Gå til innhold

Krangel med dverg

Fremhevede innlegg

Skrevet

er det lov å si dverg lenger

[/quote

Folk skal vel si kortvokst nå ;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Til dere som mener jeg ikke passer i serviceyrke: Piss off, dere har ikke noe som helst grunnlag for å si det. Jeg hadde mellom 200 og 400 positive kunder i går, tykke, tynne, hvite, svarte, gule, handicappede, rosa transvestitter, langhårede og korthårede som kun ville ha hatt positive ting å si om meg!

Og så kommer en liten dverg og begynner å klage som faen når jeg åpenbart gjør det jeg kan for å hjelpe henne. Når jeg smilende henter en totrinns stige sånn at hun kommer seg opp til kortautomaten mens hun bare fortsetter og klage som faen så har jeg ingenting til overs for henne. Når du som en kortvokst dverg VEIT at det kommer til å bli problemer nesten hver eneste plass du kommer innom om du bestemmer deg for å betale med kort så kan du faen i meg lære av det og begynne å gå med kontanter i stedet!

Når hun sier at hun har fått slike tilbud flerfoldige ganger allerede i dag og får det hele tiden så er det eneste jeg tenker: Jasså, så jeg er den tiende personen du kjefter på i dag?

• Liker 1
Skrevet

Jeg forstår deg ts, og tror ikke frustrasjonen din går på kortvokste generelt, men folk som klager og klager selv om du gjør det beste ut av situasjonen der og da.

Jeg regner jo med at du smilte og var behjelpelig mens det hele pågikk og det er LOV å være frustrert over kunder som kun sprer gugge, så lenge en ikke lar det skinne gjennom på jobben. Selv den perfekte selger møter håpløse kunder og det er lov å bli irritert inni seg, selv om smilet og serviceinnstillingen ligger tykt på utenpå.

Noen mennesker har dårlige dager og da skal alle rundt en også få høre det. Takler ikke sånne folk altså!

En kortvokst eller en i rullestol som til stadighet opplever at ting ikke kan tilrettelegges kan og BØR si i fra til betjeningen! Men de behøver ikke lempe alle urettferdigheter de opplever over på personen i kassa for det vel? Når betjeningen gjør det de kan, der og da (ts kunne jo ikke akkurat ringe en elektriker mens kunden ventet heller, for å få forlenget ledningen...) så bør kunden forstå at betjeningen faktisk gjør sitt beste, uansett situasjon.

Og ts? Du burde gå til sjefen din og si ifra om problemet med lengden på ledningen slik at dette problemet ikke oppstår flere ganger! Og så er det godt at du tar ut frustrasjonen din på et nettforum i stedet for på jobben!

• Liker 1
Gjest Gjest_Snehvit_*
Skrevet
er det lov å si dverg lenger

Selvfølgelig kan man si dverg, men omtaler man kortvokste mennesker som dverger så har man fulgt lite godt med i eventyrtimen.

Skrevet

Så mange tøfler det var i denne tråden da? "Er det lov å si dverg lenger?" :skratte:

Hvis man vil si dverg kan man vel si dverg, man skal være snill med de vanskeligstilte og alt det der, men når de eneste de gjør er å klage og syte over ting de lett kunne ha gjort noe med selv, og etter at de har sett at den de klager til ikke har noe med det å gjøre og ikke får gjort noe mer heller, da kan man kalle dem hva de vil. Kan hende at dvergen hadde et bra poeng, men det kan være det samme når man ikke kan oppføre seg som folk.

Når man jobber i butikk møter man mange kunder som tror at alt skal tilpasse seg dem og ikke motsatt. Hvis kunder hos meg begynner og klage og kjefte og smelle for ting jeg ikke kan gjøre noe med, sender jeg dem ut av butikken. De er i butikken og kjøper ting fordi jeg tillater dem det, de har ingen makt over den som står bak kassa overhodet. Folkeskikk er det lite av rundt omkring, og det er vel det som forårsaket innlegget til TS.

• Liker 1
Skrevet

er noe med det at når man er i butikk så oppfører man seg pent uansett hva, ellers får man sparken (med mindre det er din egen butikk). men kundene må ikke tro vi hele tiden gjør det fordi vi liker dem, er ikke noe mer glad i avskyelige mennesker enn noen andre bare fordi jeg holder det inni meg på jobb. folk tillater seg ofte å oppføre seg nedlatende mot butikkpersonale når de er på jobb selv om de aldri i verden hadde turt det på hjemmefront, fordi de ubevisst VET at det er en del av jobben vår å håndtere den dritten de slenger mot oss på en hyggelig måte.

for å gi ett eksempel; jeg har lite penger i kassa og noen spør om å ta ut, jeg sier at jeg ikke kan gi ut noe annet enn 200lapper siden jeg trenger hundrelappene mine, han blir litt sur men tar 400 kroner ut allikevel. da kommer nestemann inn og demonstrativt gir meg tusenlappen sin når han skal betale 200 selv om jeg ser at han har i alle fall 800 kroner 200 og 100 lapper, jeg kommenterer det og han står der og ser opp og plystrer, "nei, de trenger jeg til andre ting". jeg gir ut 800 kroner i vekslepenger i kun hundrelapper og må ringe for å få noen til å hente nye vekslepenger for meg. Når jeg er ferdig med telefonsamtalen kommenterer kunden "jeg skal ta en prat med sjefen din senere om den oppførselen jeg". jeg sier selvfølgelig at om han har lyst får han bare gjøre det. er hyggelig mot ham mens han går

ingen hadde prøvd å gjøre noe slikt mot meg på hjemmefront, men når du står der i butikkskjorta de tror folk de kan tillate seg nesten hva som helst

tenk litt på det før dere neste gang leker spydige mot kassadama

• Liker 1
Skrevet

Huff, vi butikkmedarbeidere må tåle mye dritt fra frekke kunder. Og dere som sier at TS må snakke med sjefen sin om lengden på ledningen er det ikke alltid så enkelt. Våre korteterminaler er limt fast av sikkerhetshensyn (for å hindre at folk tukler med dem for å drive med kortsvindel).

Jeg skjønner at TS ble sur, da h*n prøvde så godt h*n kunne å hjelpe, men jeg skjønner også at den kortvokste personen ble sint, da denne personen sansynligvis ofte støter på masse problemer fordi samfunnet ikke er tilrettelagt for kortvokste.

• Liker 1
Skrevet

oppfatter dette som at dama heller vil kjempe for kortvokstes rettigheter enn å tilpasse seg.. noen må ha vel ha spurt henne om hvorfor hun ikke bare kan bruke kontanter og ta ut ettervert i stedet for å skape trøbbel hele tiden?

• Liker 1
Skrevet

Jeg syns det er litt å ta i med å kalle dem ulike navn, det gjelder for alle. JEg har dog merket meg at ja f.eks kortvokste kan være krasse. Uten å generalisere så er det mange som gir uttrykk at de er i sin fulle rett til å oppføre seg slik de vil, fordi ingen vil jo "være slem mot en kortvokst".

Det er vanskelig å si hva jeg ville si, men jeg mener da f.eks folk som sitter i rullestol, kortvokste, ja slikt. Mange opparbeider seg sikkert en heftig forsvarsmekanisme også, vi er jo uansett like alle mann, men måten man fremstår på er jo det som gjør inntrykket.

• Liker 1
Skrevet
Hva? Men hvorfor heter det minibank da? :klø:

:fnise:

Uhuu, du var fornøyd med den, ja...

Det finnes noen så enkle mennesker, altså!

Skrevet
Til dere som mener jeg ikke passer i serviceyrke: Piss off, dere har ikke noe som helst grunnlag for å si det. Jeg hadde mellom 200 og 400 positive kunder i går, tykke, tynne, hvite, svarte, gule, handicappede, rosa transvestitter, langhårede og korthårede som kun ville ha hatt positive ting å si om meg!

Og så kommer en liten dverg og begynner å klage som faen når jeg åpenbart gjør det jeg kan for å hjelpe henne. Når jeg smilende henter en totrinns stige sånn at hun kommer seg opp til kortautomaten mens hun bare fortsetter og klage som faen så har jeg ingenting til overs for henne. Når du som en kortvokst dverg VEIT at det kommer til å bli problemer nesten hver eneste plass du kommer innom om du bestemmer deg for å betale med kort så kan du faen i meg lære av det og begynne å gå med kontanter i stedet!

Når hun sier at hun har fått slike tilbud flerfoldige ganger allerede i dag og får det hele tiden så er det eneste jeg tenker: Jasså, så jeg er den tiende personen du kjefter på i dag?

Skal jeg fortelle deg en hemmelighet?

Jeg har NULL respekt for dem som sitter i kassa på Rimi og lignende... -og hvorfor skulle jeg ha det? Det kreves ikke NOE av dere, dere bare sitter der og "bipper" varene, kanskje klarer dere selv å finne ut av hvilken frukt jeg har lagt på rullebåndet, men som oftest får jeg spørsmålet: "hva er dette for noe?"

Og disse kundene som visstnok er så fornøyde med deg - vet du at vi andre, vi setter på autopilot når vi er og handler - ingen som har interesse av å være hyggelig mot kassabetjeningen. Så de som "bare ville hatt positive ting å si om deg" - de bryr seg nok ikke, de ønsker nok bare å komme seg hjem etter en lang dag på en ORDENTLIG jobb!

Gjest Gjest_gjest_*
Skrevet

Åh så politisk korrekte vi var da.

Jeg synes den var ustyrtelig morsom! :legrine:

Skrevet

Hva? Men hvorfor heter det minibank da?

Jeg lo av den selv jeg. Man kan ikke alltid ta alt så alvorlig og i verste mening. Litt spøk må vi tillate oss, også når det gjelder dem som er litt annerledes. Det å kunne spøke med noen, viser jo at de er inkludert. Se bare forskjellen på at vi kan servere vitser om "dumme" svensker, fordi vi er jo egentlig naboer og godt forlikt med dem, men prøv deg på en negervits.

Jeg tror at om du hadde servert den vitsen om minibanken på julebordet i de kortvokstes landforbund, hadde de antageligvis ledd.

• Liker 1
Skrevet
Faen heller, jeg sitter i kassa. Og i går kommer en en dverg inn, av minste sort, ikke stort mer enn en 90 centimeter lang. Legger på varene, en etter en, og så når hun er ferdig skal hun betale. MED KORT, oi, kortautomaten var visst litt for høyt oppe, så dvergkjærringa blir sur som faen og spør meg om jeg kan løfte den ned. Nei, det kan jeg ikke, ledningen er for kort. Men i stedet henter jeg en liten totrinns stige, og så begynner hu å syte på "det skal være tilpasset alle forskjellige størrelser, universell utforming eller noe skit, bla bla bla bla bla".. veit du hvor mange ganger hver eneste dag jeg får tilbud om løsninger som denne (stigen) for å få betalt?

KLAGING, KLAGING, KLAGING OG MERE KLAGING, jeg sitter i kassa og har gjort mitt beste, men hun føler for å syte som faen hele veien igjennom selv om jeg gjør mitt beste. Jeg kommenterer det og hu truer med å sende en eller annen jævla dvergorganisasjon etter meg

Spørsmålet mitt er, om du får problemer 10 ganger daglig med å betale med kort. HVORFOR I HULESTE HELVETTE KAN DU IKKE HA MED DEG KONTANTER I STEDET?! Hvorfor skal hele Norge tilpasse seg deg, hvorfor skal hele norge bli lavere når du helt enkelt kan gå i banken eller minibanken, ta ut noen faen penger å slutte og syntes så forbanna synd i deg selv.

Fra nå av hater jeg dverger, ei så sur dame har jeg aldri møtt!

Men faktum er at denne kortvokste damen faktisk hadde rett. Det er tilogmed lovfestet. Det SKAL være tilpasset alle.

I din situasjon akkurat der og da, kunne du kanskje ikke gjort stort annet, rent praktisk, enn det du gjorde. Men forretningen som sådan er forplikta til å legge til rette også for de kortvokste. Og det burde ikke være så vanskelig å få en innretning som gjør det mulig også for en kort person å betale varene sine med kort. Så som representant for en servicebedrift burde du ha beklaget, og tatt det opp med din nærmeste leder ved første anledning. Kanskje han ikke er klar over det.

Lett å hate dverger som er frustrerte over at ting ikke fungerer for dem, ikke engang enkle ting som å handle mat. De kunne jo bare gitt fan i å bli så jævla stutte, liksom. NOT!! Det jeg hater mer, er folk som ikke skjønner at de er en del av problemet, og at de burde lette på ræva og forsøke å finne ut av hvordan de kan bli en del av løsningen i stedet.

• Liker 1
Skrevet
Skal jeg fortelle deg en hemmelighet?

Jeg har NULL respekt for dem som sitter i kassa på Rimi og lignende... -og hvorfor skulle jeg ha det? Det kreves ikke NOE av dere, dere bare sitter der og "bipper" varene, kanskje klarer dere selv å finne ut av hvilken frukt jeg har lagt på rullebåndet, men som oftest får jeg spørsmålet: "hva er dette for noe?"

Og disse kundene som visstnok er så fornøyde med deg - vet du at vi andre, vi setter på autopilot når vi er og handler - ingen som har interesse av å være hyggelig mot kassabetjeningen. Så de som "bare ville hatt positive ting å si om deg" - de bryr seg nok ikke, de ønsker nok bare å komme seg hjem etter en lang dag på en ORDENTLIG jobb!

Ehm...hva er det du snakker om? Skal yrket til den enkelte være avgjørende for om du har respekt for dem eller ikke?

Jeg hadde i utgangspunktet tenkt å glefse litt til TS (og det er kanskje det som er hensikten din også, men dette fikset du dårlig) men nå tar jeg deg først i stedet. Ubrukelig kommentar!

• Liker 1
Skrevet
Hva? Men hvorfor heter det minibank da?

Jeg lo av den selv jeg. Man kan ikke alltid ta alt så alvorlig og i verste mening. Litt spøk må vi tillate oss, også når det gjelder dem som er litt annerledes. Det å kunne spøke med noen, viser jo at de er inkludert. Se bare forskjellen på at vi kan servere vitser om "dumme" svensker, fordi vi er jo egentlig naboer og godt forlikt med dem, men prøv deg på en negervits.

Jeg tror at om du hadde servert den vitsen om minibanken på julebordet i de kortvokstes landforbund, hadde de antageligvis ledd.

Jeg tror også at kortvokste kunne ha ledd av dette på julebordet sitt; enkelte ting er lettere å tulle med selv enn at andre skal gjøre det.

Skrevet
Ehm...hva er det du snakker om? Skal yrket til den enkelte være avgjørende for om du har respekt for dem eller ikke?

Jeg hadde i utgangspunktet tenkt å glefse litt til TS (og det er kanskje det som er hensikten din også, men dette fikset du dårlig) men nå tar jeg deg først i stedet. Ubrukelig kommentar!

Jeg er delvis enig med (den andre) gjesten, jeg - TS skryter i tidligere innlegg av at alle andre kunder er så fornøyd med henne, og at det derfor kun må være noe galt med den kortvokste kvinnen.

Skrevet

Det jeg reagerer på TS; er det voldsomme raseriutbruddet, som om dette er tidenes overtramp! Lar du deg virkelig vippe på pinnen av dette? Jeg tror TS overdriver litt i reaksjonen... Såå ille var det vel ikke? Dessuten opplever jeg ytblåsningen din som noe usaklig og umoden. Hvor gammel er du?

Joda, jeg har selv sittet i kassen og joda, jeg skjønner godt hva du mener med irriterende kunder. Jeg forsto det slik at du ikke hadde noen utblåsning overfor kunden og det er i såfall vel og bra. Det er dessverre slik at de som sitter i kassa/de som er i nærkontakt med kundene er de som får "dritten" selv om disse beskjedene skulle ha vært til de lengre oppe i systemet, i dette tilfellet sjefen din. Men du får formidle beskjed videre da.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...