Gjest Gjest Skrevet 13. desember 2009 #1 Skrevet 13. desember 2009 Ganske sårt egentlig. Jeg er som person at jeg MYE heller vil høre sannheten, at hun har andre avtaler, at hun ikke orker. Enn å høre det fra andre... Det handler ikke om at hun ikke skal gå med andre, for det gjør hun og det gjør jeg. Skal jeg snakke med henne...? Noen erfaringer? Synes bare det er vondt, pågått en stund nå.
Gjest Blondie65 Skrevet 13. desember 2009 #2 Skrevet 13. desember 2009 Hva da snakke med henne? Kan du ikke bare la henne være i fred og forsvinne ut av ditt liv når hun tydeligvis ikke bryr seg nok om deg til å vise normal folkeskikk? Jeg skjønner alt om at det er leit å miste bestevenninnen sin og alt det der. Men hvor mye venninne er hun egentlig når hun ikke kan være ærlig med deg og si rett ut at hun ikke har tid/lyst til å være med deg?
Gjest Gjest Skrevet 13. desember 2009 #3 Skrevet 13. desember 2009 Jeg har opplevd dette selv en gang. Inviterte en jeg regnet for å være en ganske nær venninne til nyttårsaften, men hun avslo og sa hun var syk. Noen dager senere fant jeg ut at hun hadde dratt på fest hos noen andre i stedet. Vi er ikke venner i dag... Det finnes så mange bra mennesker der ute at det ikke er noen vits i å kaste bort tiden på løgnere. Det er hun som lyver, ikke du, så det er ikke du som burde føle deg dårlig. Vær heller glad for at du er en ærlig person som ikke ville gjort noe slikt. Finn noen andre å være venner med, du!
Gjest Gjest Skrevet 13. desember 2009 #4 Skrevet 13. desember 2009 Trådstarter her. Tusen takk for svar. Vil ikke miste henne, vi har et nært forhold egentlig. Men må snakke med henne, må jo få vite hva dette er, hvorfor hun ikke kan si ting rett til meg osv. Har ikke så mange venner å miste... Hun er et bra menneske, vi har mye bra sammen. Så forstår egentlig ikke...
Gjest Gjest Skrevet 13. desember 2009 #5 Skrevet 13. desember 2009 Trådstarter her. Tusen takk for svar. Vil ikke miste henne, vi har et nært forhold egentlig. Men må snakke med henne, må jo få vite hva dette er, hvorfor hun ikke kan si ting rett til meg osv. Har ikke så mange venner å miste... Hun er et bra menneske, vi har mye bra sammen. Så forstår egentlig ikke... At en selv føler man har et nært forhold til noen betyr ikke at den andre er enig i dette. Du vet faktisk ikke hva hun føler, så du må forholde deg til handlingene hennes i stedet for å spekulere i noe du aldri kan finne ut av. Gode venner lyver ikke for hverandre for å unngå hverandre. Det er definitivt noe som skurrer her...
Gjest Gjest Skrevet 13. desember 2009 #6 Skrevet 13. desember 2009 Litt vanskelig å få forklart alt her. Men vi har hatt et nært forhold lenge. Den siste tiden det har forandret seg. Jeg har merket det og funnet ut av forskjellige ting. Vil bare få snakket med henne.
Gjest Iah Skrevet 13. desember 2009 #7 Skrevet 13. desember 2009 Litt vanskelig å få forklart alt her. Men vi har hatt et nært forhold lenge. Den siste tiden det har forandret seg. Jeg har merket det og funnet ut av forskjellige ting. Vil bare få snakket med henne. Jeg hadde også et nært forhold til ei venninne over flere år, snakket om alt. Men det endret seg. Til slutt kostet vennskapet mer enn det smakte for min del og jeg hadde ikke lenger særlig utbytte av hennes vennskap. Kanskje feigt, men jeg lot det renne ut i sanden ved å unngå henne.
Gjest megvel Skrevet 13. desember 2009 #8 Skrevet 13. desember 2009 Vennskap endrer seg, og det kan godt være at det er faktorer utenfor deres vennskap som forårsaker endringen i deres. Jeg mistet en av mine nærmeste venninner i sommer. Hun flyttet fra samboeren sin og hjem til sin mor. Da moren bor i andre enden av landet gjorde det at hun valgte å ikke prøve å bevare vennskapet oss i mellom. Jeg synes hun håndterte situasjonen så dårlig ift vennskapet vårt at jeg ikke ønsker kontakt med henne uansett.
Gjest Blush Skrevet 13. desember 2009 #9 Skrevet 13. desember 2009 Ikke rett av henne å lyve selvfølgelig, men det kan være flere grunner til det, jeg kan komme på noen som ikke er gode nok til å avslutte et bra vennskap for. Så ja, du skal snakke med henne og høre hva hun har å si før du gjør noe mer. Synes jeg.
Gjest Gjest Skrevet 13. desember 2009 #10 Skrevet 13. desember 2009 Jeg har en venninne som er sånn. jeg har sluttet å stille krav/ha forventninger til henne, så blir jeg ikke skuffet heller. Hun kan sende en melding om jeg vil finne på noe med henne en fredags-kveld, og jeg svarer f.eks "ja,hadde vært koselig, skulle vi tatt en tur ut?" så går det gjerne en time, og hun svarer at hun ikke kan likevel fordi "bla bla bla", en eller annen tåpelig unnskyldning. Tar vennskapet for det det er, og venter ingenting fra henne. Anbefaler deg å gjøre det samme.
leirbål Skrevet 13. desember 2009 #11 Skrevet 13. desember 2009 Snakk med henne. Si det rett ut, og spør om hun ikke ønsker å være venner med deg lenger.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå