Gå til innhold

Vekt og seksualitet?

Fremhevede innlegg

Gjest MikeWaters
Skrevet (endret)

Er det noen sammenheng mellom vekt og sexslyst, og er det likt/ulikt for kjønnene?

Mytene er jo mange:

- Overvektige menn er slappere enn normalvektige menn

- Overvektige kvinner er ofte kåtere enn tynne

- Veldig tynne er ofte aseksuelle

- Overvektige par har mindre sex

- Etc.......

Min erfaring tilsier at dette er fullstendig vilkårlig, men hvorfor oppstår disse mytene og har andre erfaringer som støtter dem?

Endret av MikeWaters
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kompiser, exer og nåværende samboer har ihvertfall fortalt meg at kvinner med former virker for dem mer komfortabel med sin egen kropp (ikke nødvendigvis overvektige) og derfor også "villere" i sengen, vet hva de ønsker og hva de kan gi sin partner, de holder også ut lengre og har ofte ikke problemer med å bli våte nok.

Jeg tror at så lenge man er en skikkelig sofagris, normalvektige/undervektige kan også være veldig usunne og utrente, så sliter det på både sexlivet og selvfølelsen.

Overvektige kvinner (under en viss alder, med alderen får også kvinner mer fett over midjen) legger jo også ofte på seg over hele kroppen, ikke kun magen som overvektige menn har en tendens til.

Jeg har inntrykk av at folk som vet å nyte mat også vet å nyte sex ;)

Kroppsfasong har ofte ikke så mye å si, men hvordan man kjenner seg selv og sin egen lyst :)

Skrevet

Slikt har nok først og fremst med selvtillit å gjøre. Og kvinner/menn med selvtillit finner man i alle ender av vekt-skalen.

Generaliseringer som dette har sjelden så mye for seg. De har som regel rot i misforståelser og fordommer, og kan sjelden bevises.

Skrevet

Jeg har vært sammen med både tykke og slanke menn, og etter det jeg har erfart så er ikke tykke menn slappere enn tynne menn. Tvert imot.

Overvektige par har ikke mindre sex etter min mening. X'n min var en stor bamse, men det hindret han ikke i å dra'n ut både dag og natt (vi var sammen i 4 år, og lysten dabbet ikke av i det hele tatt). Hvis jeg må sammenligne mine to x'er (en tykk å en slank) så må jeg personlig si at jeg foretrekker den tykke. Han hadde mye mer LYST enn den slanke.

Jeg er ei lubben jente, og har hatt stor appetitt på sex siden jeg begynte. Mye vil ha mer. :spise:

Skrevet
Slikt har nok først og fremst med selvtillit å gjøre. Og kvinner/menn med selvtillit finner man i alle ender av vekt-skalen.

Generaliseringer som dette har sjelden så mye for seg. De har som regel rot i misforståelser og fordommer, og kan sjelden bevises.

Ganske så enig i dette. Jeg hater generaliseringer som dette, spesielt når de som oftest ikke har noe for seg.

Gjest MikeWaters
Skrevet (endret)

Enig, jeg snakket med en kar igår som hadde noen ufine meninger om dette og jeg ble så sinnsykt provosert. Flere deltok i "debatten" og mange hadde meninger som faktisk var litt på kanten av hva jeg opplever som positivt menneskesyn, men det var jo en del alkohol inne i bildet så det kan jo selvsagt forklare litt.

Endret av MikeWaters
Skrevet

Jeg er en litt lubben jente, og ex-kjærestene mine (både jenter og gutter) har alltid hatt en sterkere sexlyst enn meg. De har også alle vært slankere enn meg.

Skrevet

Jeg oppfatter det ikke slik. Har hatt to kjærester med ganske lik kroppsfasong, høye og kraftige, med mye ekstra på magen. Han ene hadde lyst hele tia, den andre aldri. Samme med de to tynne kjærestene jeg har hatt, og med vennene jeg diskuterer slikt med. Selv er jeg nok også "litt uskarp i kantene", men opplever ikke at det har noen sammenheng med lysten.

Gjest Gjest_Gutt_*
Skrevet

Når man spiser dårlig mat så blir man styggfeit (tynne armer og bein, men stor mage). Men hvis man spiser mye god mat så blir man tykk, slik som dyrene lagrer fett på kroppen før de går inn i dvale, det vil si en jevn og fin fettlagring over hele kroppen.

- Styggfeite gutter og jenter signaliserer en kropp i sterk ubalanse, og har derfor nedsatt/ustabil libido.

- Tykke gutter og jenter har en helt normal sunn kropp, og har derfor normal eller høy libido.

Det handler ikke om antall kilo eller prosent fett på kroppen, libido styres utelukkende av hva du putter i munnen.

Skrevet
Det handler ikke om antall kilo eller prosent fett på kroppen, libido styres utelukkende av hva du putter i munnen.

Det nekter jeg faktisk å tro på, med utgangspunkt i egne erfaringer som sier noe helt annet.

Skrevet

Jeg har hørt at libidoet til jenter med veldig lite underhudsfett er mindre enn for de som ligger nærmere normalen.

Skrevet

Gi meg en mann som er trygg på seg selv og sin egen seksualitet. Om han har dårlig selvtillit pga vekt, så kan det selvsagt spille inn.

De mennene jeg tenner på er de som utstråler kåthet på meg, og trygghet på seg.

Skrevet

For min del stemmer litt at mytene. (Dette er ex'er og gode venner)

En person, veldig tynn, så og si aseksuell.

En annen, tynn men veldig trent, svak lyst.

Styggfeit som en kaller det, litt svak lyst.

Normal med noe usunt fett, "normal" lyst.

Meg selv har sunt fett, og har høy lyst.

Det med parforhold og vekt har jeg ingen erfaringer med.

Skrevet

Jeg er skamkåt og har perfekt kropp. Glemte å nevne det.

Gjest regine ii
Skrevet
Selv er jeg nok også "litt uskarp i kantene", men opplever ikke at det har noen sammenheng med lysten.

og jeg har ingenting å tilføye til temaet - med dette uttrykket syns jeg var en helt fantastisk måte å si at man er litt tung på!!!

*adoptere det!*

Skrevet

Nå har da jeg hatt både tynne og kraftige menn og synes de alle har hatt høy sexlyst jeg da.

Selv har jeg høy sexlyst og er såvidt litt overvektig, men jeg har jo alltid hatt høy sexlyst og har jo vært slank og.

Gjest Gjest_Gutt_*
Skrevet

:sengekos:

Skrevet

Skulle bare ønske jeg var som deg.... :fnise:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...