Gå til innhold

Hvem setter standarden..

Fremhevede innlegg

Skrevet

Inspirert av tråden om å sove lenge når man har fri.

Jeg opplever også at folk synes det er ille hvis man ikke er oppe tidlig, selv når man har fri. "Du kan jo ikke sove bort hele dagen!" Hvorfor kan jeg ikke det? Er det noen andre enn meg som har noe med hvor lenge jeg sover?

Og så er det de som setter agendaen for hvor ryddig du skal ha det rundt deg. Det er uten unntak disse som har støv på hjernen og som muligens blir stresset av å se den minste form for uorden.

Ok, dere blir stresset av å se rot. Jeg blir stresset av at dere presser meg til å ha det klinisk ryddig rundt meg, enten det er på kontoret, hjemme eller utenfor huset. Min kontorpult, mitt hjem og min hage.

Jeg ser på neat freaks som nevrotiske og lurer på hvem som ga dem makten til å styre andre.

Hva med dem som mener at hvis du går i butikken i joggebukse så er du en slask?

Jeg må i butikken, men har ellers ingen annen agenda i dag, derfor stikker jeg i butikken i de klærne jeg har på meg. Og agendaløse dager innebærer joggebukse og diger genser i min verden.

Flere kontrollører? Refleksjoner rundt hvem disse er?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det vil jeg si er mer eller mindre flertallet som gjør, uavhengig om det er fakta eller ikke.

Skrevet

Det er vel også media i stor grad som setter stanarder. I større og større grad inbiller jeg meg. Med teklamebransjen i spissen.

Og vi følger trofast etter som en lydig flokk sauer.

Skrevet
Det vil jeg si er mer eller mindre flertallet som gjør, uavhengig om det er fakta eller ikke.
Særinteresser ikke noe flertall!
Skrevet
Særinteresser ikke noe flertall!

Det og, ja. Inkludert media. Men flertallet også. Eller "flertallet" om du vil.

Skrevet

Det er de "perfekte" som setter standarden, i hvert fall håper de det. Det er de som mener at alle bør være som dem for det er kun de som gjør alt riktig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...