Gjest TS Skrevet 13. desember 2009 #1 Skrevet 13. desember 2009 Hei Vi var ute store deler av lørdagen og kom hjem til at en av kattene har noe som ser ut som et sår i pannen, over venstre øye. Da vi hentet henne hos dyrebeskyttelse her i landet (utlandet..) hadde hun blitt plassert tilbake dit fordi de første eierne trodde hun kunne ha sopp på grunn av at hun klorte og klødde seg på dette området. Etter intensiv testing og vask av pus (hun ble testet 2 ganger og de sa de sjelden har vasket en katt så mye) konkluderte de med at det bare var et sår hun hadde klort og styrt med og at det ikke var sopp. Dette området har sett helt fint ut hele tiden, men da vi kom tilbake har hun da altså et ømt område, og noe som enten er små runde områder, eller klumper med koagulert blod. Vi har også en annen katt og de kan noen ganger slåss med hverandre, seneste idag har de hatt seg en runde med heftig knurring og slikt. Jeg ser at han eldste kan klaske henne på pannen, men hun viker ikke. Jeg har trykket lett rundt såret men det ser ikke ut til at hun får vondt av dette, viker ikke unna, og maler og koser likevel. Jeg har fått klippet klørne på begge to i tilfelle det skulle skrapes opp mer. Pus skal til vetrinær for sterilisering om 1 uke, og jeg lurer på om det er jeg som er over-nervøs her? Logisk at de har slåss og hun har fått seg en kule ? Jeg antar mange katter kommer hjem med et sår her og der siden de er utekatt, og at eier vet at det er et lite slåss-sår etc. De er ikke ute, så det har skjedd inne i hjemmet eventuelt. Huff, tenker alltid det værste, hva tror du ? =)
Aurora M. Skrevet 13. desember 2009 #2 Skrevet 13. desember 2009 Veldig vanskelig å si. Få veterinæren til å se på det iallefall. Men det skulle absolutt ha fått tid og ro til å gro skikkelig så det ikke går betennelse i det hvis hun ikke lar det være i fred og i tillegg kan rive det opp igjen under slåssing med den andre katten. Hvis du ser at det skjer, ville jeg ha hatt på henne krage med en gang.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå