Gå til innhold

opplysninger om fellesgjeld i borettslag

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når man får opplyst om hvor stor andel fellesgjelden for en leilighet i et borettslag er, er det kun gjelda pr 311208 man får opplyst? Betyr det også at hvis borettslaget har tatt opp stor gjeld i løpet av 2009 må man finne ut av dette på egen hånd ved å få tak i protokoller fra generalforsamling osv? Har ikke selger noen plikt til å si fra om økning av gjelda i løpet av året i det hele tatt?

Grunnen til at jeg spør er at jeg ser en leilighet til salgs som oppgir verdiene pr 311208 (altså nesten 12 måneder gamle opplysninger), men jeg vet borettslaget i løpet av året har tatt opp et stort lån. Det opplyses ikke om dette i teksten noe sted heller.

Nå som jeg snart skal ut på boligmarkedet føler jeg meg ikke trygg på de opplysningene som gis hvis man skal forholde seg til nesten 12 måneder gamle opplysninger om fellesgjeld...

Håper noen med god greie på dette kan svare....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

TROR det skal oppgis nåværende gjeld. Ikke gjelda som var tidligere nei.

Uten at jeg vet for sikkert. Men som du sier, noe annet ville vært ulogisk.

Skrevet
TROR det skal oppgis nåværende gjeld. Ikke gjelda som var tidligere nei.

Uten at jeg vet for sikkert. Men som du sier, noe annet ville vært ulogisk.

Helt vanlig at gjelden er oppgitt som den var ved siste årsskifte.

Men, i salgsoppgave bør det jo fremgå alle relevante opplysninger om denslags.

Vil man ha helt oppdaterte opplysninger,(som man jo vil) så går man bare å får det skriftelig fra eiend.megler, eventuelt forretningsører for borettslaget. (i mange tilfeller et boligbyggelag)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...