Gå til innhold

Drikke på fly

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest_Siri_*
Skrevet

Jeg hadde en uheldig opplevelse sist jeg var ute og fløy. Tenkte jeg ville unne meg noe ekstra og bestilte vin. Jeg drakk bare noen få glass, men jeg var full når flyet landet. :flau:

Eg laget ikke katastrofe,men jeg måtte støttes litt og guides gjennom toll, bagasjehenting, bestille drosje osv. for jeg var temmelig på en snurr.

Vanligvis blir jeg bare pussa på så små mengder alkohol. Har andre lignende opplevelser? Jeg blir fortalt at alkoholen virker raskere/sterkere når man er i lufta. Stemmer det?

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest_Hanne_*
Skrevet
ja det stemmer...

Virkelig? Kan noen forklare hvorfor?

Jeg har selv blitt bedugget på fly (aldri igjenn ...) og har lurt på hvorfor jeg ble full så fort.

Skrevet

Typisk nordmenn..og "bare noen glass" er da ganske mye!

Alkohol virker ekstra når man er i spenningssituasjoner (bryllup, begravelser, flyreiser, cruise, etc.)

Skrevet

Jeg har også drukket på fly uten å merke noe.

Skrevet
Typisk nordmenn..og "bare noen glass" er da ganske mye!

Alkohol virker ekstra når man er i spenningssituasjoner (bryllup, begravelser, flyreiser, cruise, etc.)

Vil ikke si det er typisk nordmenn. Kanskje for de som lever i sin egen andedam, men beveger du deg sørover som Danmark og Tyskland, vestover som England og Irland, eller østover som Polen eller Russland, så vil du oppdage at de drikker hardere enn nordmenn.

Skrevet

Har en mistanke om at det lavere trykket i flykabinen, samt dehydreringen man utsettes for, har en innvirkning på at man tåler mindre alkohol.

Skrevet
Vil ikke si det er typisk nordmenn. Kanskje for de som lever i sin egen andedam, men beveger du deg sørover som Danmark og Tyskland, vestover som England og Irland, eller østover som Polen eller Russland, så vil du oppdage at de drikker hardere enn nordmenn.

Helt riktig, forskjellen er at nordmenn drikker så sjeldent at når vi først skal drikke så går det fullstendig galt for enkelte. Tyskere, hollendere, dansker osv. har en helt annen drikkekultur og klarer å oppføre seg, selv om de er dritings og har drukket mye. Det er iallefall min oppfatning...

Gjest Gjest_Anna_*
Skrevet

Men hva er grunnen til at man blir lettere full på fly?

Stemmer det med kabintrykket?

Finnes det vitenskapelig dokumentasjon?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...