Gå til innhold

Julegaver til barnehagen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen som gir julegaver til barnehagen barna deres går i? Gir dere da en samlet gave eller en liten ting til hver ansatt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

har ikke barn. men vet at mamma ga gave til den personen som hadde mest med meg å gjøre. å skal gi til alle ansatte på en avdeling kan ofte bli dyrt for folk mitt i julegavehandlinga. ellers kan man jo alltids kjøpe en julestjerne eller noe. en sammletgave har jeg aldri hørt om

Skrevet

Her har barna malt på noen tomme barnematglass, disse fyller vi med brente mandler/ karameller. Alle de ansatte på avdelingen får 2 glass hver til jul.

Veldig billig, men koselig julegave :)

Skrevet

Nei, ingen gaver. Men ønske dem en riktig god jul.

Skrevet

Vi gir barnas avdeling en samlet gave i år. De får en konfekteske, der jeg lar ungene tegne en tegning jeg kler lokket med. Så kan de ha den på pauserommet. (Fant fine hjertekonfektesker på ikea)

Skrevet

Jeg er usikker på om jeg skal gi julegave til bgh i år.

Han har ikke gått der så lenge, begynte i august og jeg er heller ikke super fornøyd med personale på hans avdeling.

Men en konfekteske kan jeg vel alltids rive i, så har de noe å kose seg med på pauserommet når de må jobbe i romjulen.

Gjest Gjest_Kosejenta_*
Skrevet

Vi ga da de gikk i privat fambhg, da var det kun 2, og de fikk et veldig nært og godt forhold til de. Nå går de i kommunale bhg, og har ikke tenkt tanken en gang!!

Gjest die mutter
Skrevet

Jeg ga ikke egne julegaver til barnehagen men var med på å spleise på blomster fra foreldregruppa. Syns jeg betalte nok for at ungene skulle få gå i barnehagen, dette var før makspris.

Jeg gir heller ikke gaver til lærerne men klassekontaktene gir blomster fra "klassekassa".

Skrevet

Jeg gir sjokolade/konfekt og et julekort fra oss, så kan di ha det på pauserommet å kose seg med :)

Skrevet

Hei! Er på den "andre" siden eg da eg jobber i barnehage:) Syns det er veldig koselig med julekort! De fleste lager jo julekort med bilde av barna, og vi vil veldig gjerne få ett vi i barnehagen og:)

Vi får også sjokolade, konfekt, setter stor pris på det. Føler at vi gjør en god jobb, og at dere også syns det:)

Men det er ikke noe "krav" til å måtte gi noe til de ansatte altså, men vi blir veldig gla!! :nisse:

Skrevet

Vi ga en gavepose med litt forskjellig julesnop som de ansatte kunne ha på pauserommet sitt nå siste dagen før jul. Ønsket å gi dem en oppmerksomhet da de har vært helt fantastisk hjelpsomme i høst.

Skrevet

Det er superkoselig å få en liten oppmerksomhet fra foreldre/barn når man jobber i barnehage, så tusen takk til alle dere som gjør det :)

Jobber i familiebarnehage med åtte barn, så det er kanskje litt enklere å gi gaver til de ansatte da, i forhold til en kommunal med mange ansatte.

Uansett, så er det veldig hyggelig å bli satt pris på enten det er kort, konfekt, småkaker osv.

Gjest Gjest_Gabrielle_*
Skrevet

Man kan gi en liten oppmerksomhet når barnet slutter i barnehagen, men jeg er klart imot å gi de ansatte gaver til jul og sommerferier.

Det mest reale hadde vært å samle inn penger fra foreldrene - eventuelt ta fra "felleskassen" og gi noe fra dem alle. Det kan få uheldige konsekvenser om det er noen som gir gaver ved enhver anledning mens andre ikke gjør det.

Synes det er lite profesjonelt å ta imot gaver, og synes kanskje barnehagen burde gått ut med en henstilling om å ikke gi julegaver til de ansatte - kanskje heller med en oppmuntring om å gi til et veldedig formål.

Jeg gir en liten juleoppmerksomhet til ansatte organisasjoner som har hjulpet meg i vanskelige situasjoner - med da til frivillige organisasjoner og ikke organisasjoner med lønnede ansatte.

Skrevet

Vi kjøpte en konfekteske til avdelingen han går i - det er første halvåret hans i ny barnehage, og vi har vært så fornøyde hele veien og har fått veldig god kontakt med dem, så for meg var det naturlig å gi en liten oppmerksomhet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...