skrevet 15. desember 2009 #6 Skrevet 15. desember 2009 Sånt er veldig vanskelig å gi råd på når man ikke vet hvordan sjalusien artet seg, og hvordan hun opplevde det. Kanskje hun er så ferdig med deg at hun bare vil spy! Har hun gitt noen form for hint om at hun kanskje er interessert i fremtiden? Og VET du at hun ikke bare har gjort det for å hindre at du henger over henne hele tida? Hvordan ble dere sammen i første omgang? Hvordan "vant" du henne da? Be henne på en god gammeldags date, med middag, kino og en lang koselig samtale med kakao under stjernehimmelen. Fortell henne om deg selv (!) hva du har lært underveis. Hvorfor du har vært så sjalu (jeg antar psykologen har hjulpet deg med dette, og da har du jo ord å bruke) Forøvrig får du være villig til å la henne gå, om det er det hun absolutt vil. Så kanskje hun får tilbake respekten for deg, og med det følelsene.
Gjest Gjest_Hei_* Skrevet 15. desember 2009 #7 Skrevet 15. desember 2009 Lurer på om det er mulig å få eks konen tilbake og hvordan? saken er slik at hun flyttet ut for ca 4 mnd siden, hun flyttet fordi jeg var veldig sjalu og hun mente at hun levde i et bur. Seperarasjonen gikk veldig greit uten noen spesiell form for krangling eller konflikter. Hmm - Bodde dere sammen i separasjonstiden?
Gjest Kaptein Skrevet 15. desember 2009 #8 Skrevet 15. desember 2009 Sånt er veldig vanskelig å gi råd på når man ikke vet hvordan sjalusien artet seg, og hvordan hun opplevde det. Kanskje hun er så ferdig med deg at hun bare vil spy! Har hun gitt noen form for hint om at hun kanskje er interessert i fremtiden? Og VET du at hun ikke bare har gjort det for å hindre at du henger over henne hele tida? Hvordan ble dere sammen i første omgang? Hvordan "vant" du henne da? Be henne på en god gammeldags date, med middag, kino og en lang koselig samtale med kakao under stjernehimmelen. Fortell henne om deg selv (!) hva du har lært underveis. Hvorfor du har vært så sjalu (jeg antar psykologen har hjulpet deg med dette, og da har du jo ord å bruke) Forøvrig får du være villig til å la henne gå, om det er det hun absolutt vil. Så kanskje hun får tilbake respekten for deg, og med det følelsene. Tusen hjertelig takk for dette svaret:) Måtte bare vite om jeg gjorde rett, og dette bekrefter dette:) Igjen takk
Gjest Kaptein Skrevet 15. desember 2009 #9 Skrevet 15. desember 2009 Hei:) Nei, hun flyttet ut ca 1 mnd før seperasjonen ble tatt ut.
Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 15. desember 2009 #10 Skrevet 15. desember 2009 Lurer på om det er mulig å få eks konen tilbake og hvordan? saken er slik at hun flyttet ut for ca 4 mnd siden, hun flyttet fordi jeg var veldig sjalu og hun mente at hun levde i et bur. Seperarasjonen gikk veldig greit uten noen spesiell form for krangling eller konflikter. Var stort sett enige om alt. Saken er den at jeg elsker henne fortsatt veldig høyt og har lyst å tilbringe resten av livet med henne. Har selv gått til psykolog for å få vekk problemet med sjalusi, det har virket veldig positivt. Er fortsatt litt sjalu, men har lært igjennom psykologen å begrense dette. Ville gjort alt for å få hun tilbake, men hun vil ikke, hun sier hun trenger tid. Har Dere damer her inne noen råd eller vink? Jeg synes du skal la det går, og komme videre i livet ditt. Det er flott at du jobber med sjalusien. Sjalusi er drepen for et forhold. Tillitt er alfa og omega. Jeg har selv forlatt mannen min bla pga sterk sjalusi. Levde i et fengsel. Endelig har jeg det bra. La henne være, jobb med deg selv. Så finner du til slutt lykken hos en annen. Lykke til!
Gjest Wilhelm, 41 Skrevet 15. desember 2009 #11 Skrevet 15. desember 2009 Synd å ikke få tilbake eks-konen...
I Grosny Skrevet 16. desember 2009 #12 Skrevet 16. desember 2009 En liten ting om sjalusi. Det fører noen ganger til mistro og mistanker. Uansett hvor usikker du er, så må du stole på det hun sier. Det å ha en sjalu partner, som fører til at man ikke alltid blir trodd er vondt, og slitsomt og føles respektløst. Du må rett og slett gamble på 100% tillitt.
Gjest KateW Skrevet 16. desember 2009 #13 Skrevet 16. desember 2009 En tommelfinger-regel er at når en kvinne går ut av et forhold så har hun bestemt seg. Da har hun tenkt igjennom, vurdert og spekulert og sørget og blitt ferdig. Har hun da i tillegg blitt såret og hatt det vondt i forholdet kan ikke ti ville hester få henne tilbake dit. Ikke for å regne på paraden din, men det er sånn det er.
Gjest MikeWaters Skrevet 16. desember 2009 #14 Skrevet 16. desember 2009 Enig med KateW, det gjelder forøvrig begge kjønn som har vært utsatt for en sjalu partner over tid. Jobb med deg selv, og sørg for å ikke gå i samme "fella".
Gjest kaptein Skrevet 24. desember 2009 #15 Skrevet 24. desember 2009 Enig med KateW, det gjelder forøvrig begge kjønn som har vært utsatt for en sjalu partner over tid. Jobb med deg selv, og sørg for å ikke gå i samme "fella". Men det virker jo som at hun vil tilbake av og til, men så stopper det opp igjen. Hva skal jeg gjøre i de situasjonene? Skal jeg avvise eller stå med åpne armer?
Gjest Gjest Skrevet 24. desember 2009 #16 Skrevet 24. desember 2009 Da har du jo en gyllen anledning til å vise henne at du ikke går av skaftet når hun trekker seg unna. Kanskje hun tester deg. Si som sant er at du er her når og om hun trenger deg. Og at du gjerne vil prøve på nytt. Og la det bli opp til henne å gå videre.
Gjest Gjest Skrevet 24. desember 2009 #17 Skrevet 24. desember 2009 Du må forholde deg til at dere er skilt! Det er bare Aris foreldre som gifter seg 20 år etter skilsmissen fordi sønnen fikk en halvt borgerlig prinsesse.
Gjest brutal_mann Skrevet 24. desember 2009 #18 Skrevet 24. desember 2009 Drit i eks kona di. Hun klarte ikke å hjelpe deg med dine utfordringer mens dere var sammen. Hvorfor skulle hun kunne bidra postitivt nå? Niks, drit i henne og finn ei anna ei,
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå