Gå til innhold

Krangel med dverg

Fremhevede innlegg

Skrevet

Kjære TS

Jeg forstår frustrasjonen din, og skal ikke anklage deg for å være slem mot alle kunder. Men prøv å sette deg inn i hennes situasjon. Vi kommer langt med å tenke oss hvordan livet hadde vært hvis vi selv var under en meter høye. På alle kommentarene vi får hele tiden, på alle holdningene andre folk har til oss, enten det er reellt eller innbilt fra vår side. Det kan umulig være lett å være kortvokst.

Så istedenfor å fokusere på det at du følte deg dårlig behandlet av henne (noe jeg er enig i at du ble), så prøv å gi henne litt ekstra forståelse og empati. Be the bigger (wo)man. Vi tar ikke skade av å gå en ekstra mil når det gjelder det å sette oss inn i andres livssituasjon.

Hvis du hadde presentert innlegget ditt uten alle banne- og skjellsordene og på en mer reflektert måte, så tror jeg færre hadde kommet med så sterke uttalelser som fordømmer deg som service-person. Men du gir et veldig negatvt bilde av deg selv når du skriver på den måten. Jeg tror ikke egentlig du er en sånn person, men du ble så frustrert at du glemte deg helt da du skrev... eller hva? Måtte blåse av litt frustrasjon?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg kan igrunn også forstå frustrasjonen til TS. Når man sitter der og gjør sitt beste og kunden bare fortsetter korstoget sitt, så hadde de fleste av oss mistet tålmodigheten før eller senere. Den KORTVOKSTE har nok rett i at det burde vært tilrettelagt osv., menhei det er rimlig korttenkt å la all denne frustrasjonen og sinne gå utover TS som ikke kan noe for at ledningen på kortautomaten ikke er tilrettelagt nok... Om man er kortvokst eller ikke, må man klare å oppføre seg sivilisert i en slik situasjon.

Skrevet
Kjære TS

Jeg forstår frustrasjonen din, og skal ikke anklage deg for å være slem mot alle kunder. Men prøv å sette deg inn i hennes situasjon. Vi kommer langt med å tenke oss hvordan livet hadde vært hvis vi selv var under en meter høye. På alle kommentarene vi får hele tiden, på alle holdningene andre folk har til oss, enten det er reellt eller innbilt fra vår side. Det kan umulig være lett å være kortvokst.

Så istedenfor å fokusere på det at du følte deg dårlig behandlet av henne (noe jeg er enig i at du ble), så prøv å gi henne litt ekstra forståelse og empati. Be the bigger (wo)man. Vi tar ikke skade av å gå en ekstra mil når det gjelder det å sette oss inn i andres livssituasjon.

Hvis du hadde presentert innlegget ditt uten alle banne- og skjellsordene og på en mer reflektert måte, så tror jeg færre hadde kommet med så sterke uttalelser som fordømmer deg som service-person. Men du gir et veldig negatvt bilde av deg selv når du skriver på den måten. Jeg tror ikke egentlig du er en sånn person, men du ble så frustrert at du glemte deg helt da du skrev... eller hva? Måtte blåse av litt frustrasjon?

Smil til livet og livet smiler til deg. Til tross for at du er kortvokst.

Kjeft på meg og jeg kjefter på deg. Selv om jeg i denne situasjonen ikke kunne gjøre det hadde jeg satt meg på dama om hu hadde prøvd seg når jeg ikke var på jobb.

• 9 år senere...
Skrevet
På 13.12.2009 den 22.10, toth skrev:

Hva skal du kalle dem da? Gnomer?

TS sa også at ledningen var for kort til å ta ned bankterminalen, sitter selv i kasse og skjønner henne godt siden jeg ikke kan flytte min heller.

Problemet her er den jævla gnomen som går rundt dagen lang og klager i stedet for å ta med seg kontanter eller for eksempel ta ut penger i kassa og derfor bare måtte betale der en gang. Typiske folk du møter fra tid til annen som ikke er på utkikk etter å gjøre noe annet enn å klage og syte i stedet for å jobbe aktivt mot å forbedre livet sitt litt, men heller vil grave seg ned i sin egen møkk. Sånne har jeg ingenting til overs for

Og hva faen kan vel den som sitte i kassa gjøre med problemer som dette uansett, i de fleste tilfeller ikke en dritt.

De verken for gnomer eller dverger, men kortvokste! 

Skrevet
6 minutter siden, SnoopyBoy skrev:

De verken for gnomer eller dverger, men kortvokste! 

En 10 år gammel tråd.

Anonymkode: 5c45d...8e0

• Liker 1
Skrevet
På 13.12.2009 den 21.00, Gjest Gjest skrev:

Faen heller, jeg sitter i kassa. Og i går kommer en en dverg inn, av minste sort, ikke stort mer enn en 90 centimeter lang. Legger på varene, en etter en, og så når hun er ferdig skal hun betale. MED KORT, oi, kortautomaten var visst litt for høyt oppe, så dvergkjærringa blir sur som faen og spør meg om jeg kan løfte den ned. Nei, det kan jeg ikke, ledningen er for kort. Men i stedet henter jeg en liten totrinns stige, og så begynner hu å syte på "det skal være tilpasset alle forskjellige størrelser, universell utforming eller noe skit, bla bla bla bla bla".. veit du hvor mange ganger hver eneste dag jeg får tilbud om løsninger som denne (stigen) for å få betalt?

KLAGING, KLAGING, KLAGING OG MERE KLAGING, jeg sitter i kassa og har gjort mitt beste, men hun føler for å syte som faen hele veien igjennom selv om jeg gjør mitt beste. Jeg kommenterer det og hu truer med å sende en eller annen jævla dvergorganisasjon etter meg

Spørsmålet mitt er, om du får problemer 10 ganger daglig med å betale med kort. HVORFOR I HULESTE HELVETTE KAN DU IKKE HA MED DEG KONTANTER I STEDET?! Hvorfor skal hele Norge tilpasse seg deg, hvorfor skal hele norge bli lavere når du helt enkelt kan gå i banken eller minibanken, ta ut noen faen penger å slutte og syntes så forbanna synd i deg selv.

Fra nå av hater jeg dverger, ei så sur dame har jeg aldri møtt!

Folk som deg burde ha forbud mot å jobbe i serviceyrker. Makan til mangel på oppførsel skal man lete lenge etter. 

Gjest 007_008_007
Skrevet
På ‎13‎.‎12‎.‎2009 den 21.00, Gjest Gjest skrev:

Faen heller, jeg sitter i kassa. Og i går kommer en en dverg inn, av minste sort, ikke stort mer enn en 90 centimeter lang. Legger på varene, en etter en, og så når hun er ferdig skal hun betale. MED KORT, oi, kortautomaten var visst litt for høyt oppe, så dvergkjærringa blir sur som faen og spør meg om jeg kan løfte den ned. Nei, det kan jeg ikke, ledningen er for kort. Men i stedet henter jeg en liten totrinns stige, og så begynner hu å syte på "det skal være tilpasset alle forskjellige størrelser, universell utforming eller noe skit, bla bla bla bla bla".. veit du hvor mange ganger hver eneste dag jeg får tilbud om løsninger som denne (stigen) for å få betalt?

KLAGING, KLAGING, KLAGING OG MERE KLAGING, jeg sitter i kassa og har gjort mitt beste, men hun føler for å syte som faen hele veien igjennom selv om jeg gjør mitt beste. Jeg kommenterer det og hu truer med å sende en eller annen jævla dvergorganisasjon etter meg

Spørsmålet mitt er, om du får problemer 10 ganger daglig med å betale med kort. HVORFOR I HULESTE HELVETTE KAN DU IKKE HA MED DEG KONTANTER I STEDET?! Hvorfor skal hele Norge tilpasse seg deg, hvorfor skal hele norge bli lavere når du helt enkelt kan gå i banken eller minibanken, ta ut noen faen penger å slutte og syntes så forbanna synd i deg selv.

Fra nå av hater jeg dverger, ei så sur dame har jeg aldri møtt!

Enten er dette en tulltråd eller så er du tvers igjennom det mest usympatiske menneske som finnes. I følge din logikk kan jo handikappede holde seg hjemme fordi samfunnet ikke vil finne løsninger slik at de kan ferdes ute i samfunnet? Man trenger jo ikke lenger å lage rullestolramper. Hva er vitsen med å lage elektroniske dingser som for eks. TOBII Eye tracker 4C for mennesker med cerebral parese slik at de kan benytte datamaskiner? Er du sann???

AnonymBruker
Skrevet
7 timer siden, OPIgirl skrev:

Folk som deg burde ha forbud mot å jobbe i serviceyrker. Makan til mangel på oppførsel skal man lete lenge etter. 

Dette er bare en tulletråd

Anonymkode: 5fdd9...905

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...