Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Halloen! Er det noen som har tips og ideer til bordkort??? Skal ha lyse farger som hvit og gull,på blomster, lys og pynt.12

Videoannonse
Annonse
Gjest sandra
Skrevet

Jeg skal gifte meg i Juni, og farvene sort, sølv og hvitt er farve valget vårt.

Som bord kort har jeg kjøpt inn sorte ark (stive/harde) som jeg har klippet i passe størrelse. Videre har jeg brukt flytende sølvpenn til å skrive navnene på. For at kortene skal stå på bordet har jeg kjøpt hvit plastelina som jeg har formet til små kortholdere. Det ble faktisk litt stilig synes jeg da. Spesielt siden dukene går i sort og hvitt. Dekorasjonene er i sølv.

Noe for deg, bare i dine farver?

Skrevet

Fargene vi har er sølv og hvitt.

Jeg har kjøpt terakottahjerter (3 dim) som jeg har limt en kule bakpå - slik at de kommer litt opp bak. Så har jeg malt dem i sølv granittmaling - slik at det ser ut som sølvsteinhjerter. Navnene har jeg malt i hvitt.

Jeg synes de er kjempefine - og passer godt på den hvite duken og sammen med hvite/sølvfargede kubbelys.

For å farge opp bordet litt - strør jeg røde roseblader mellom lysene.

icon_wink.gif

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg skulle male nevnene til gjestene på vin glass, men fikk det ikke til.malte langs kanten på disse, litt mere maling her og der så det ser ut som dråper som renner nedover glasset.dette i gull-maling.så tar vi en blomst med ståltråd og surrer rundt stetten, med et malt lite kort i gull med navnene på. det var langt fra den originale planen, men det ble veldig originalt og stilig!!fargene går i gull og mørk rød.

Skrevet

Jeg har samlet inn bilder av alle gjestene, gjerne noen vittige noen. Så har jeg klippet ut hjerter i sølvkartong og limt på bildene. Jeg skal også skrive en personlig hilsen til alle gjestene, 80 stk.....

Fester de til glasse med en liten sølvklype.

Skrevet

Inger:

Hvor har du fått tak i sølvklyper?! icon_smile.gif12

Skrevet

Når søskenbarnet mitt giftet seg hadde de vært på stranden og plukket sten... De vasket stenene og skrev navnene med gullpenn. De syntes jeg var litt stilige! Og ei venninne av meg kjøpte slike hatter og festet silkebånd på hvor hun skrev navnene på gjestene!

icon_smile.gif

det finnes mye fint når det gjelder hjemmelagede bordkort.

Skrevet

Til 8juni02

Jeg fikk tak i sølvklyper på en bokhandel i Arendal. Men jeg regner med at de har de mange steder.

(Vi skal forresten gifte oss samme dag! Det nærmer seg:))

Skrevet

Hos oss ble det små flosshatter med stokk og sløyfebånd til mannfolka og stråhatter med to små roser og sløyfebånd til damene icon_smile.gif Syns det ble kjempefint icon_smile.gif 12

Gjest Anonymous
Skrevet

Små treklesklyper får du på panuro eller sgs, der sgs er billigst så kan du lakke de selv. Mine ble veldig fine. Vi har leire som vi har lagd om til små hjerter (lakka i gulle) med ståltråd oppover slik at vi henger hvit kartong med gullpåskrevet navn og klesklyper da.

Blir veldig bra

-Eline

Skrevet

Vi skal ha hvite servietter liggende på tallerkenen. De brettes som en jakke. Oppå legger vi gullsløyfer, og på deise står navn+tilknytning. Sløyfen har en sikkerhetsnål bak, slik at de kan brukes på klærne etterpå.

Som lysestaker har vi store rødvinsglass med gullsløyfe nederst. Og store flytelys -hvite med gulldekor - formet som nøkkeroser.

Blomstene er det eneste med farge, og de går i kalde (gammel)rosa toner som buketten.12

Gjest Anonymous
Skrevet

Hei.

vi skal ha malte klesklyper(hvite) som vi limer en rund(malt rød) tre knapp på,med en hvit bordekant rundt og litt hengende ned, skriver da navnene på knappen, og setter klypen fast på et glass, og etter middagen blir gjestene oppfordret til å ha på seg klypa så alle ser hvem de er....

-linda

Gjest Anonymous
Skrevet

Ser det er flere av dere som velger sølv og hvit. Det finnes en kortbutikk på Sandvika Storsenter som selger sølvfarget papir som er kjempefint! Det heter Keaykolour og finnes i forskjellige nyanser (er usikker på om de har alle).

På Notabene har de farget kalkerpair og konvolutter som passer til...kan være fint med rød eller sølv...

Bare noen tips! icon_smile.gif

Skrevet

Vi skal skjære bjrøkeskiver og skrive inn navnet til gjesten foran og nvanene våre og datoen bak! Tror det blir stilig!!!

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg har kjøpt meg små rammer som jeg spraylakkert med gull, inni de har jeg mørkerød kartong som jeg har skrevet navnene med gulltusj, synes selv det ble ganske fint, og disse fargene i brudebukett og borddekorasjonene.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...