Gå til innhold

Har kjøpt nye øreringer som farger øreflippene mine grønne

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har altså kjøpt nye øreringer og etter å ha hatt de på en stund blir øreflippene grønne. Jeg har vanligvis bare brukt ekte gull og sølv, og trodde disse var laget i sølv. Kan det være noe annet? Og hva kan jeg gjøre med de slik at jeg ikke utvikler allergi?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du burde bytte delen som henger inntil øret i tilfelle du kan utvikle allergi

Skrevet

Du har kjøpt øreringer som inneholder Nikkel, du må ha nikkelfritt. Ellers blir huden grønn.

Skrevet

Det kan være det som kalles sølvsulfid. Vet ikke om det er allergifremkallende.

Gjest SmallTalk
Skrevet

Det er i beste fall sterlingssølv, i værste fall ikke sølv i det hele tatt. Uansett, grønne øreflipper er ikke noe godt tegn. Bytt øredobbene.

(Og for meg med heftig nikkelallergi ville nok de øredobbene være oppskriften på vvonde og værkende øreflipper!)

Skrevet
Det er i beste fall sterlingssølv, i værste fall ikke sølv i det hele tatt. Uansett, grønne øreflipper er ikke noe godt tegn. Bytt øredobbene.

(Og for meg med heftig nikkelallergi ville nok de øredobbene være oppskriften på vvonde og værkende øreflipper!)

Er ikke sterlingsølv vanlig smykkesølv da? I så fall rart at det skal være noe spesielt med det.

Gjest Gjest_trådstarter_*
Skrevet

Ser at øreringene er stemplet med 925 som jo betyr at det er sølv. Rart at øreflippen blir grønn, men kanskje bare øreringen som farger av på et vis?

Skrevet

Jeg ville gått tilbake til butikken og vist ørene dine, og spurt hva slags sølv det var, og hvorfor det ble sånn (synes gullsmeder skal kunne svare på slikt). Kanskje du kan få hevet kjøpet også?

Skrevet

Jeg blir alltid grønn av nikkel i smykker ihvertfall :sur:

Skrevet

Haha.. Jeg også. Alle øreringer/dobber jeg har kjøpt på Vita får jeg grønne hull av. Det er ikke nikkel fordi da ville jeg ha klødd. Men det som er sikkert er at det ikke er ekte sølv... :fnise: Very nice!

Spandere litt mer enn 29.90 neste gang. (Men H&M til 19,90 går bra :sjenert: )

:sminkedokke:

Gjest Gjest_trådstarter_*
Skrevet

Dette var skikkelige dyre øredobber også, betalte over tusen kr. Håper ikke det er noe galt med de. Skal ta de med til gullsmeden og be de se på dem der. Kanskje jeg bare kan bytte delen som er inni øret slik en foreslo her.

Skrevet
Er ikke sterlingsølv vanlig smykkesølv da? I så fall rart at det skal være noe spesielt med det.

Jo det er det. S 925 er også renere enn s 830.

Gjest Gjest_Line_*
Skrevet

Nå er jeg ikke 100% sikker, men det kan være kobber i øredobbene, og når kobber irrer (ruster) blir det grønt. De fleste smykker som kjøpes hos gullsmed er såkalte legeringer (blanding av metaller) som f.eks gjør smykket hardere, siden gull er ganske mykt blandes det ofte med andre metaller. Det er hvertfall det jeg tror, men etter min erfaring får jeg grønne ører at uekte smykker som kjøper på H&M og andre plasser.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...