Anaconda Skrevet 17. desember 2009 #41 Skrevet 17. desember 2009 Jeg er delvis enig med (den andre) gjesten, jeg - TS skryter i tidligere innlegg av at alle andre kunder er så fornøyd med henne, og at det derfor kun må være noe galt med den kortvokste kvinnen. Det jeg reagerte på var at h*n ba TS finne seg en annen ORDENTLIG jobb, fordi man ikke kan ha respekt for kassadamer som bare sitter og "beeper" dagen lang. Det synes jeg ble usaklig og et stort glefs over alle trivelige kassadamer rundt omkring. 1
Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 17. desember 2009 #42 Skrevet 17. desember 2009 Jeg syns det er litt å ta i med å kalle dem ulike navn, det gjelder for alle. JEg har dog merket meg at ja f.eks kortvokste kan være krasse. Uten å generalisere så er det mange som gir uttrykk at de er i sin fulle rett til å oppføre seg slik de vil, fordi ingen vil jo "være slem mot en kortvokst". Det er vanskelig å si hva jeg ville si, men jeg mener da f.eks folk som sitter i rullestol, kortvokste, ja slikt. Mange opparbeider seg sikkert en heftig forsvarsmekanisme også, vi er jo uansett like alle mann, men måten man fremstår på er jo det som gjør inntrykket. Det finnes mange triste skjebner i verden. Noen handikapede kan være sure, men det kan da småbarnsmødre som ikke får klemt seg inn på trikken og får plass til vogn og sitteplass til seg og den litt større ungen, også være. Min opplevelse av handikapede mennesker er at de faktisk er positive, prøver å gjøre det beste ut av sin situasjon.
Mir Skrevet 17. desember 2009 #43 Skrevet 17. desember 2009 Det jeg reagerte på var at h*n ba TS finne seg en annen ORDENTLIG jobb, fordi man ikke kan ha respekt for kassadamer som bare sitter og "beeper" dagen lang. Det synes jeg ble usaklig og et stort glefs over alle trivelige kassadamer rundt omkring. Enig. Enhver tjener til livets opphold, være seg søppeltømmere ( som jeg har hørt tjener godt), bank, ingeniør eller hva. Lavmål å måle respekt utifra hvilken jobb man har for å unne seg kneipbrød.
Hamster Skrevet 17. desember 2009 #44 Skrevet 17. desember 2009 (endret) Skal jeg fortelle deg en hemmelighet? Jeg har NULL respekt for dem som sitter i kassa på Rimi og lignende... [...] de ønsker nok bare å komme seg hjem etter en lang dag på en ORDENTLIG jobb! Du glemmer nok at ofte er de som jobber i kassa på Rimi er studenter eller liknende, kommer såklart an på alderen hvor sannsynlig det er såklart, men de fleste som jobber på Rimi jobber 100% med skole og i tillegg rundt 50% på butikken. Så når du går hjem etter en lang dag, da går de som jobber på Rimi på jobben er å ha lest hele tiden du var på jobb. Lurer på hvem som er mest slask av du og dem? Endret 17. desember 2009 av Thrusthamster
Anaconda Skrevet 17. desember 2009 #45 Skrevet 17. desember 2009 Det finnes mange triste skjebner i verden. Noen handikapede kan være sure, men det kan da småbarnsmødre som ikke får klemt seg inn på trikken og får plass til vogn og sitteplass til seg og den litt større ungen, også være. Min opplevelse av handikapede mennesker er at de faktisk er positive, prøver å gjøre det beste ut av sin situasjon. Jo, og så er det jo en kjent sak at svakere grupper ikke akkurat får servert sine rettigheter gjennom verken NAV eller noen andre steder. Jeg kjenne personlig til at det ikke er lett fordi det er ingen som kommer på døra til deg og fortelle deg hva du har rett på. Jeg tror at samfunnet har blitt bedret i forhold til at det nå er bedre tilrettelagt på de fleste steder, men skal ha i bakhodet at godt voksne handicappede og ikke minst deres foreldre/pårørerende har kjempet mye opp gjennom tidene.. Synd dersom dette skal gå utover kassadamer og andre, men dette er nok et resultat av en lang kamp og fortvilelse.
Anaconda Skrevet 17. desember 2009 #46 Skrevet 17. desember 2009 Du glemmer nok at ofte er de som jobber i kassa på Rimi er studenter eller liknende, kommer såklart an på alderen hvor sannsynlig det er såklart, men de fleste som jobber på Rimi jobber 100% med skole og i tillegg rundt 50% på butikken. Så når du går hjem etter en lang dag, da går de som jobber på Rimi på jobben er å ha lest hele tiden du var på jobb. Lurer på hvem som er mest slask av du og dem? ELLER andre mennesker som ikke er studenter, men som av ulike grunner likevel jobber på rimi. Er de slasker da, siden de bare gjør dette?
Hamster Skrevet 17. desember 2009 #47 Skrevet 17. desember 2009 Nei, jeg synes ikke det, men det hadde ikke vært et bra motargument mot den andre brukeren som synes det selv. :gjeiper:
Gjest TS Skrevet 17. desember 2009 #48 Skrevet 17. desember 2009 Skal jeg fortelle deg en hemmelighet? Jeg har NULL respekt for dem som sitter i kassa på Rimi og lignende... -og hvorfor skulle jeg ha det? Det kreves ikke NOE av dere, dere bare sitter der og "bipper" varene, kanskje klarer dere selv å finne ut av hvilken frukt jeg har lagt på rullebåndet, men som oftest får jeg spørsmålet: "hva er dette for noe?" Og disse kundene som visstnok er så fornøyde med deg - vet du at vi andre, vi setter på autopilot når vi er og handler - ingen som har interesse av å være hyggelig mot kassabetjeningen. Så de som "bare ville hatt positive ting å si om deg" - de bryr seg nok ikke, de ønsker nok bare å komme seg hjem etter en lang dag på en ORDENTLIG jobb! Herlig ærlighet! Men faktum er det samme, i løpet av uka har jeg snakka med sikkert 1000-2000 kunder og bare 2-3 av dem har vert helt på trynet. Da er det ikke meg det er noe galt med Men som alle andre jobber jeg for å tjene penger for å skape meg en buffer slik at jeg har den når jeg utdanner meg videre. =)
Gjest TS Skrevet 17. desember 2009 #49 Skrevet 17. desember 2009 Det jeg reagerer på TS; er det voldsomme raseriutbruddet, som om dette er tidenes overtramp! Lar du deg virkelig vippe på pinnen av dette? Jeg tror TS overdriver litt i reaksjonen... Såå ille var det vel ikke? Dessuten opplever jeg ytblåsningen din som noe usaklig og umoden. Hvor gammel er du? Joda, jeg har selv sittet i kassen og joda, jeg skjønner godt hva du mener med irriterende kunder. Jeg forsto det slik at du ikke hadde noen utblåsning overfor kunden og det er i såfall vel og bra. Det er dessverre slik at de som sitter i kassa/de som er i nærkontakt med kundene er de som får "dritten" selv om disse beskjedene skulle ha vært til de lengre oppe i systemet, i dette tilfellet sjefen din. Men du får formidle beskjed videre da. Det jeg skriver skal leses. Hadde du lest eller kommentert ett kjedelig skrevet innlegg? Nei Er viktig å rase fra seg litt sånn at du slipper å gå rundt å irritere deg på ting
Gjest gjestdeluxe Skrevet 17. desember 2009 #50 Skrevet 17. desember 2009 Faen heller, jeg sitter i kassa. KLAGING, KLAGING, KLAGING OG MERE KLAGING, jeg sitter i kassa. Fra nå av hater jeg dverger, ei så sur dame har jeg aldri møtt! Kanskje det vil hjelpe om de kortvokste flørter litt med deg der du sitter?
Gjest TS Skrevet 17. desember 2009 #51 Skrevet 17. desember 2009 Kanskje det vil hjelpe om de kortvokste flørter litt med deg der du sitter? høres ut som en slager! men ville nøyd meg med ett smil og en hyggelig tone
Gjest Gjest Skrevet 17. desember 2009 #52 Skrevet 17. desember 2009 Jeg er kortvokst og jeg forstår delvis frusturasjonen til ts om sure kunder for det er jo iallefall ikke dere i kassa sin feil, men at du går så langt til verks og slenger med leppa som du gjør er ikke bare ondt, men ufattelig. Hadde det vært en mørkhudet som var frekk mot deg hadde du aldri skrevet åpningsinnlegget på den måten.. Det er noe med funksjonshemmede.. vi skal visst tåle så mye mer...
Gjest Sura Skrevet 17. desember 2009 #53 Skrevet 17. desember 2009 Herregud da så mye "DAAAAKAR DVERG" det var her... TS irriterer seg over oppførselen til dama mens dere automatisk tilgir fordi hun er dverg. Dvergdama må da skjønne at det ikke er hun i kassa som er årsaken til at ting ikke er tilrettelagt. Enkelte folk er rett og slett for jævlige kunder og ville vært det uansett. Det er som å kjefte på badevakta for at du ikke kan svømme... Sure drittkunder har ingen "rett" til å møte smil fra dem bak kassa hvis de selv oppfører seg som idioter.
Gjest TS Skrevet 17. desember 2009 #54 Skrevet 17. desember 2009 Jeg er kortvokst og jeg forstår delvis frusturasjonen til ts om sure kunder for det er jo iallefall ikke dere i kassa sin feil, men at du går så langt til verks og slenger med leppa som du gjør er ikke bare ondt, men ufattelig. Hadde det vært en mørkhudet som var frekk mot deg hadde du aldri skrevet åpningsinnlegget på den måten.. Det er noe med funksjonshemmede.. vi skal visst tåle så mye mer... Jeg er rasist, når alarmen går på en hvit 70 år gammel dame regner jeg med at hun har vert på butikken ikke så langt unna som bruker samme alarmer som oss. Skjer det samme med en mørkhudet dame (eller mann) så begynner jeg å lure på om hun stjeler. Fornøyd? Jeg skriver dette innlegget fordi noen mennesker går rundt og får alle rundt dem sure, i dette tilfeller var det en dverg, noe som gjør hele situasjonen litt spesiell og verdt og nevne. Hadde det vert en helt normal mann eller dame hadde det bare vert enda en sur person, ikke noe verdt og nevne. Har ingenting i mot kortvokste i det hele, skjønner godt at dere er irriterte. Men når noen sprer irritasjonen sin rundt til alle andre slik at ingenting blir hyggelig ser jeg ingen grunn til å vise nåde. Det sagt, hadde det ikke vert en dverg så hadde det som posteren over sier heller ikke vert mye sympati rundt om kring.
Bellatrix Skrevet 17. desember 2009 #55 Skrevet 17. desember 2009 oppfatter dette som at dama heller vil kjempe for kortvokstes rettigheter enn å tilpasse seg.. noen må ha vel ha spurt henne om hvorfor hun ikke bare kan bruke kontanter og ta ut ettervert i stedet for å skape trøbbel hele tiden? Jeg har fortsatt ikke fått svar på hvordan hun skal kunne bruke kontanter hvis hverken minibanker eller betalingsterminaler er tilrettelagt for at hun skal kunne bruke de. Jeg skjønner at ts synes det er kjipt å bli kjeftet på, og jeg synes det var bra at det ble funnet fram en krakk for henne, men er man veldig kortvokst (jeg vet ikke hvor kortvokst hun var) så kan man ikke be henne ha med seg kontanter rundt omkring så lenge hun heller ikke har mulighet til å ta ut kontanter. Jeg vet ikke hvordan det skal løses. Jeg skjønner at det er dumt med lang ledning og at butikken da lettere er utsatt for svindel, men samfunnet består av mange typer mennesker som skal bruke mange forskjellige tjenester. Hvordan gjør de det i butikken til ts hvis det kommer en rullestolbruker?
Gjest Gjest Skrevet 17. desember 2009 #56 Skrevet 17. desember 2009 Jeg har fortsatt ikke fått svar på hvordan hun skal kunne bruke kontanter hvis hverken minibanker eller betalingsterminaler er tilrettelagt for at hun skal kunne bruke de. Jeg skjønner at ts synes det er kjipt å bli kjeftet på, og jeg synes det var bra at det ble funnet fram en krakk for henne, men er man veldig kortvokst (jeg vet ikke hvor kortvokst hun var) så kan man ikke be henne ha med seg kontanter rundt omkring så lenge hun heller ikke har mulighet til å ta ut kontanter. Jeg vet ikke hvordan det skal løses. Jeg skjønner at det er dumt med lang ledning og at butikken da lettere er utsatt for svindel, men samfunnet består av mange typer mennesker som skal bruke mange forskjellige tjenester. Hvordan gjør de det i butikken til ts hvis det kommer en rullestolbruker? Hadde hun tatt ut kontanter i halvparten av butikkene hun gikk i hadde hun sluppet å kjefte i den andre halvparten som hadde halvert problemet hennes.. Hvis det er vanskelig hele tiden så burde jo det å ta ut kontanter hver eneste gang du kom til en veltilpasset butikk være en luksusløsning.
Anaconda Skrevet 17. desember 2009 #57 Skrevet 17. desember 2009 Jeg er rasist, når alarmen går på en hvit 70 år gammel dame regner jeg med at hun har vert på butikken ikke så langt unna som bruker samme alarmer som oss. Skjer det samme med en mørkhudet dame (eller mann) så begynner jeg å lure på om hun stjeler. Fornøyd? Jeg skriver dette innlegget fordi noen mennesker går rundt og får alle rundt dem sure, i dette tilfeller var det en dverg, noe som gjør hele situasjonen litt spesiell og verdt og nevne. Hadde det vert en helt normal mann eller dame hadde det bare vert enda en sur person, ikke noe verdt og nevne. Har ingenting i mot kortvokste i det hele, skjønner godt at dere er irriterte. Men når noen sprer irritasjonen sin rundt til alle andre slik at ingenting blir hyggelig ser jeg ingen grunn til å vise nåde. Det sagt, hadde det ikke vert en dverg så hadde det som posteren over sier heller ikke vert mye sympati rundt om kring. "Fra nå av hater jeg dverger" skrev du. Slik jeg ser det har du selv innrømmet at du tok litt ekstra i i presentasjonen av problemstillingen, men det blir liksom litt..heavy.
Anaconda Skrevet 17. desember 2009 #58 Skrevet 17. desember 2009 Hadde hun tatt ut kontanter i halvparten av butikkene hun gikk i hadde hun sluppet å kjefte i den andre halvparten som hadde halvert problemet hennes.. Hvis det er vanskelig hele tiden så burde jo det å ta ut kontanter hver eneste gang du kom til en veltilpasset butikk være en luksusløsning. Men dette hjelper jo ikke rullestolbrukerene?? Dette blir nok litt prinsippsak for folk egentlig. For mange handikappede er det kanskje viktig å kunne være mest mulig som alle andre. Det er for mange nok begrensninger og hensyn og ta fra før. Jeg sier ikke at det er ok å ta i mot uberettiget dritt noen steder, verken for kassadamer eller noen andre. Men det kan være ok å tenke litt på de bakenforliggende årsaker til at folk er som de er. Så slipper man å bruke så mye energi på å være sint også! -og så mye som skrives her nå blir du vel aldri ferdig med saken TS. 1
Hamster Skrevet 18. desember 2009 #59 Skrevet 18. desember 2009 Lurer egentlig på hvem som diskriminerer mest, de som blir irritert på folk som kjefter og smeller til en "uskyldig" person uansett hvordan de ser ut, eller de som mener at de som ser annerledes ut ikke trenger å bruke folkeskikk. :gjeiper:
Holar Skrevet 18. desember 2009 #60 Skrevet 18. desember 2009 Hei TS. Fint at du fikk blåst fra deg litt her. Regner vel egentlig med at du ikke hater kortvokste heller. Dessverre er det noen kunder som ikke viser alminnelig folkeskikk. De fleste av oss som jobber innen en servicenæring har opplevd disse. Det som egentlig er den store frustrasjonen, er at du får kjeft for noe du ikke får gjort noe med. Et tips til neste gang, smil og si at de får prate med sjefen din om dette problemet - "Det kan jo hende at de forstår problemet når du snakker med dem selv"
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå