Gå til innhold

Hvordan funker dette med e-ticket?

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Monica_*
Skrevet

Jeg skal bestille fly billett fra travellink.no

Er det safe med e-ticket,eller bedre vanlig?

Det blir ikke mye tull osv?

takk

Gjest Blondie65
Skrevet

Nei. Det fungerer akkurat som en papirutskrevet billett som du får i posten.

Når jeg reiser med SAS, Norwegian eller Ving tar jeg en utskrift av e-post jeg får tilsendt og så sjekker jeg inn som anvist på flyplass. Hos SAS og Norwegian er det automatinnsjekk, på charter (Ving m.fl.) er det skrankeinnsjekk.

Skrevet

Det funker helt fint. De fleste av mine reiser nå er booket på nett og jeg får kun et referansenummer. I begynnelsen printet jeg ut mailene som jeg fikk men nå gidder jeg ikke det en gang. Stiller bare opp på flyplassen med pass og sjekker inn enten via vanlig skranke eller via maskin på flyplassen :-)

Skrevet

Det er ikke det samme - det er mye enklere! Enten taster du inn reservasjonsnr i innsjekkingsautomaten, eller viser det i skranken. Du trenger ikke ha med en bestemt papirbit, og reisen må ikke avlyses om du mister denne. Nummeret kan du skrive ned i planleggeren din, på mobilen eller ha det på en lapp i lomma. Eller alle tre om du er av den nervøse typen ;)

Skrevet (endret)

Til info gikk papirbilletten ut i 2008, og om du får en utskrift eller ikke er det uansett en e-tkt, finnes ikke noe annet i dag! Det beste er hvis du tar med referansen - kombinasjon av seks bokstaver og eller tall. For all del kjøp av noen som opplyser at de er IATA-medlem, eller av flyseselskapet selv!

Endret av Bintou
Gjest Gjest_Monica_*
Skrevet

tusen takk for alle svar.Da er billetten bestillt spania-Norway:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...